معبد چاتارپور دهلی هند

هند کشوری پهناور با شگفتی‌های بسیاری است که جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصر به فردی را در کنار هم گرد آورده است، از کوه‌های بلند و سفیدپوش هیمالیا تا جنگل‌هایی انبوه، کاخ‌ها و قلعه‌هایی باشکوه. مردمان کشور هند دارای عقاید و مذاهب مختلفی هستند، که به همین دلیل معابد زیادی برای عبادت کردن در این کشور ساخته شده است. دهلی از بزرگترین و توریستی ترین شهرهای هند است که با مکان های دیدنی و تفریحی که دارد به همراه بناهای تاریخی موجود باعث شده تا در سال مورد بازدید گردشگران و مسافران تور هند قرار بگیرد. با ما همراه باشید تا شما را با معبد چاتارپور آشنا کنیم.

 

 

معبد چاتارپور 2

 

 

درباره معبد چاتارپور دهلی

معبد چاتارپور، از شناخته ترین معابدی است که در دهلی نو می باشد و محبوبیت زیادی بین مردم دارد و آن را به الهه ای به اسم کتیایانی (Katyayani) نسبت داده اند که سمبلی از جنگ و پیروزی می باشد و نوعی الهه جنگاوری می باشد. معبد چاتارپور (Cchatarpur) سال 1974 میلادی به وسیله ای شخصی به نام بابا سنت ناگپال جی (Baba Sant Nagpal ji) ساخته شد که مدتی بعد از آن در سال 1998 میلادی فوت کرد. که آرامگاهش هم در همین معبد می باشد. معبد چاتارپور دهلی بزرگترین معبد در کشور هند است و همچنین دومین عبادتگاه بزرگ هندوها در دنیا می باشد.

 

 

معبد چاتارپور 3

 

 

معماری معبد چاتارپور دهلی

در ساخت معبد از سنگ استفاده کرده‌اند و سبک معماری شمال و جنوب هند را به خوبی نشان می‌دهد. در مجموعه معبد چاتارپور با مساحت 24 هکتار، 20 معبد کوچک و بزرگ دیگری ساخته شده است که وقف خدایان دیگر هند کرده‌اند. معبد اصلی به الهه دورگا (الهه قدرت و پیروزی) تعلق دارد که او را فقط در جشنواره ناوراتری بیرون می‌آورند. ناوراتری در زبان سانسکریت به معنای نه شب است. جشنواره ناوراتری به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های هند شناخته می‌شود که آن را همزمان با برداشت محصول در اوایل ماه اکتبر در ستایش الهه دورگا در سراسر هند برگزار می‌کنند.

 

 

معبد چاتارپور 1

 

 

در سفر به هند ضمن گشت‌وگذار در خیابان‌ها می‌توانید تجربه متفاوتی از ریکشاسواری (موتورهای سه چرخ) داشته باشید. به بازارهای محلی بروید و با خرید سوغات و صنایع دستی قسمتی از هنر هندوستان را با خود به خانه ببرید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است