منطقه تاریخی اولوس آنکارا ترکیه

برای دیدن اکثر جاذبه های ترکیه تنها کافیست کمی از آنکارا فاصله بگیرید و به منطقه‌ی تاریخی اولوس بروید که یکی از دیدنی‌های ترکیه به شمار می‌آید. منطقه تاریخی اولوس یک منطقه مسکونی در آنکارا به شمار می‌آید که در مکانی به نام بارتین قرار دارد. این منطقه تاریخی بسیار جذاب و جالب توجه است که در اطراف بلوار آتاتورک آنکارا قرار دارد. معماری خانه‌ها در منطقه تاریخی اولوس شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد به طوری که اگر با تور ترکیه به این کشور سفر کردید توصیه می‌شود در هنگام شب بازدید از منطقه تاریخی اولوس را فراموش نکنید.

 

 

منطقه تاریخی اولوس 1

 

 

درباره منطقه اولوس

منطقه اولوس در مرکز شهر آنکارا و در اطراف بلوار آتاتورک قرار دارد، که شامل بناهای تاریخی زیادی می‌شود.
از این بناها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خانه‌های قدیمی و مکان‌های مربوط به نمایندگان جمهوری ترکیه سالهای ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۰
  • مراکز خرید شامل مراکز خرید جدید و همچنین بازارهای سنتی بسیار قدیمی
  • موزه‌های متعدد که در آن می‌توان با تاریخ و فرهنگ ترکیه بیشتر آشنا شد.
  • مکان‌های باستانی که شامل اثرها و بقایای ساخته‌شده توسط تمدن‌های قبل از ترک‌ها است که در هزاران سال پیش در این منطقه که در آن زمان آناتولی نام داشته است، می‌زیستند.

 

 

منطقه تاریخی اولوس 3

 

 

 

معماری ساختمان‌های موجود در منطقه اولوس

بناهای ساخته‌شده در منطقه اولوس بیشتر مربوط به دوران اوایل جمهوری ترکیه هستند و به همین منظور به‌جای استفاده از طرح‌های سنتی و عربی که بیشتر مربوط به دوره عثمانی بوده است، از سمبل‌ها و همچنین طرح‌های نئو کلاسیک و همچنین جدیدتر در نمای ساختمان‌ها استفاده‌شده است که همین طرح‌ها، حالت منحصربه‌فردی را به این محله قدیمی در آنکارا داده است.
نمونه‌هایی از این ساختمان‌ها را می‌توان در بلوار آتاتورک دید، که از آن‌ها می‌توان به موزه هنر نقاشی و مجسمه آنکارا و همچنین موزه مردم‌شناسی و ساختمان قدیمی بانک ترکیه اشاره کرد.

 

منطقه تاریخی اولوس 2

 

 

 

مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های توریستی منطقه اولوس

در میدان اصلی منطقه اولوس یعنی میدان اولوس، می‌توانید ساختمان اصلی و ابتدایی پارلمان جمهوری ترکیه که در سال ۱۹۲۳ ساخته‌شده است را ببینید و در کنار آن قدیمی‌ترین هتل شهر آنکارا، یعنی آنکارا پالاس دیده می‌شود.
جالب اینجاست که آتاتورک در زمان ریاست پارلمان در این هتل زندگی می‌کرده.

در زیر به تعدادی از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های دیدنی منطقه اولوس اشاره می‌کنیم:

 

 

منطقه تاریخی اولوس 1

 

 

 

دسترسی به منطقه اولوس در آنکارا

همان‌طور که گفته شد منطقه اولوس در مرکز شهر آنکارا قرارگرفته است و معروف‌ترین منطقه موجود در این شهر است، برای همین دسترسی به آن بسیار ساده بوده و از تمام نقاط شهر می‌توانید از مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های متعدد برای رفتن به اینجا استفاده کنید.
یا اینکه با استفاده از مترو در ایستگاه منطقه اولوس پیاده شده و بعدازآن در خیابان‌ها با پای پیاده راه بروید و از قدم زدن در این منطقه لذت ببرید.
درهرصورت می‌توانید از تاکسی هم استفاده کنید اما برای اینکه هزینه‌های سفر خود را مدیریت کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم از اتوبوس و مترو استفاده کنید.

آدرس منطقه اولوس در آنکارا

ترکیه، آنکارا، مرکز شهر، بلوار آتاتورک، منطقه اولوس

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است