معبد آگوستوس آنکارا ترکیه

آنکارا به عنوان یکی از شهرهای مهم و تاریخی ترکیه از قدیم الایام تا کنون از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و آثار تاریخی موجود در آن هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند . یکی از قدیمی ترین دیدنی های این شهر معبد آگوستوس و روم آنکارا (Temple of Augustus and Roma in Ankara) است که قدمت آن به سال ها پیش از میلاد بر می گردد . با ما همراه گردید تا اطلاعاتی در مورد این معبد باستانی کسب کنید .

 

 

معبد آگوستوس 1

 

 

معبد آگوستوس در میدان ملت شهر آنکارا سال‌ها قبل از میلاد ساخته شد. زمانی که آناتولی مرکزی توسط رومیان اشغال شد، این معبد توسط آگوستوس اکتاویان ساخته شد. معبد آگستوس و روم امروزه به عنوان مقری تاریخی برای تحقیق و مطالعه تاریخ‌دانان و پژوهشگران محسوب می‌شود. معبد آنکی رانوم نام دیگر این بنا است که پیشینه‌ای بالای دو هزار سال دارد و سالانه توریست‌های بسیاری جذب این معبد می‌شوند. این معبد در محله‌ی حاجی بایرام شهر آنکارا واقع شده است.

 

 

معبد آگوستوس 2

 

 

تاریخپه معبد آگوستوس

پس از اینکه آناتولی یا همان ترکیه باستانی توسط امپراطوری روم پیش از میلاد مسیح به تصرف درآمد معبد آگوستوس ساخته شد. همانطور که گفتیم این معبد توسط آگوستوس اکتاویان ساخته شد و امروزه مکانی برای بازدید توریست ها و مسافرانی است که به آنکارا سفر می کنند. البته این معبد که در منطقه اولوس شهر آنکارا قرار دارد به نام آنکی رانوم نیز شناخته می شود که بیشتر مردم محلی آن را به این نام می شناسند.

پس از ساخت این معبد در سال های بعد از میلاد مسیح گسترش هایی در این معبد صورت گرفت و قسمت های دیگری نیز به آن اضافه شد. همان طور که گفتیم این معبد در قرن پنجم میلادی توسط مسیحی های بیزانسی به یک کلیسای بزرگ و جامع تبدیل شد به گونه ای که در آن زمان این کلیسا به یکی از بزرگترین و نام‌دارترین کلیساهای ترکیه تبدیل شده بود. این معبد تا سال ۱۴۲۸ به عنوان کلیسا به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه شخصی به نام حاجی بایرام ولی که شاعری صوفی بود در گذشت و در دیوار به دیوار این معبد مسجدی برای این شخص ساخته شد

 

 

معبد آگوستوس 3

 

 

 

معماری معبد آنکارا قبل از تبدیل شدن به خرابه ای باستانی

معبد تاریخی آگوستوس آنکارا در بخش بیرونی خود 36 متر عرض و نزدیک به 55 متر طول دارد . پانزده ستون در امتداد هر دو طرف طولانی بنا تعبیه شده در حالی که طرف کوتاهتر آن هر کدام با هشت ستون تزئین شده اند . علاوه بر این 4 ستون در قسمت جلوی ساختمان و 2 ستون در بخش انتهای بنا ساخته شده اند . معبد بر روی پلتفرمی با 2 متر ارتفاع احداث شده و از بخش های مختلفی تشکیل شده است . توجه داشته باشید که بعد از تبدیل معبد به کلیسا تغییراتی بر روی معماری آن انجام پذیرفت .

 

معبد آگوستوس 4

 

 

این معبد از طرف صندوق آثار تاریخی جهان یکی از در معرض خطرترین آثار ترکیه معرفی شد تا اینکه در سال 2016 منطقه حاجی بایرام به همراه مسجد حاجی بایرام ومعبد آگوستوس و روم به لیست آزمایشی میراث جهانی یونسکو اضافه شد . امروزه ورود به داخل معبد ممنوع بوده و گردشگران تور آنکارا فقط از بیرون می توانند شاهد این اثر تاریخی ارزشمند باشند . برخی از دیدنی های آنکارا مانند موزه تمدن آناتولی آنکارا و حمام رومی ها در شعاع یک کیلومتری معبد قرار گرفته اند لذا گردشگران می توانند با صرف زمانی اندک از این اماکن دیدن کنند .

 

 

معبد آگوستوس 5

 

 

راه های دسترسی به معبد آگوستوس و روم آنکارا

همان طور که گفته شد معبد آگوستوس و روم در منطقه ای به نام پولوس و در میدان ملت آنکار و درست در کنار مسجد حاجی بایرامی قرار دارد و برای بازدید از آن می توانید از انواع و اقسام وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی یا اتوبوس بهره ببرید و همچنین خوب است بدانید که در نزدیکی این معبد موزه تمدن آناتولی آنکارا نیز قرار دارد .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است