مقبره سلسله مینگ پکن چین

مقبره سیزده تن از امپراتوران مینگ در ۵۰ کیلومتری شمال پکن قرار دارد. در زمان  امپراتور یانگ له (۱۴۲۴-۱۴۰۲) سومین امپراتور این سلسله، بهترین منطقه برای ساخت این مقبره ها، بر اساس قوانین فنگ شویی ، شیب جنوب کوه تای شو تشخیص داده شد و ساخت آن آغاز گردید. مقبره دو امپراتور نخست این سلسله در نزدیکی نانچینگ ، پایتخت اولیه سلسله مینگ، قرار دارد. امپراتور جینگ تای که توسط امپراتور تیان شان از تشریفات سلطنتی محروم شده بود از دفن شدن در این مقبره محروم و در غرب پکن مدفون شد. آخرین امپراتور مینگ، چونگ ژن نیز که خودکشی کرد در همین محل ولی در مقبره ای بسیار کوچکتر از اجداد خویش قرار گرفت.

 

 

مقبره سلسله مینگ پکن 2

 

 

محوطه مقبره ها ۴۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و ورودی آن جاده ای است به نام راه ارواح که در دو طرف آن مجسمه هایی از حیوانات محافظ و نگهبان ها قرار دارند. در ورودی این راه یک طاق بزرگ سنگی قرار دارد که یکی از بزرگترین طاق های ساخته شده در چین است و در مقابل آن دروازه ای قرمز رنگ با سه طاق کوچکتر قرار دارد که  دروازه بزرگ قرمز نامیده می شود. این دروازه، راه ورودی به اولین مقبره حفاری شده در این مجموعه، دینگ لینگ است که مقبره امپراتور وانلی و دو همسرش در آن قرار دارد. در این مقبره حدود سه هزار شی تاریخی پیدا شده که شامل ظروف چینی، لباس های زیبا و زیورآلاتی از جنس طلا و جواهر است.  این مجموعه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

 

 

مقبره سلسله مینگ پکن 3

 

 

تاریخ مقبره سلسله مینگ پکن

مقبره سلسله مینگ پکن جایگاه مهمی در تاریخ چین دارند. این محوطه تاریخی در پکن مکان جالبی است که 13 تا از 16 امپراتور سلسله مینگ چین همراه با همسران و معشوقه‌هایشان دفن شده‌اند. ساخت اولین مقبره در سال 1409 بعد از میلاد و توسط سومین امپراتور سلسله مینگ چین شروع شد. مقبره‌های بعدی در کنار اولین مقبره‌ها ساخته شدند و تمامی آنها در کنار جاده‌ای قرار دارند که در میانه کل محوطه قرار گرفته است. این جاده به نام راه مقدس شناخته می‌شود. مقبره‌ای که آخرین امپراتور Zhu Youjian در آن دفن شده، برای یک معشوقه در نظر گرفته شده بود. این مقبره در جنوب غربی محوطه قرار گرفته است. کاشی‌کاری‌ها و معماری‌های مقبره‌ها، بعدها و توسط امپراتور Shunzhi از سلسله کینگ به این مقبره‌ها اضافه شد.

 

 

مقبره سلسله مینگ پکن 4

 

 

 

مقبره سلسله مینگ پکن  محل دفن 13 امپراتور از 16 امپراتور این سلسله است. 3 پادشاه که مقبره‌های آنها در این محل نیست، در نقاط دیگر پکن دفن شده‌اند. اولین امپراتور سلسله مینگ چین، Zhu Yuanzhang، در نانجینگ در آرامگاه Xiao دفن شده است. دومین امپراتور سلسله مینگ در شِن‌یانگ در شمال پکن و در مقبره Zhao دفن شد. مقبره این امپراتور محوطه‌ای 330 هکتاری بوده و به خاطر معماری‌های باستانی چینی‌اش بین گردشگران تور چین بسیار محبوب است. این مکان بزرگترین پارک شهر Shenyang است. این پارک بازسازی شده و در آن امکانات تفریحی یک پارک مدرن نیز قرار داده شده است

 

 

مقبره سلسله مینگ پکن 1

 

 

دسترسی به مقبره سلسله مینگ پکن

آدرس به انگلیسی: Ming Shisan Ling Area, Changling Town, Changping District, Beijing

آدرس به چینی: 北京城区到明十三陵景区路线

دسترسی با مترو: ایستگاه مترو 明十三陵神路 در خط chanping پیاده شوید و از انجا با اتوبوس های خط ۸۷۲و ۸۷۹و ۸۷۸ به جلو در آرامگاه ها میرسید

هزینه ورودی:

  • Changling Tomb؛ بهار و تابستان ۴۵ یوان و پاییز و زمستان ۳۰ یوان
  • Zhaoling و Sacred Way؛ بهار و تابستان ۳۰ یوان و پاییز و زمستان ۲۰ یوان
  • Dingling-定陵؛ بهار و تابستان ۶۰ یوان و پاییز و زمستان ۴۰ یوان
  • بلیط کامل: بهار و تابستان ۱۳۰ یوان و پاییز و زمستان ۱۰۰ یوان

ساعت کاری: ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است