موزه رشترپاتی باوهان دهلی هند

اگر به فرهنگ و تاریخ کشورهای آسیایی علاقه‌مند هستید، کشور هند با دیدنی های شگفت‌انگیز و جاذبه های تاریخی فراوانی که دارد، مقصد مناسبی برای سفر خواهد بود. در تور هند با ما همراه شوید تا شما را با مکان های دیدنی دهلی نو، آگرا، جیپور و بمبئی آشنا کنیم.موزه رشترپاتی باوهان دهلی یکی از موزه‌های معروف در دهلی نو به شمار می‌آید که قسمت‌های متنوعی دارد.

 

 

موزه رشترپاتی باوهان دهلی 2

 

 

درباره موزه رشترپاتی باوهان دهلی

رشترپاتی بوهان یکی از رئیس جمهوران کشور هند در سالهای گذشته بوده که در دوره ریاست خود به یک فعال دموکرات تمام عیار شناخته می شد. رئیس جمهورِ رشترپاتی بوهان  کسی بود که برای مردمان هند خیلی با ارزش بود محبوب بود، به همین دلیل زمانی که فوت شد، خانه او را به یک موزه جذاب و زیبا تبدیل کردند،که امروزه از جاذبه های توریستی دهلی به حساب می آید.زمین موزه رشترپاتی باوهان (Rashtrapati Bhavan) نزدیک به 130 هکتار می باشد و داخل آن 340 اتاق وجود دارد که هر یک از این اتاق ها ویژگی های خاص خود را دارند.

 

 

موزه رشترپاتی باوهان دهلی 4

 

 

یکی از زیباترین و جذاب ترین قسمت های این موزه،  محوطه باشکوه، اسطبل ها، اتاق محافظان و کارکنان، اتاق های کار آن می باشد که به مسافران تور هند پیشنهاد می شود در سفر خود حتماً از آنها بازدید کنند. ساعت بازدید از این موزه از ساعت 9:30 صبح آغاز می باشد و تا ساعت 17:30 پذیرای مراجعه کنندگان می باشد،البته  توجه داشته باشید که روز شنبه موزه رشترپاتی باوهان تعطیل می باشد.

 

 

موزه رشترپاتی باوهان دهلی 1

 

 

به دلیل وسعت موزه رشترپاتی بوهان و بخش‌های متنوع از جمله برج ساعت، تالار آشوک، باغ‌های مغول، باغ موسیقی، باغ بلند، اصطبل، باغ گیاه شناسی، تالار بنکوئت، کتابخانه و غیره بازدید از آن ساعت‌ها به طول می‌انجامد که می‌توانید در باغ‌های متنوع مجموعه به استراحت بپردازید. از دیگر موزه‌های هند می‌توان به موزه باستان شناسی، موزه هندی، موزه مغز انسان، موزه زیر دریایی آی ان اس کرشورا، موزه بادبادک و موزه جادوگری مایونگ و موزه ریل ملی و موزه آلبرت هال اشاره کرد. در سفر به هند از خرید سوغات و صنایع دستی همچون ساری‌های هندی، زیورآلات رنگارنگ، ادویه‌های خوش‌طعم و چای‌هایی با طعم‌های متنوع غافل نشوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است