مراکز خرید در مصر

مراکز خرید در مصر

مراکز خرید قاهره تا حد بسیاری، مشابه مراکز خرید بزرگ در یک بخش است. بازارهای بزرگ را می‌توان در هر مکانی مشاهده کرد و هر کدام دارای انواع مختلفی از اجناس مورد نیاز است. این فروشگاه‌ها عمدتاً به جزء لاینفک شهر تبدیل شده و مکانی عمومی برای خرید مردم و همچنین توریست‌ها است.

هدایایی همچون فانوس، تابلو، جواهرات، قالیچه، سفال، شال‌های ابریشم و پاپیروس‌های نقاشی شده را در هر فروشگاهی می‌توان یافت و اغلب نیز بسیار ارزان قیمت‌اند. برخی از فروشگاه‌های طلا و نقره در اطراف منطقه خان‌الخلیلی (Khan al Khalili) واقع شده‌اند و بیشتر سکه‌ها را نیز می‌توان در آنجا یافت.

 

مجتمع خرید طلعت (Talaat Harb Shopping Complex)

مجتمع خرید طلعت

در قلب منطقه شهری واقع شده و دارای مجموعه‌ای از بوتیک‌های مد روز و کالاهای باکیفیت، با قیمتی مناسب است.

خان الخلیلی (Khan Al-Khalili)

خان الخلیلی

یکی از بازارهای معروف در مصر و در شهر قاهره، بازار خان الخلیلی است که در سال 1382 احداث شد. این بازار در بخش اسلامی قاهره واقع شده و در ابتدا به عنوان انباری بزرگ مورد استفاده قرار می‌گرفت و مکانی برای داد و ستد کاروان‌هایی بود که به این شهر وارد می‌شدند. هم اکنون نیز این بازار، مکان مناسبی برای خرید اجناس مختلف شامل جواهرات، عتیقه‌جات، ابریشم، چرم، سنگ‌های گرانبها و سوغاتی‌های مناسب برای مسافرانی است که علاقمند به خرید صنایع دستی هستند.

خان مصر تولون (Khan Mesr Touloun)

خان مصر تولون

بازاری سنتی در مقابل مسجد ابن تولون که مکان مناسبی برای خرید انواع صنایع دستی ارزان قیمت مانند تصاویر و نوشته‌های روی پاپیروس، سفال، قالیچه، چراغ و … است.

شاری قصر النیل (Shari Qasr an Nil)

شاری قصر النیل

از خیابان‌های مهم برای خرید است که اجناسی از قبیل کفش و منسوجاتی از جنس کتان، پشم و ابریشم در آن یافت می‌شود. در قسمت بالایی آن و در سمت چپ، نمایشگاه اتومبیلی واقع شده که در سال 1924 ساخته شد و پادشاه وقت، فاروق در آن رفت و آمد زیادی داشته است.

مرکز خرید سیتی استار (City Stars)

مرکز خرید سیتی استار

بزرگ‌ترین مرکز خرید شمال آفریقا و شاید خاورمیانه باشد که در 5 طبقه با 12 پرده نمایشی در قاهره ساخته شده است. کافی‌شاپ‌ها و 12 رستورانِ واقع دراین فروشگاه، از نظر بین‌المللی بسیار شناخته شده‌اند. در این مجموعه، یک طبقه کامل به تفریح و سرگرمی اختصاص داده شده و می‌توان تمامی مارک‌های مشهور بین‌المللی را به همراه مارک‌های مشهور مصری در آن مشاهده کرد. کهکشان جادویی راه شیری، بزرگ‌ترین زمین بازی داخلی و تفریحات کودکان نیز در این بازار به چشم می‌خورد.

بازار شتر(Camel Market)

بازار شتر

در منطقه بیرقاش (Birqash)، در 35 کیلومتری شمال غربی قاهره واقع شده و در روزهای دوشنبه و جمعه مکانی برای خرید و فروش شتر است. شترهای این بازار، اغلب از بیابان غربی، بیابان شرقی و بیابان سینا آورده شده و جهت فروش عرضه می‌شوند. این مکان هر چند که برای خرید مسافران مناسب نیست ولی از مناطق دیدنی شهر است.

فروشگاه‌های مترو (Metro) و آلفا (Alfa) نیز از سوپر مارکت‌های مشهور شهر هستند که اغلب اجناس غربی را عرضه می‌کنند.

دیگر مراکز خرید

آرکادیا مال (Arkadia mall)
یک مرکز خرید بزرگ، با بیش از 500 فروشگاه با مارک‌های بین المللی است.

فرست رزیدنس مال (First Residence Mall)

مکانی مناسب برای خرید انواع پوشاک با مارک‌های بین المللی است.

رامسس هیلتون مال (Ramses Hilton Mall)

مرکز خریدی مناسب برای خانواده‌ها با انواع پوشاک و لوازم منزل.

 

از دیگر مراکز خرید شهر، می‌توان موارد زیر را نام برد: :

Dandy Mall

Genena Mall

Horeya Mall

Maadi Grand Mall

Nile City Towers Mall

Serag Mall

Stars Shopping Centre

Tiba Mall

Wonderland

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است