مراکز و اماکن دیدنی تاجیکستان

مراکز و اماکن دیدنی تاجیکستان
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با یکدیگر با مراکز و اماکن دیدنی تاجیکستان آشنا بشیم .
میدان دوستی و مجسمۀ اسماعیل سامانی (Ismail Samani statue)

میدان دوستی

این میدان روبروی مجلس شورای ملی تاجیکستان در شهر دوشنبه واقع شده است که طاقی به ارتفاع پنجاه متر و مجسمه ای از اسماعیل سامانی به ارتفاع بیست و پنج متر در این میدان قرار دارد. بیشتر مراسم ملی و مهم در کنار این میدان برگزار می شود. همه روزه افراد زیادی از این میدان بازدید می کنند. این میدان که در واقع سمبل ملی کشور تاجیکستان محسوب می شود، دارای کتابخانه و موزه است که در زیر طاق بزرگ در ضلع غربی این بنا قرار دارد.

پارک رودکی (Rudaki Park)

پارک رود کییاین پارک در خیابان رودکی در مجاورت میدان اسماعیل سامانی قرار دارد و به بنا به دستور امام علی رحمان رئیس جمهور، نام این پارک از لنین به رودکی تغییر یافته و مجسمۀ رودکی به جای مجسمۀ لنین نصب شده است.

کاخ پرزیدنت (Presidental Palace)

کاخ رییس جمهور تاجیسکتاناین کاخ که محل کار دولت جمهوری تاجیکستان و همچنین رئیس جمهور این کشور می باشد، در خیابان رودکی واقع است.

بازار تاجیکستان (Bazaar Dushanbe)

بازار تاجیکستاناین بازار یک مرکز تجاری جالب در شمال هتل تاجیکستان است. یکی دیگر از بازارهایی که در شمال Magdoni Agni قرار دارد بازار شاه منصور است.

موزه ملی تاجیکستان (Tajikistan National Museum)

موزه ملی تاجیکستاناین موزه استانداردهایی درارتباط با تاریخ، قوم شناسی و باستان شناسی همراه با تعداد زیادی متن انگلیسی در اختیار شما قرار می دهد. یکی از جاذبه های این موزه منبر زیبای مسجد Pulpith است.

موزه ملی آثار باستانی (Museum of National Antiquities)

کاخ
این موزه، موزه ای برجسته دراین کشور است و مجسمه اسماعیل سامانی یکی از بناهایی است که بیشترین بازدید کننده را دارد.

ساختمان اتفاق نویسندگان (Writers union Building)

 

دیوار مشاهیر تاجیکستان
Dushanbe, Tajikistan

در واقع نمایشگاهی از تاریخ کشور ایران است. بر روی دیوارهای این ساختمان پیکره های بسیار زیبایی از شعرای ایرانی ازجمله : فردوسی، سعدی، رودکی، خیام، حافظ که ابعاد هر کدام بیش از سه متر است نصب گردیده است.

دریاچه علاءالدین تاجیکستان

دریاچه علاءالدین در دره‌ای به همین نام واقع شده است و با آب شفاف، تمیز و زلال خود برای شنا کردن بسیار مناسب است. در این دریاچه هیچ ماهی زندگی نمی‌کند و آب آن نیز نسبتا خنک است. در طول ساحل دریاچه علاءالدین، جنگلی از درختان قرار دارد که به طول 2 کیلومتر از ساحل دریاچه تا دیواره مشرف به دره را پوشش داده و به آن شکوه و جلال خاص بخشیده است. اگر از این دریاچه به سمت بالای آن حرکت کرده و آن را پشت سر بگذارید، از بالا آن را به شکل نگینی آبی رنگ خواهید دید که زیبایی خاصی دارد. دریاچه علاءالدین در دره‌ای به همین نام واقع شده است و با آب شفاف، تمیز و زلال خود برای شنا کردن بسیار مناسب است

دریاچه علاالدین تاجیکستان 1

 

تئاتر اپرا و باله تاجیکستان

تئاتر اپرا و باله تاجیکستان با پیچیدگی و زیبایی داخلی آن شناخته شده و محلی برای اجرای موزیک‌ها و کنسرت‌های کلاسیک و اپرا است. با توجه به اینکه تاجیکستان کشوری فرهنگی و هنری به حساب می‌آید مردم آن نیز توجه خاصی به هنرهایی مثل موسیقی و نمایش‌ها دارند. در این سالن، در کنار تئاتر، رقص باله نیز اجرا می‌شود و قسمت خارجی آن نیز با آب نماها و فواره‌های زیبای خود بسیار دیدنی است. در صورت سفر به پایتخت تاجیکستان، دوشنبه و علاقه داشتن به این گونه هنرها، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این مرکز هنری دیدن فرمایید.
اپرا تاجیکستان 1

 

 

کوهستان فان تاجیکستان

کوه‌های فان یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور تاجیکستان به حساب می‌آید. کوهنوردی، صخره نوردی و کوهنوردی یخی از جمله فعالیت‌هایی است که در این کوهستان می‌توان از آن‌ها لذت برد. این کوهستان بسیار شگفت‌انگیز بوده و دریاچه‌هایی در خود دارد که به رنگ‌های مختلفی مخصوصا آبی، فیروزه‌ای و سبز دیده می‌شوند. پیرامون این دریاچه‌ها نیز درختان کاج روییده و به شکل جنگل درآمده‌اند که به زیبایی کوهستان و دریاچه‌ها می‌افزایند.

کوهستان فان 1

 

قلعه حصار تاجیکستان

قلعه حصار تاجیکستان،‌ قلعه‌ای باشکوه در دره‌ای با همین نام است. قلعه حصار به عنوان یکی از قدیمی‌ترین اماکن تاجیکستان، در غرب شهر دوشنبه واقع شده است. گفته می‌شود که سابقه این قلعه به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد. قلعه حصار سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگران علاقمند به تاریخ از سراسر جهان است. قلعه حصار در هفت کیلومتری سمت جنوب شهرک حصار واقع شده و به نوعی نماد فرهنگ باستانی حدود 3 هزار ساله مردم تاجیک و یکی از بناهای تاریخی آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

قلعه حصار تاجیکستان 1

 

دریاچه اسکندکول تاجیکستان

دریاچه اسکندکول یکی از زیباترین دریاچه‌های کوهستان فان و تاجیکستان به حساب می‌آید. این دریاچه با طول ۲.۵ کیلومتر و عرض ۱ کیلومتر، با مناظر زیبایی که در اطراف خود دارد، به عنوان یکی از زیباترین مکان های تفریحی تاجیکستان به شمار می‌رود. تنوع درخت و بوته‌های پیرامون اسکندرکول از مهم‌ترین انگیزه‌های سفر گردشگران به این منطقه به شمار می‌روند. خرگوش، روباه، گرگ، خرس سیاه، بز کوهی، پلنگ و پرندگانی چون بوقلمون کوهی، کبک، لاشخور و بلدرچین از جانوران این منطقه هستند.

دریاچه اسکندکول 1

 

دریاچه‌های کولیکالون

دریاچه‌های کولیکالون، گروهی از سه دریاچه یخچالی هستند که در کوه‌های زوروشان (Zeravshan) در جنوب غربی استان سغد (Sughd) قرار دارند. این دریاچه‌ها به خاطر سوسو زدن رنگین کمان‌های متعدد در منطقه بسیار معروف هستند. کولیکالون دومین دریاچه بزرگ کوهستان فان به حساب می‌آید

دریاچه های کولیکالون

 

دریاچه تیمور-دارا

دریاچه تیمور-دارا (Timur-Dara) توسط یک سد و آب‌هایی که از رودخانه قره تاق به آن می‌ریزد، بوجود آمده و در منطقه‌ای سرسبز قرار دارد. موقعیت این دریاچه باعث شده که این دریاچه مناظر زیبایی داشته و تبدیل به یکی از مکان‌های معروف گردشگری در کشور تاجیکستان شود. این دریاچه آب آبی روشنی داشته و از طرفی نیز ساحل آن دارای شن‌های نرمی است که آن را تبدیل به یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح چند ساعته می‌کند.

دریاچه تیمور دارا 1

 

مورغاب (Murghab)

مورغاب 1

مورغاب شهری مرتفع واقع در کوه‌های پامیر است و با حدود ۳۶۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا مرتفع‌ترین شهر تاجیکستان محسوب می‌شود. این شهر تابستان‌های داغ و زمستان‌های خیلی سردی دارد و جمعیت آن از پامیری‌ها و قرقیزها تشکیل شده است.

ازجمله دیدنی‌های این فلات بلند می‌توان به بازار محلی این منطقه اشاره کرد که در آن از کانتینرهای کشتی به‌جای مغازه استفاده می‌شود. در این محدوده علاوه‌بر دریاچه‌های بکر و خوش‌منظره همچنین می‌توانید در گوشه‌وکنار شاهد یورت‌ها (نوعی خیمه‌ی سنتی به‌شکل چادری مُدَوَر) و نیز بومیانی باشید که با گله‌هایشان به‌سمت مراتع حرکت می‌کنند.

۲. دالان واخان (Wakhan Corridor)

دالان واخان 1

دالان واخان دره‌ی دراز و باریکی در نواحی مرز بدخشان است و بخشی از آن در قلمروی افغانستان قرار دارد. منظره‌ی رشته‌کوه‌های هندوکُش از این منطقه تماشایی است. همچنین در این منطقه می‌توانید از بازارهای افغان و چشمه‌های آب‌گرم نیز بازدید کنید. خلاصه اینکه دالان واخان با طبیعت بی‌نظیرش بهشت عکاسان است.

۳. پِنجیکِنت (Penjikent)

پنجیکنت 1

پِنجیکِنت در گذشته‌های دور یکی از شهرهای سرزمین سُغدیانا بوده است و امروزه به‌اسم «پامپِی آسیای میانه» نیز شناخته می‌شود. این شهر در شمال‌غربی تاجیکستان قرار دارد و محل ویرانه‌های تاریخی و همچنین چند موزه‌ی منطقه‌ای کوچک اما غنی است .

راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است