موزه ملی عراق بغداد

کشور عراق علاوه بر مکان های مذهبی بسیار مهم و ارزشمند، تعدادی جاذبه ی گردشگری نیز درون خود جای داده که سبب شده این کشور حتی مورد توجه غیر مسلمانان نیز قرار گیرد. یکی از بارزترین جاذبه های گردشگری این کشور “موزه ملی عراق” می باشد که در شهر بغداد واقع شده است.

موزه ملی بغداد 6

تاریخچه موزه

در سال 2003 که عراق اشغال شده بود این موزه هم غارت شد و تقریبا 15هزار قطعه از آثار تاریخی و فرهنگی موزه ربوده شد. در سال 2015 پس از جنگ با حضور نخست وزیر عراق حیدر عبادی این موزه باز گشایی شد و با تلاش‌‎های بین المللی بسیاری از این آثار برگشت داده شد. اما هنوز خیلی از این گنجینه‌های تاریخی جزء آثار ناپدید و مجهول المکان نام برده می‌شوند.

موزه ملی بغداد 2

از همان سال و هم زمان با شروع جنگ، درب های این موزه به روی تاریخ دوستان و گردشگران تور عراق بسته شد. سرانجام در سال 2015 و با کاهش تنش های موجود، مجددا این موزه بازگشایی شد و هم اکنون نیز مدیریت آن به عهده احمد کمیل محمد است.

موزه ملی بغداد 1

این موزه می‌تواند شما را با تاریخ و فرهنگ مردم این کشور آشنا کند. گرتود بل باستان شناس بریتانیایی موسس این موزه بود که با تلاش او این موزه بنیان نهاده شد و اوایل موزه باستان شناسی بغداد نام داشت. در موزه ملی عراق یک گالری وجود دارد که هنر عربستان را در قبل و بعد از اسلام نشان می‌دهد.

موزه ملی بغداد 3

کلکسیون طلا و جواهر نمرود با سنگ‌های گران‌بها جزء آثار قابل توجه این موزه به شمار می‌آیند که قدمت آنها به قبل از قرن نهم میلادی برمی‌گردد. از دیگر آثار مهم موزه ملی عراق می‌توان سنگ‌های تراشیده به خط میخی و قرص اوروک را نام برد.

موزه ملی بغداد 4

آثار باستانی اوروک به 3000 تا 3500 سال پیش از میلاد برمی‌گردند. با سفر به عراق علاوه بر زیارت می‌توانید سفر سیاحتی هم داشته باشید. موزه ملی عراق زندگی آرام مردم قبل از رخ دادن جنگ‌های گوناگون را نشان می‌دهد.

در سفر به عراق بازدید از زیگورات اور، ایوان مدائن، کاخ فاو و قصر عباسی بغداد را در برنامه خود قرار دهید تا با تاریخ و فرهنگ کشور عراق بیشتر آشنا شوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است