موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ روسیه

موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ یا هرمیتاژ یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری سنت پترزبورگ و یکی از شناخته‌ شده‌ترین موزه‌های سرتاسر دنیاست. این موزه در کنار موزه لوور پاریس و موزه مادام توسوی لندن، بزرگترین و معتبرترین موزه‌های جهان محسوب می‌شوند. بسیاری از بازدیدکنندگان هرمیتاژ، کسانی هستند که قبلاً به این موزه آمده‌اند و موفق به دیدن تمام بخش‌های آن نشده است. با یک حساب سرانگشتی به‌ راحتی می‌توان به آن‌ها حق داد: برای بازدید از بیش از سه میلیون اثر هنری هرمیتاژ که در 1057 سالن آن قرارگرفته‌اند، اگر فقط یک دقیقه برای هرکدام از آن‌ها وقت بگذارید، در حدود یازده سال زمان لازم دارید.

 

 

موزه آرمیتاژ 5

 

 

درباره موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ

موزه «آرمیتاژ» (Hermitage) از شش ساختمان تاریخی در میدان کاخ تشکیل شده که یکی از آن‌ها کاخ زمستانی است. پنج ساختمان دیگر، آرمیتاژ کوچک، آرمیتاژ قدیمی، آرمیتاژ جدید و تئاتر آرمیتاژ هستند. کاخ زمستانی یکی از باشکوه‌ترین ساختمان‌های سن پترزبورگ محسوب می‌شود. تقریباً تمام خاندان رومانف بعد از کاترین کبیر در اینجا زندگی کردند. این کاخ صدها اتاق دارد؛ بسیاری از آن‌ها تالارهای دولت بودند و طراحی داخلی‌شان تا به امروز دست نخورده باقی مانده و برای بازدید عموم باز هستند. موزه آرمیتاژ هر چند از سال ۱۷۵۴ ساخته شد اما تا سال ۱۸۵۲ ورود به آن برای مردم عادی امکان‌پذیر نبود.

 

 

موزه آرمیتاژ 4

 

 

وقتی شما داخل این تالارهای شگفت‌انگیز هستید، احساسی از بازگشت به دوران امپراطوری خواهید داشت. زمانی که از پلکان باشکوه «گالا» با فرش قرمز مخملی بالا می‌روید که با تندیس‌ها، آینه‌های بزرگ، نقاشی‌های سقفی، حکاکی‌های مرمر و چوبی باروکی تزئین شده است، خود را در هیئت مهمانی ویژه که به مهمانی رقص باشکوه دعوت شده خواهید دید. به احتمال زیاد هرگز چنین عظمت و غنایی را تجربه نکرده‌اید. در تالار بار عام، امپراتور، همسرش و دوک‌های بزرگ میزبان مهمانان خود می‌شدند.

 

 

موزه آرمیتاژ 3

 

 

آثار موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ

موزه ارمیتاژ در دل خود گنجینه ی بسیار باارزشی جای‌ داده، چرا که این موزه مجموعه ‌ای است از شاهکارهای امپرسیونیست و گنجینه‌ های شرقی جذاب و همچنین مجموعه‌ های نفیسی با قدمتی برابر با عصر حجر تا به امروز و همچنین، غنی ‌ترین مجموعه‌ های جهان را در خود جای ‌داده است و از جمله نفیس ترینشان می‏ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقاشی‌های اروپایی و غربی قرون ‌وسطی
  • بسیاری از شاهکارهای هنری دوره رنسانس
  • شاهکارهای باروک ایتالیایی، هلندی، فرانسوی
  • منابع گسترده و قابل ‌توجه ای از هنر آسیایی

 

 

موزه آرمیتاژ 2

 

 

همچنین ازجمله هنرمندان مشهوری که آثارشان در این موزه وجود دارد می‌ توان به افراد زیر اشاره کرد:

  • لئوناردو داوینچی Leonardo da Vinci
  • پابلو پیکاسو Pablo Picasso
  • میکل‌آنژ Michelangelo
  • ونسان ون گوک Vincent van Kook
  • پیتر پل روبنس Peter Paul Rubens
  • کلود مونه Claude Monet
  • آنتونی فان دیک Anthony van Dyck

 

 

موزه آرمیتاژ 1

 

 

متاسفانه در طول سال ها مخصوصا در زمان استالین، بسیاری از آثار هنری موزه از آن خارج شده است. از آنجاییکه استالین برای هنر اهمیتی قائل نبود، بسیاری از آثار با ارزش و گرانقیمت مانند «ونوس در برابر آیینه» و «بشارت» که اثر معروفی از ون ایک است را صادر کرد و این آثار امروزه در گالری هنر ملی واشنگتن نگهداری می شوند. علاوه بر این، بسیاری از آثار هم در جنگ جهانی دوم از بین رفتند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است