موزه تمدن‌های آسیایی سنگاپور

موزه تمدن‌های آسیایی سنگاپور که با نام ACT نیز شناخته می‌شود، ، به بررسی میراث ارزشمند هنری آسیا، به ویژه فرهنگ‌های سنتی سنگاپور، اختصاص دارد. این موزه که در سال ۱۹۹۷ افتتاح شده است، در سال ۲۰۰۳ به ساختمان فعلی در کنار رودخانه سنگاپور انتقال پیدا کرده است، قدمت موزه جدید به موزه ملی سنگاپور (Raffles Museum) که در اواسط قرن نوزده ساخته شده، باز می‌گردد.

موزه تمدن‌های آسیایی سنگاپور به جنبه‌های مختلف روابط فرهنگی بین کشورهای آسیایی، و بین آسیا و جهان تمرکز دارد. تاریخ سنگاپور به عنوان یک شهر بندری که مردم را از تمام نقاط دنیا گرد هم می‌آورده است، به عنوان وسیله‌ای برای بررسی تاریخ آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمایشگاه‌های خاص در این مجموعه، اشیا منحصر به فرد و چشمگیری را از سر تا سر دنیا به مخاطبان این موزه عرضه می‌کند.

موزه سنگاپور

در این موزه مجموعه‌ای ارزشمند از تاریخ و تمدن سنگاپور و سایر کشورهای آسیایی را مشاهده خواهید کرد. بزرگترین و ارزشمندترین اثر تاریخی-هنری موزه تمدن‌های آسیایی سنگاپور ساختمان آن است. قدمت ساختمان پیشین این موزه به سال 1867 بر می‌گردد که خانم رجان شولتز طراحی آن را بر عهده داشت. ساختمان موزه تمدن های آسیایی در گذشته محل استقرار امپراطوری سنگاپور بوده است که در ابتدا به عنوان بنایی مسکونی-اداری ساخته شد و سپس بخش های دیگری به ان اضافه گردید. در سال 1907 به یاد ملکه ویکتوریا (که در سال 1901 درگذشت) نام این ساختمان به ساختمان امپراطوری تغییر کرد.

 

بنای امپراطوری (ملکه) سنگاپور

موزه تمدن‌های آسیایی سنگاپور، ساختمان سابق امپراطوری این کشور بوده که در سال ۱۸۶۷ ساخته شده است. به گفته خانم شولتز، پیشنهاد ساخت این بنای باشکوه و طرح های مهندسی آن در سال ۱۸۸۵ مطرح شدند. اما با توجه به کمبود بودجه و اختصاص بودجه به مصارف نظامی در آن زمان، عملیات ساخت این بنا با چند سال تاخیر و در سال ۱۸۶۴ آغاز شد. این بنا در ابتدا به عنوان یک خانه – اداره طراحی شده بود، ولی در عوض در سال ۱۸۶۷ در اختیار دولت مستعمراتی سنگاپور قرار گرفت و بخش هایی همچون دبیرخانه دولت و خزانه به آن اضافه شد.

از آن پس این بنا را ساختمان دولت نامیدند.نام ساختمان امپراطوری را در سال ۱۹۰۷ بر این بنا نهادند. پس از آن که یک محل پیاده روی بزرگ به این بنا اضافه شد، این ساختمان را به یاد ملکه انگلستان (ملکه ویکتوریا) که در سال ۱۹۰۱ از دنیا رفته بود، ساختمان امپراطوری نامیدند. بنای این موزه، حتی پس از استقلال سنگاپور و تشکیل دولت سنگاپوری در این کشور هم به دولت اختصاص داشت. به دستور بخش حفاظت از سایت ها و آثار تاریخی سنگاپور، یکی از اتاق های مهم این بنا در طبقات فوقانی را به اتاق قانون گذاری کشور تخصیص دادند.

موزه سنگاپور 1

معماری و طراحی موزه

معماری موزه تمدن‌ های آسیایی سنگاپور، ترکیبی از معماری شهری سنگاپور و معماری قدیمی است؛ به عبارتی دیگر ترکیبی از دوره استعمار و دوره معاصر در کنار یکدیگر قرار گرفته‌‌اند. دو بخش جدیدی که به معماری این موزه اضافه شده‌اند، در حدود ۱۳۰۰ متر مربع به مساحت آن افزوده‌اند.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴، بازسازی جدید موزه، که شامل ساخت و ساز، تجدید نظر در چیدمان گالری‌ها و نحوه نمایش جدید آثار، آغاز شد. گالری‌های گسترش یافته و تازه، تجربه بازدیدکنندگان را بهبود داده و تاریخ هنری سنگاپور را به وسیله روابط فرهنگی و تاریخی، بهتر به اشتراک می‌گذارند.

موزه اسیایی سنگاپور

موزه تمدن های آسیایی سنگاپور، توسط سایت تریپ ادوایزر در سال ۲۰۱۴، به عنوان برترین موزه کشور سنگاپور و نهمین موزه برتر قاره آسیا انتخاب شد.

اگر در سفر به سنگاپور می‌خواهید سوغاتی بخرید، می‌توایند به فروشگاه موجود در موزه تمدن های آسیایی سنگاپور سری بزنید و ساعتی را به گشت‌و‌گذار در آن بپردازید. همچنین بازدید از گالری‌ها و نمایشگاه‌های موجود در ساختمان این موزه می‌تواند تجربه‌ای جالب برایتان به ارمغان بیاورد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است