معبد لونگ هوا شانگهای چین

معبد لونگ هوا شانگهای یک معبد بودائی است که به مایتریا بودا وقف شده است. معبد لونگ هوا و پاگودا در شهر شانگهای چین قرار دارد که دارای معماری بسیار خوبی می باشد. کشور چین دارای معابد بسیار زیادی است و هر یک از آنها دارای معماری باشکوهی هستند.این معبد به دلیل تاریخچه طولانی خود شناخته شده است و شاهد جنگ های بسیار زیادی بوده است. امروزه این معبد یکی از جاذبه های گردشگری جهان می باشد و افراد زیادی از آن بازدید می کنند.

 

 

معبد لونگ هوا 3

 

 

معبد لونگ هوا شانگهای چین

معبد لونگ هوا یک ساختمان مذهبی بودایی است که در شهر شانگهای چین واقع شده است. این یادبود بخاطر بتکده قرن دهمی سنتی خود و باغ درختان هلو شناخته شده است. هر ساله در این معبد مراسم زیادی برگزار می شود. معبد لونگ هوا یک نشان اختصاصی در شانگهای است که نه تنها به خاطر ارزش هنری و معماری خود شناخته شده است، بلکه به دلیل اهمیت معنوی نیز شهرت زیادی دارد. نام معبد در اصل پیش زمینه افسانه ای دارد چرا که باور بر این است یک بار اژدها در این مکان دیده شده است.

این معبد یک بار به وسیله جنگ سلطنت تانگ نابود شد و دوباره 977 قبل از میلاد ساخته شد. طراحی معماری اخیر اصل سلطنت سانگ را دنبال می کند. اگر چه هسته و مرکز اخیر این معبد و پاگودا از آن زمان ها باقی مانده است. بیشتر ساختمان های معبد در طی امپراتوری تونگ هی و گیون آنگ سو در سلسله کواینگ بازسازی شد.

 

 

معبد لونگ هوا 2

 

 

ساختار معبد لونگ هوا و پاگودا

لونگ هوا پاگودا ساختمان اصلی این معبد می باشد. این یک برج است که 120 متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد و یک مثال بارز از سبک سلسله سانگ در معماری می باشد. برج با استفاده از آجرهای قرمز ساخته شده است که مواد اولیه ساختمان اصلی از چوب می باشد. این شامل 7 طبقه است. این سیستم ساختاری، شامل یک هسته استوانه ای آجری می باشد که با پله های چوبی احاطه شده است.

 

 

معبد لونگ هوا 4

 

 

بعضی از ویژگی های سبک سانگ در پاگودا دیده می شود که دارای چیدمان 8 گوش هستند و از سقف هایی برای پوشش دادن بالکن ها استفاده می شود. هر طبقه یک بالکن دارد که نرده های مخصوص و مزینی دارد و دیوارها و نرده ها با رنگ های زرد و قرمز نقاشی شده اند. بیشتر تزئینات بیرونی در طی زمان های مختلف بازسازی شده اند و امروزه نمی توان وارد برج شد چرا که شکننده می باشند.

 

 

معبد لونگ هوا 1

 

 

بقیه مناطق و جاذبه های معبد لونگ هوا شانگهای

از دیگر جذابیت های این مکان، وجود کتابخانه ایست با دست نوشته های خطی قدیمی، وسایلی که برای مراسم‌ها به کار می‌روند و نمای تحسین برانگیزی از 500 مجسمه «بوداهای لوهان» که به رنگ طلایی رنگ آمیزی شده‌اند.

همچنین مراسم مخصوص این معبد به نام BellStriking که یکی از 8 جاذبه جهانگردی این شهر است در 31 دسامبر هر سال اجرا می گردد.

در اطراف معبد، باغی از درختان هلو و گلهای ارکیده قرار دارد که از زمان سلسله ی مینگ همه ساله در سومین روز از ماه قمری تقویم چین، جشنواره ای بزرگ در آن برپا می گردد. اعتقاد مردم این است که در چنین روزی، چند اژدها برای برآورده کردن آرزوها به زمین می آیند. زمان این جشنواره با شکوفه دادن درختان هلو همراه می شود که باعث ایجاد چشم اندازی فوق العاده می شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است