معبد گارنی ایروان، ارمنستان

معبد گارنی که توسط ایرانیان باستان ساخته شده است یکی از جاذبه های توریستی کشور ارمنستان است. تقریباً هرکسی که به ایروان سفر می‌کند، به معبد گارنی می‌رود و از قسمت‌های شگفت‌انگیز آن دیدن می‌کند.

دیدار این معبد زیبا این احساس را بازدیدکنندگان می‌دهد که وارد یک حمام روحانی و رومی قبل از میلاد مسیح می‌شود.

معبد گارنی ارمنستان

معبد گارنی در منطقه گارنی و در نزدیکی رودخانه گارنی در کشور ارمنستان واقع شده است. این معبد یکی از نمادهای اصلی در معرفی کشور ارمنستان قبل از ورود مسیحیت است و ساخت آن به دوران تیرداد اول برمی‌گردد و در محدوده استان کوتایک واقع شده است.

این معبد باستانی در فاصله 32 کیلومتری شهر ایروان واقع گردیده است.

معبد گارنی 2 1

معبد گارنی بر روی یک سطح مثلثی شکل قرار گرفته است و دو دره تنگ عمیق در اطراف آن، از معبد حفاظت می‌کند.ساختمان معبد دارای 24 ستون است که هر یک 6 و نیم متر ارتفاع دارد. این 24 ستون بنا را احاطه کرده‌اند.

در منطقه کوتایک و در معادن نزدیک معبد  سنگ بازالت خاکستری به دست می‌آید که این معبد نیز از آن سنگ‌ها ساخته‌شده است.

معبد گارنی 6 1

بنای نیایشگاه گارنی شامل یک رواق و یک شبستان است. فضای داخلی معبد 7 متر ارتفاع، 7 متر طول و 5 متر عرض دارد و حدود بیست نفر در آن جای می‌گیرند.

با توجه به اندازه نسبتا کوچک معبد، به نظر می‌رسد مجسمه‌ای در آن نیز نگهداری می‌شده است.

در داخل معبد نیز بقایایی از عبادت‌گاه میتراییسم، قصر سلطنتی و یک کلیسا برجای‌مانده است. علاوه بر آن تزیینات و مجسمه‌های یونانی نیز در معبد وجود دارد. همچنین این معبد محل برگزاری مراسم و جشن ها بوده است.

معبد گارنی 3 1

ویژگیهای معبد گارنی

یکی دیگر از خصوصیات برجسته معبد گارنی به حمام قدیمی و روحانی موجود در آن برمی‌گردد. طبق گفته تاریخ‌نویسان سابقه این حمام به یکی از دختران خسروپرویز برمی‌گردد و حوضچه‌های آب گرم و سرد متنوعی در آن تعبیه شده است. ساخت حمام به این سبک در 3 هزار سال قبل از میلاد تعجب بازدیدکنندگان برمی‌انگیزد.

طراحی حمام موجود در معبد گارنی به شکلی است که نکات بهداشتی و نظافت آن کاملاً رعایت می‌شود.

یکی از نکات جالب‌توجه در این حمام استفاده از کاشی در کف حمام است. این کاشی‌ها در 15 رنگ مختلف طراحی شده‌اند و در ساخت آنها از رنگ طبیعی استفاده شده است.

معبد گارنی 1 1

تصویر بیرونی این نیایشگاه باشکوه، به‌عنوان یکی از نمادهای تاریخی ارمنستان، سال‌ها بر روی اسکناس‌های این کشور نیز استفاده می‌شد.

همچنین برای داشتن سفری خاطره‌انگیز در ارمنستان بازدید از باغ گیاه شناسی ایروان ، دریاچه سوان ایروان و سایر دیدنی های ارمنستان را در برنامه‌های خود بگنجانید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است