موزه تاریخ ارمنستان، ایروان

موزه تاریخ ارمنستان در شهر ایروان، مهم‌ترین موزه در این کشور شمرده می‌شود که بخش‌های متفاوتی را در خود جای داده است. این موزه در کنار میدان جمهوری قرار دارد که از مراکز اصلی شهر ایروان محسوب می‌شود. در کنار میدان جمهوری چند بنای تاریخی و مهم دیگر نیز وجود دارد.

موزه تاریخ ارمنستان

معرفی موزه تاریخ ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان یکی از برجسته ترین و مهم ترین جاذبه های دیدنی در ایروان است که در میدان جمهوری شهر قرار دارد. این موزه در سال 1920 میلادی تاسیس شد و هم اکنون 400000 شی در آن نگهداری می شود و دولت ارمنستان از این مجموعه های نفیس، حمایت مالی می کند.

می توان این مکان را به چند بخش مختلف باستان شناسی، نیوماتیک (سکه شناسی)، قوم شناسی، تاریخ مدرن و ترمیم تقسیم بندی کرد. بازدید از همه این قسمت ها برای مراجعه کننده ها ممکن است به جز ترمیم.

موزه تاریخ ارمنستان 2 1

٪35 از اشیای موزه مربوط به باستان شناسی، 8٪ قوم شناسی، 45٪ نیوماتیک و 12٪ نیز مربوط به اسناد کهن هستند. این موزه از نظر علمی نیز بسیار قوی است و همه ساله پژوهش های متعددی در زمینه های آموزشی و باستان شناسی انجام می دهد و اگر به موضوعاتی چنینی علاقه مند هستید می توانید مقاله های منتشر شده توسط دست اندرکاران این موزه را مطالعه کنید.

بخش های موزه

بخش‌های متفاوت این موزه شامل قسمت باستان شناسی، سکه شناسی، قوم شناسی، تاریخ مدرن و ترمیم، می‌شود. البته ورود به بخش ترمیم برای عموم آزاد نیست. در سه طبقه موزه تاریخ ارمنستان حدود 400 هزار اشیا در معرض نمایش گذاشته‌ شده است. به هنگام بازدید از این موزه یادتان باشد که عکاسی نکنید.

موزه تاریخ ارمنستان 5 1

در طبقه اول موزه تاریخ آثار تاریخی مربوط به فرهنگ و سنت‌های ارمنستان را مشاهده می‌کنید که شما را با آداب و رسوم این کشور آشنا می‌کند. در طبقه دوم آثار مربوط به شهرهای باستانی و روستاهای ارمنی را به همراه آثار به جا مانده از پادشاه ارمی کیلیکیه را خواهید دید.

در طبقه سوم اشیایی مانند سنگ‌های کهن، آثاری از عصر برنز و عصر آهن را می‌بینید که متعلق به قرن سوم و چهارم میلادی است. از دیگر بخش‌های دیدنی این موزه قسمت نیوماتیک و یا سکه شناسی را می‌توان نام برد که مجموعه‌ای از تمبرها، سکه‌ها، اسکناس‌ها و مدال‌ها را در بر دارد. اما در قسمت قوم نگاری تصاویری از اقوام گوناگون ارمنی و آثار تاریخی را خواهید دید که بیشتر آن‌ها از طرف مردم به موزه تاریخ ارمنستان اهدا شده است.

موزه تاریخ ارمنستان 4 1

به طور کلی شما در موزه تاریخ با سرگذشت ارمنستان آشنا خواهید شد و هنر، سنت و فرهنگ ارامنه را به چشم خواهید دید.

قوانین بازدید از موزه تاریخ ارمنستان

پیش از این که به این موزه مراجعه کنید لازم است نکته هایی را بدانید.

  • عکاسی از اشیای موزه بدون داشتن مجوز قانونی، مجاز نیست.
  • خوردن و نوشیدن در موزه و همراه داشتن خوراکی ممنوع است.
  • صحبت کردن با تلفن همراه یا همراه داشتن تلفن های هوشمند مجاز نیست.
  • آوردن چمدان به داخل موزه ممکن نیست.
  • بازدیدکننده ها نباید با صدای بلند با یکدیگر صحبت کنند.
  • سیگار کشیدن ممنوع است.
  • دویدن در موزه ممنوع است.
  • بازدیدکننده ها باید از پرسیدن سوال های بی مورد از راهنمایان موزه خودداری کنند.

همچنین برای داشتن سفری خاطره‌انگیز در ارمنستان بازدید از باغ گیاه شناسی ایروان ، دریاچه سوان ایروان و سایر دیدنی های ارمنستان را در برنامه‌های خود بگنجانید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است