مسجد حنانه نجف عراق

سفر به عراق یکی از آرزوهای ناب هر مسلمان شیعه مذهبی است تا در فضای معنوی و روحانی زیارتگاه‌ها و اماکن مقدس موجود آن آرام بگیرند و زیارت خود را انجام دهند، به عبارتی در این فضا زائران می‌توانند جان و دلشان را با معنویات صفا دهند و به آرامش معنوی برسند. در میان دیدنی های عراق، مسجد حنانه یکی از جاذبه های نجف است که در میان بزرگراه کوفه و نجف واقع شده است.

مسجد حنانه 1

درباره مسجد حنانه

این مسجد در محله‌ای به نام حنانه در شهر نجف واقع شده که نام خود را از ناله و گریه صدای شبیه بچه شتر گرفته است. جالب است که بدانید مسجد حنانه در قبل از اسلام بنایى ایستاده و استوانه‌ای شکل داشت که اهالی نجف به آن قائم مى‏گفتند.

مسجد حنانه 2

به گفته مورخان هنگامی که جنازه مطهر حضرت امام على(ع) را براى دفن به نجف مى‏بردند، از جلوى این مسجد عبور کردند و بنای آن کمى انحنا پیدا کرد، از این رو منطقه مذکور بعدها در بین اهالی نجف به حنانه معروف شد.

مسجد حنانه 3

واقعه دوم هم به زمانی بر میگرد که سرهای شهدای کربلا را از کربلا به کوفه می بردند و سر مقدس ابا عبدالله را هم در این مسجد بر زمین گذاشتند. گفته شده که در این هنگام، ناله بچه شتری که مادرش را گم کرده بوده بلند شده و نام او ” حنانه ” بوده.

مسجد حنانه 4

از طرفی هم نقل شده که جعفر صادق ( ع ) ، هنگام سفر به کوفه و نجف، در سه مکان ایستاده و نماز گزارده است که یکی از آنها در این محل بوده و گفته اند، ” سر جدم حسین را در اینجا نهادند. ”

مسجد حنانه 5

در داخل مسجد حنانه ضریح کوچکی نیز به چشم می‌خورد که از زیارت آن غافل نگردید. از اعمال مقدس این مسجد می‌توان به چهار رکعت نماز، دو رکعت به نیت تحیت و دو رکعت به نیت زیارت، در این مکان اشاره کرد که فضلیت بسیاری دارد.

در سفر به عراق بازدید از زیگورات اور، مسجد ام القرا، قبرستان وادی السلام و قصر عباسی بغداد را در برنامه خود قرار دهید تا با تاریخ و فرهنگ کشور عراق بیشتر آشنا شوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است