موزه سرگئی پاراجانف ایروان، ارمنستان

موزه سرگئی پاراجانف (Sergei Parajanov Museum) یکی از معروف‌ترین موزه‌ها و دیدنی ‌های ارمنستان محسوب می‌شود. سرگئی پاراجانف، فیلم‌نامه نویس و کارگردان ارمنی بدون شک یکی از مفاخر سینمای ارمنستان است که در زمان حیات خود آثار سینمایی برجسته‌ای به یادگار گذاشته است. او پیشگام فیلم شاعرانه‌ی کشور ارمنستان به شمار می‌رود.

موزه سرگئی پاراجانف ایروان

تاریخچه موزه

پاراجانف در سال 1924 در تفلیس گرجستان متولد شد و در سال 1990 در ارمنستان درگذشت و امروزه ساختمان محل سکونت این هنرمند ارمنی به موزه تبدیل شده است. اگر عاشق سینمای جهان هستید و به صورت انفرادی یا با تور ارمنستان به این کشور سفر می‌کنید، بخشی از سفر خود را به بازدید از موزه سرگئی پاراجانف اختصاص دهید.

موزه سرگئی پاراجانف 6 1

در این موزه می‌توانید با آثار و زندگی این فیلمساز برجسته بیشتر آشنا شوید. موزه سرگئی پاراجانف قرار بود در سال 1988 افتتاح شود اما به دلیل وقوع زمین لرزه در این سال، کار اتمام موزه به 1991 موکول شد.

موزه سرگئی پاراجانف 5 1

سرگئی پاراجانف در زمان حیات خود علاوه بر فیلم‌سازی، در زمینه مجسمه‌سازی و طراحی عروسک نیز فعالیت می‌کرد. در این موزه 1500 اثر از سرگئی پاراجانف شامل مجسمه‌ها، عروسک‌ها، طراحی‌ها، لوازم منزل، هدایا و وسایل شخصی وی به نمایش گذاشته شده است.

موزه سرگئی پاراجانف 3 1

وی مدتی در زندان به سر برد و در طول مدت حبس بودن، از قسمت آلومینیومی درب‌های بطری سکه‌های طرح دار می‌ساخت. امروزه طرحی از آن سکه‌ها به عنوان جایزه در جشنواره بین‌المللی فیلم ایروان استفاده می‌شود.

موزه سرگئی پاراجانف 1 1

موزه سرگئی پاراجانف نمایشگاه‌های متعددی در کشورهای دینا مانند ایران، فرانسه، برزیل، ژاپن، انگلستان، ایتالیا، کانادا، یونان و روسیه برگزار کرده است. در شهر ایروان همه روزه از ساعت 10:30 صبح تا 5 عصر می‌توانید از موزه سرگئی پاراجانف بازدید کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است