موزه دبی که به عربی ” متحف دبی ” نیز نامیده می شود ،  یکی از مناطق تاریخی ، سنتی و همچنین یکی از نقاط دیدنی و مهم کشور امارات متحده عربی در بین گردشگران تور دبی شهرت یافته است که سالیانه تعدادی زیادی از توریست ها و مسافران را از ایران و مناطق داخل و خارج کشور امارات به سمت خود جذب می کند .

 

موزه دبی 4

 

 

موزه دبی یکی از دیدنی‌ های پرطرفدار و مهم در دبی است و شما در این موزه مدل‌های زنده ، نماهای زندگی سنتی و روزمره مردم قدیم کشور امارات متحده عربی را از نزدیک خواهید دید  و در ضمن یک بازار شلوغ ، یک مدرسه اسلامی ، زندگی بیابان نشینی در شب و زندگی ماهیگیران جزو این دیدنی ها در این منطقه می باشد  که از مناطق گردشگری دبی نیز شناخته می شود .

 

 

موزه دبی 2

 

 

تاریخچه موزه دبی ( Dubai Museum )

تاریخ ساخت این موزه برمی گردد به سال ۱۹۷۱ میلادی که این موزه در داخل قلعه‌ ای معروف بنام قلعه فهیدی ساخته و دایر شد . جالب است بدانید این قلعه در سال ۱۷۸۷ میلادی برای محافظت از شهر در برابر دشمنان ساخته شده بود ، از آنجا که این مکان جزو قدیمی ‌ترین ساختمان شهر دبی می باشد ، مدتها از آن برای سکونت حاکمان وقت دبی و مقر حکومتی نیز استفاده شده است تا اینکه حاکمان این شهر تصمیم می گیرند که در سال ۱۹۷۰  این مکان را برای استفاده و استارت این موزه مورد بازسازی قرار دهند .

 

 

موزه دبی 6

 

 

موزه دبی یکی از مناطق گردشگری دبی در میان عموم مردم و توریست های تور ارزان دبی می باشد و اینطور که در بین تاریخدانان در بحث است به احتمال زیادی که از شواهد پیداست اینجا قدیمی‌ ترین بنای شهر دبی باشد .

ضمنا در سال 1955 میلادی نگارخانه و همچنین چندین اتاق نیز به موزه افزوده شد و در ورودی موزه ، مجموعه ‌ای از نقشه‌ های قدیمی امارات و خلیج فارس را همراه با عکس های هوایی از که رشد و توسعه شهر دبی را به وضوح نشان می دهد و برای شما عزیزان به نمایش گذاشته شده است شما گردشگران را واقعا متحیر خواهد کرد و اینکه در این  نگارخانه‌ شما تصاویری از منطقه خور دبی ، خانه ‌های عربی قدیمی ، مساجد ، بازارها ، باغ ‌های نخل خرما ، زندگی ساحل نشینان و بیابان نشینی که جزو تمدن و فرهنگ مردم دبی است را در معرض دید عموم مردم قرار داده شده است .

 

 

موزه دبی 3

 

 

آشنایی با موزه دبی ( Dubai Museum )

همانطور که در بالا برایتان گفتیم موزه دبی در قلعه آل فهیدی ( Al-Fahidi Fort ) قرار دارد که در سال ۱۷۸۷ میلادی برای دفاع از شهر دبی ساخته شد . جالب است بدانید دیوار این قلعه از بلوک ‌های مرجانی سنتی ساخته شده است و با آهک نگه داشته می شده است و طبقه فوقانی توسط ستون‌ های چوبی پشتیبانی و دارای ایستادگی است و سقف آن از نخل ، گل و لای و گچ طراحی و ساخته شده است که قطعا شما مسافران تور دبی جذب این همه زیبایی خواهید شد .

در گذشته این قلعه به عنوان محل اقامت خانواده های حاکمان ، مقر دولت ، پادگان و زندان نیز استفاده میشد ، این قلعه در سال ۱۹۷۱ ترمیم شد و در حال حاضر موزه برتر شهر دبی بشمار می رود که در سفر به دبی آن را از دست ندهید .

 

 

موزه دبی 1

 

 

همچنین حیاط این قلعه دارای چند قایق سنتی و کوچک و خانه ‌ای با برگ درخت نخل با برج بادی امارات است و سالن سمت راست آن ، شما گردشگران انواع لوازم دفاع از دشمن از جمله چندین سلاح ، شمشیر ها و … وجود دارد و سالن سمت چپ ویترین آلات موسیقی مردم امارات در قدیم را خواهید دید .

همچنین تصاویر رنگی و جذاب همراه با مدل‌های زنده ، صدا و جلوه‌های ویژه بصورت کاملا واقعی و زیبا از زندگی مردم را قبل از کشف نفت در این منطقه به وضوح می بینید و در این موزه می بینید که چند صیاد به صید مروارید مشغول هستند و چند تاجر مروارید با سنگ‌های وزنه ، ترازو و غربال مخصوص این کار دیده می ‌شوند که یکی از زیباترین تصاویر در این موزه می باشد .

 

 

موزه دبی 5

 

 

همچنین شمشیر ها ، کمان ‌ها‌ ، نیزه‌ ها ، پیکان‌ ها ، زره‌ های ساخته شده از پوست کوسه ، تپانچه‌ ها و تبرها برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده اند و در این موزه به مجموعه ای جالب از جنس مس ، مرمر سفید و مصنوعات سفالی نیز دیده می شود .این قلعه در نوع خود ، یک موزه نظامی سحرآمیز و بسیار زیبا  است و در این موزه مجموعه جالبی از اقلام تاریخی و متنوع در معرض دید عموم قرار داده شده‌ است که ما پیشنهاد می کنیم که حتما ایم موزه را در برنامه سفرتان بگنجانید و نیز حتما از مجموعه مهیج اسلحه سازی خاورمیانه باستانی هم بازدید نمایید .

پیشنهاد میکنیم در سفر به دوبی برای داشتن سفری خاطر انگیز از دبی فریم و پالم جمیرا نیز دیدن کنید .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است