منار شکسته آنتالیا ترکیه

امروز می‌خواهیم یکی از بناهای تاریخی آنتالیا را برای شما بازگو نماییم. منار شکسته آنتالیا یکی از جاذبه های دیدنی آنتالیا است. این ساختمان در ابتدا یک محوری بوده است که به نام معبد رومی رواج داشته است و بعد از امپراطوری بیزانس ها تبدیل به یک کلیسا با پنج مناره تبدیل شده است. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین و آثار برجسته ترکیه محسوب می شود که نشان دهنده تاریخ این کشور می‌باشد و از دوران امپراتوری قدیم روم تا به همین امروز پابرجا مانده است.

 

منار شکسته آنتالیا در ابتدا ساختش یک معبد رومی بود که بعد ها در زمان امپراطوری بیزانس ها با استفاده از سازه های رومی به کلیسا با پنج مناره تبدیل شد. این مسجد یکی از آثار کهن و برجسته ترکیه می باشد که نمایانگر تاریخ دیرینه این کشور بوده و از دوران امپراطوری رم تا به امروز پا برجا مانده است.

این مناره در مجاورت کلیه Kulliye (مجتمعی که دارای ساختمان های متعددی است) واقع شده است و به عنوان سنبل ترکیه شناخته می شود. کلیه از هفت قسمت متفاوت ساخته شده است، که در ادمه به شرح این هفت قسمت خواهیم پرداخت.

منار شکسته 5

قسمت های مختلف کلیه:

1. مدرسه آتابی–  Atabey medrese

یکی از بخش های این مجتمع ساختمان آتابی است که در سال ۱۲۳۹ در زمان غیاث الدین ساخته شده است. این ساختمان مدرسه ای بوده است که بسیار قدیمی و افراد زیادی برای تحصیل به آنجا می رفتند که امروزه فقط نمای اصلی آن و اسکلت آن نمایان است.

2. مدرسه – Medrese

این بنا که به نام مدرسه معروف است مانند اتاق های مستطیلی بوده که از سه طرف بسته و از یک طرف به بیرون و حیاط راه دارد. نمای این مدرسه بسیار زیبا است که با سنگ‌های تاریخی و زیبا حکاکی شده است.

3. مناره شکسته – Yivli Minare

یکی دیگر از بخش های مهم این مجموعه ها منار شکسته است. یک ساختمان مجزا در کنار مسجد اصلی مناره واقع شده است. معماری این ساختمان بسیار زیبا بوده که به شکل مربع است و از سنگ‌های بزرگ و کوچک ساخته شده است. همچنین در بعضی از قسمت‌های این ساختمان آجرهای استفاده شده است که به همراه موزاییک های به کار برده شده در این مناره جلب توجه خوبی را برای مسافران بوجود آورده است. این ساختمان در زمان سلطان علا الدین اول ساخته شده است.

منار شکسته 4

 

 

 

4. مسجد منار شکسته –  Yivli Minare Mosque

یکی دیگر از بخش های مهم این مجموعه مسجدی است مستطیل شکل که دارای گنبد های زیادی است که هر گنبد شکل های متفاوت و خاص خود را دارد. گنبدهای این مسجد شبیه یکدیگر نبوده و هر کدام دارای شکل خاصی است.

5. اتاق درویشMevlevihane – 

این اتاق اتاق بسیار بزرگی است که در آن درویشان دعا می‌خوانند و محل عبادت آن‌ها بوده است که به اتاق درویشان معروف است.

6. مقبره Turbes – 

این بهترین و مشهورترین مقبره‌ای است که در سال 1377 توسط مهمت بی ساخته شده است که دارای طاقی با 8 ضلع است. بعد از آن مقبره‌ای 6 ضلعی نیز ساخته شده است که مبوط به نگاره خانوم است که بسیار کوچکتر از مقبره اول است.

7. حمام –  Baths

این بنا یکی از کوچک‌ترین بخش‌های این ساختمان‌ها است که در مجاورت خانه درویشی است که مردم در آن عبادت می‌کردند. شما هم می‌توانید با خرید تور آنتالیا از ما سفری هیجان انگیز به این مجموعه‌ها داشته باشید.

 

 

منار شکسته 6

 

 

 

بهترین زمان بازدید از منار شکسته آنتالیا

کشور ترکیه دارای کوه‌های مرتفع و دریاهای وسیع است که توسط آن‌ها احاطه‌شده است و به همین دلیل دارای آب‌وهوایی متنوع است. در قسمت‌های شمالی کشور ترکیه، آب‌وهوا اقیانوسی و در بخش‌های جنوبی این کشور، آب‌وهوا معتدل مدیترانه‌ای است. در بخش خای داخلی کشور ترکیه کمی خشک و قاره‌ای است. بهترین زمانی که می‌توان به بخش‌های جنوبی این کشور زیبا سفر کرد فصل تابستان و بهترین زمان برای سفر به بخش مرکزی و شمالی آن فصل زمستان است.

شهر آنتالیا یک شهر بندری در بخش جنوبی کشور ترکیه است که در ساحل دریای مدیترانه واقع‌شده است. شهر آنتالیا، مثل تمام سواحل مدیترانه، دارای آب‌وهوایی معتدل است، که به همین دلیل در تمام فصول تغییرات جزئی دارد. پس دیگر نگران زمان خود برای سفر به این شهر تاریخی نباشید. گرچه بهترین فصل برای سفر به این شهر، فصلی غیر از فصل سرما، یا همان فصل گرم تابستان است. مشاهده مناره شکسته شهر آنتالیا زمانی نزدیک به ۲ ساعت وقت لازم دارد.

 

منار شکسته 1

 

 

مکان اسکان مسافر در اطراف منار شکسته آنتالیا

هتل‌های زیبا و متعددی در شهر آنتالیا وجود دارد؛ هزینه این هتل‌ها در هر بازه قیمت و میزان خدمات متنوعی هستند که لازم داشته باشید. این هتل‌ها در ۵ قسمت لارا، کندو، به لک، کمر و سیده قرار دارند. از هتل‌هایی که می‌توان در نزدیکی مناره شکسته پیدا کرد، می‌توان به هتل پاسا آلپ، هتل کالجی و هتل به لوسی گاردن اشاره کرد، که قیمتی نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۲۰ هزار تومان هزینه برای شما دارد. اگر هتلی نزدیک به مراکز خرید لازم داشته باشید، هتل لارا بسیار مناسب است و البته اگر به دنبال هتل‌های لوکس یا ۵ ستاره باشید، در قسمت به لک می‌توان آن‌ها را جستجو و پیدا کرد. از هتل‌های دیگری که در شهر قرار دارد، می‌توان به هتل کنکورد آنتالیا، هتل تایتانیک آنتالیا، هتل رویال وینگز، توپکاپی و هتل کرمیر اشاره کرد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است