موزه ملی چین ‏‏‏پکن

موزه ی ملی پکن یکی از پر رفت و آمد ترین جاذبه های گردشگری کشور چین می باشد. این موزه ی ملی مکانی برای نگهداری تاریخ و فرهنگ هزار ساله ی مردم چین است. بازدید از این مکان نه تنها برای باستان شناسان و تاریخ دانان ، بلکه برای گردشگران عادی نیز جذابیت بسیاری دارد و این موزه را می توان  یکی از پربیننده ترین موزه های جهان دانست. آمار سازمان گردشگری مبنی بر بازدید بیش از 7.5 میلیون نفر از موزه ی ملی چین در سال 2013 مهر تاییدی بر این ادعا می باشد.

 

 

موزه ملی چین ‏‏‏ ‏‎ 2

 

 

تاریخچه موزه ملی چین

تاریخ افتتاح این موزه مربوط به سال 1959 است و در سال 2003 بازسازی شد. موزه ملی چین ‏‏‏با 65هزار متر مربع زیربنا 2بخش مجزا دارد که یکی شامل در قسمت شمالی موزه انقلاب مردم چین و دیگری در بخش جنوبی موزه تاریخ چین است. بعد از این که در سال 2003 ‏تعمیرات لازم آن را انجام دادند مساحت موزه افزایش پیدا کرد و حدودا به 192متر مربع رسید. در این موزه میتوان شاهد آثار تاریخی کشور چین که بازمانده ی زمان ‏Yuanmou Man‏ و متعلق به یک و نیم میلیون سال پیش است تا دوران ‏Qing Dynasty‏ که آخرین امپراطوری بود باشیم. این آثار 620 تکه است که در قسمت های مختلف نگهداری میشوند.

 

 

موزه ملی چین ‏‏‏ ‏‎ 4

 

 

 

موزه ی ملی چین را می توان به دو بخش تقسیم بندی کرد. موزه ی انقلاب مردم چین در بخش شمالی و موزه ی تاریخ مردم چین در بخش جنوبی. در مجموع این دو بخش بیش از 3 میلیون اثر تاریخی و 4500 سند تاریخی یافت می شود که گویای فرهنگ و تمدن چینی از ابتدا تا کنون می باشد. با نگاه به این موزه می توان بسیاری از وقایع و حوادث روی داده بر چینیان کهن را تصور نمود و با آداب و رسوم زندگی آنان بیشتر آشنا شد.

در موزه ی ملی چین آثار باستانی از حدود 1.7 میلیون سال پیش تا آخرین سلسله ی امپراطوری چین وجود دارد. برخی از این اشیا بسیار نادر هستند به طوریکه مشابه آنها را در هیچ یک از موزه های بزرگ جهان نمی توان یافت.

 

 

موزه ملی چین ‏‏‏ ‏‎ 3

 

 

محل قرار گیری موزه

این موزه مهم و در ضلع شرقی میدان تیان آن من واقع شده است و همین محل قرارگیری نشان از اهمیت این موزه دارد.

موزه ی ملی چین در قلب شهر پکن و در شرق میدان تیان آن من ( و به روی ساختمان مجلس حزب کومونیست چین ) واقع شده و وسعتی برابر با 65000 متر مربع در زمان تاسیس داشته است. این محل قرار گیری در بین ساختمان های دولتی و حکومتی خود نشانه دیگر از اهمین این موزه برای دولت و مردم چین است.

 

 

موزه ملی چین ‏‏‏ ‏‎ 1

 

 

بازدید از موزه ملی چین

ساعت بازدید از این موزه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است . جالب است بدانید که قیمت بلیت ورودی در اکثر دوره سال برای عموم مجانی است و امکانات زیادی برای بازدید کنندگان فراهم است. معمولا در روزهای تعطیل با صف طولانی در ورودی ها مواجه خواهید بود. توصیه می کنم حتما برای بازدید این موزه یک روز کامل را اختصاص دهید و ترجیح روز وسط هفته ( به غیر از شنبه و یک شنبه ) و همراه خود مقداری خوراکی و آب داشته باشید.

دقت کنید در اکثر سالن ها و بخش ها فیلم برداری و عکس برداری ممنوع است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است