مسجد ام القرا بغداد عراق

مسجد ام القرا به معنای مادر شهرها، مسجدی بزرگ در بغداد است که به عنوان بزرگترین عبادتگاه برای مسلمانان اهل سنت در این شهر شناخته می‌شود. این مسجد با نام اولیه ام المعارک به معنای مادر تمام جنگ‌ها و با نمایی سنگی در میان دریاچه‌ای کوچک خودنمایی می‌کند.

مسجد ام القرا بغداد 3

مسجد در سال 1991 میلادی برای جشن پیروزی صدام حسین در جنگ خلیج طراحی شده بود که در نهایت در سال 2001 میلادی تکمیل شد. در ساخت مسجد ام القرا (ام المعارک) در حدود 7.5 میلیون دلار هزینه شده است و از سنگ آهک سفید در نما و موزائیک‌های آبی در تزئین بنا استفاده کرده‌اند.

مسجد ام القرا بغداد 2

ویژگی های مسجد ام القرا

مسجد با 8 مناره در میان دریاچه‌ای به شکل دریاچه جهان عرب و با گنبدی بزرگ به رنگ تیره که بر روی آن تزئیناتی از جنس طلا دیده می‌شود، در زیر نور خورشید به زیبایی جلوه می‌کند. بسیاری از ویژگی‌های معماری مسجد ام القرا به صدام حسین و جنگ اشاره دارد به طوری‌که 28 چشمه دریاچه با 4 مناره داخلی به ارتفاع 37 متر، تاریخ تولد صدام حسین به تاریخ 28 آپریل 1937 میلادی را نشان می‌دهند.

مسجد ام القرا بغداد 1

شکل مناره‌های داخلی مسجد به موشک اِسکاد است و در قسمت بالای مناره‌ها پرچم عراق با رنگ‌های قرمز، سیاه و سفید رنگ‌آمیزی شده‌اند. 4 مناره خارجی مسجد که به فاصله کمی از مجموعه قرار گرفته، به شکل لوله تفنگ کلاشینکف طراحی شده‌اند و با ارتفاع 43 متر نشان از 43 روز جنگ خلیج دارد.

مسجد ام القرا بغداد 5

از دیگر مکان‌های زیارتی در عراق می‌توان به حرم کاظمین، حرم امام حسین، حرم سامرا و مسجد جامع کوفه اشاره کرد که زائرین بسیاری برای زیارت به آنجا می‌روند. در سفر به عراق بازدید از زیگورات اور، ایوان مدائن، موزه ملی عراق و قصر عباسی بغداد را در برنامه خود قرار دهید تا با تاریخ و فرهنگ کشور عراق بیشتر آشنا شوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است