معبد دندان بودا سنگاپور

سنگاپور، کشوری جزیره‌ای به شمار می رود که این روزها به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده است. گردشگران تور سنگاپور در بازدید از این کشور می‌توانند از معبد دندان بودا دیدن کنند. این معبد که در سال 2002 توسط شی فازائو مقدس تاسیس شده بود، در بین مردم سنگاپور به Maitreya Buddha شناخته می‌شود.

معبد دندان بودا 3 1

چینی‌ها معابد را برای بسیاری از خدایان و چیزهای دیگر می‌سازند، اما معبد مقدس دندان بودا یکی از غیر معمول‌ترین‌ها است. در اواخر 1980 زمانی که یک معبد بودایی برای اولین بار به محله چینی‌های سنگاپور پیشنهاد شد، قرار بود که به یک معبد سنتی‌تر تبدیل شود. که به مرور تبدیل به معبد مقدس دندان، یک خانه برای یک یادگار مقدس دندان از بودا شد. معبد در مرکز محله چینی‌ها واقع شده است و همچنین دیگر هنرها و فرهنگ بودایی سنگاپوری را نمایان می‌کند.

معبد دندان بودا 6 1

قسمت های مختلف معبد

این معبد یک معبد چهار طبقه است، زمانی که وارد آن می شوید سقف بلند تالار اصلی توجه شما را جلب خواهد کرد و برج ناقوس هم در همان طبقه ی تالار اصلی می باشد. جاذبه ی اصلی این معبد گنبد طلای 4 متری آن در طبقه ی چهارم است که یک مکان مقدس محسوب می شود. یک بتکده هم دراین طبقه وجوددارد. این معبد به سبک ماندالا بودایی ساخته شده است.

این معبد در سال 2002 ساخته شده و درب های در سال 2007 به روی عموم گشوده شده است. معبد دارای هنر و تاریخی غنی می باشد و بازدید از آن می تواند یک تجربه ی تکرار نشدنی باشد. موزه ی فرهنگ بودایی در طبقه ی سوم این معبد دارای 300 اثر بودایی از سراسر آسیا به خصوص از قبیل چین و تایلند و میانمار و پاکستان می باشد.

یک چایخانه ی کوچک در طبقه ی دوم این معبد وجود دارد. در این جا علاوه بر چای نوشیدنی های گیاهی هم سرو می شود. مراسم های مختلفی در این معبد برگزار می شود و عکاسی هم در این معبد مانعی ندارد. هنگام بازدید از این معبد باید لباس مناسب بپوشید.

معبد دندان بودا 1

در بازدید از طبقه چهارم، یک استپا با وزن 32 تن و 3210 کیلوگرم از طلا دیده می‌شود که توسط جانبازان اهدا شده است. در هر طبقه معبد دندان بودا، هزاران فانوس درخشان، دکوراسیون طلایی، مجسمه‌های استادانه دیگر ادیان مذهبی را می‌ببینید که تماشای هریک از آن‌ها برای شما می‌تواند سرگرم کننده باشد. دو طبقه دیگر آن، به موزه معبد اختصاص داده شده است که شامل مجموعه قابل توجهی از مجسمه‌های بودایی از جمله میانمار، کامبوج، ویتنام، چین و تایلند می‌شود.

معبد دندان بودا 5 1

پس از بازدید از طبقه چهارم، سری به طبقه پنجم معبد دندان بودا بزنید و به تماشای گلخانه زیبای آن که با ارکیده‌های رنگارنگ زرق و برق دار مزین شده است، بروید. حین گشت‌وگذار در معبد دندان بودا می‌توانید از دیگر جلوه‌های آن که شامل سقف بلند تالار اصلی، برج ناقوس، گنبد طلای و یک بتکده می‌شود، بازدید کنید. اگر به شهر سنگاپور سفر کردید، تماشای معبد دندان بودا را از دست ندهید. چرا که به راحتی می‌توانید با مشاهده معماری بی‌نظیر آن، ساعتی را صرف بازدید از این معبد کنید.

در سفر به سنگاپور علاوه بر رفتن به معبد دندان بودا، پیشنهاد می‌کنیم از دیگر جاذبه‌های آن همچون تفرجگاه مارینا بی سندز و معبد سری ماریامان دیدن کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است