موزه های کشور آلمان

موزه های کشور آلمان
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با موزه های کشور آلمان آشنا  بشیم .
موزه پرگامون، برلین

موزه پرگامون برلین

موزه پرگامون در جزیره موزه برلین قرار دارد. این موزه در فاصله سال‌های 1910تا1930 ساخته و طراحی و معماری آنرا دو مهندس آلمانی به نام‌های آلفرد مسل و لوودویک هافمن بر عهده داشته‌اند.
ماکت‌های مختلفی از بناهای مشهور و تاریخی جهان همچون محراب پرگامون و دروازه بازار ملیتئوس به اندازه و سایز واقعی از جمله آثار پر ارزش این موزه به شمار می‌روند که از ترکیه به این موزه منتقل شده‌اند.
موزه پرگاموم از سه بخش تشکیل شده است: مجموعه عتیقه‌جات، موزه هنرهای اسلامی و موزه خاورمیانه. از جمله آثار مهم نمایشی موزه پرگاموم دروازه ستاره ( ایشتار) و راه ورود به بابل است که در بخش خاورمیانه نمایش داده شده‌اند.

موزه آلمانی، مونیخ

موزه آلمانی، مونیخ

این موزه که در حال حاضر 28 هزار شیء از 50 حوزه مختلف شامل علوم و فن‌آوری را به نمایش گذاشته است در تاریخ دوم ماه مه سال 1925 افتتاح شد. این موزه یکی از بزرگترین موزه‌های علم و فن‌آوری جهان محسوب می‌شود و به گفته کارشناسان بهترین انتخاب برای دوستداران علم به شمار می‌رود. مهمترین بخش موزه نیز در جزیره کوچکی در رودخانه ایزار قرار دارد.

باغ‌وحش آبی و موزه لوبک، دوسلدورف

باغ وحش آبی و موزه لوبک، دوسلدورف

این مکان شباهتی به موزه‌های سنتی ندارد. در حقیقت از زمانی که حیوانات مختلف در آن نگهداری شده‌اند، آنرا باغ‌وحش می‌نامند. در این موزه باغ‌وحشی که در سال 1904 افتتاح شده است نزدیک به 3700 حیوان از 400 گونه مختلف نگهداری می‌شود. مهمترین بخش آن آکواریوم عمومی است که منظره‌ای کامل و جذاب را برای خانواده‌ها و کودکان به وجود آورده است.

موزه طاق طلایی، درسدن

موزه طاق طلایی، درسدن

این موزه در شهری قرار دارد که تا دو سال پیش، بخشی از میراث فرهنگی یونسکو محسوب می‌شد. موزه‌ای که در سال 1327 توسط شاه آگوستوس دوم بنا نهاده شد. علت نامگذاری این موزه به طاق سبز، رنگ سبزی است که روی دیوارها و طاق‌های اولین اتاق آن کشیده شده است. بیش از چهار هزار شیء کمیاب و متنوع از عصر باروک گرفته تا دوره کلاسیک در این موزه به نمایش درآمده‌اند.
ساختمان موزه طاق سبز از 9 اتاق تشکیل شده که هر کدام تم و ظاهر مخصوص به خود را دارند. از نکات قابل توجه در خصوص این مرکز مرمت و بازگشایی مجدد آن است که در اول سپتامبر سال 2006 صورت گرفت. از آثار برجسته موزه می‌توان به مجسمه مسلمانان آندلس با صفحه زمردی و الماس سبز درسدن اشاره کرد.

موزه پورشه، اشتوتگارت

 

 

 

موزه پورشه، اشتوتگارت

موزه پورشه شهر اشتوتگارت، تنها مکانی است که عاشقان و علاقه‌مندان سرعت و اتومبیل نباید بازدید از آن را از دست دهند. این موزه که در کنار دفتر مرکزی شرکت پورشه در منطقه روفنهاوسن اشتوتگارت قرار دارد در سال 1976 افتتاح شده است. بیش از 80 اتومبیل در این موزه به نمایش درآمده‌اند که اکثر آن‌ها را ماشین‌های کمیاب و اصیل تشکیل داده‌اند.

موزه روم و آلمان، کلن

موزه روم و آلمان، کلن

این موزه که از موزه‌های باستان‌شناسی شهر کلن محسوب می‌شود در سال 1974 افتتاح شده و مجموعه متنوعی از آثار روم باستان را در خود جای داده است. آثاری گوناگون از سکونتگاه رومی کلونیا کوریا آرا آگریپینسیوم (Colonia Claudia Ara Agrrippinensium)، که شهر کلن روی آن بنا شده است.
اما ساختمان موزه روی بنای یک خانه رومی اصیل که هنوز بخش‌هایی از آن تحت نظارت و حفاظت موزه است، قرار گرفته است.

گالری هنرهای مدرن، مونیخ

گالری هنرهای مدرن، مونیخ

این گالری یکی از مشهورترین گالری‌های هنری آلمان محسوب می‌شود. آثار متنوعی از بزرگان نقاشی اروپا در قرن‌های چهاردهم تا هجدهم میلادی در این گالری به چشم می‌خورند.
پرتره‌ای شخصی با چهره‌ای شبیه به مسیح (ع) از آلبرت دوره نقاشی‌های رافائل و تابلوی روز رستاخیز دو طبقه‌ای پیترپاول روبن از برجسته‌ترین آثار نمایشی این گالری به شمار می‌روند.

موزه و خانه گوته، فرانکفورت

موزه و خانه گوته، فرانکفورت

خانه گوته، محل تولد یوهان و لفگانگ ون‌ گوته، مشهورترین شاعر آلمانی است. قطعات اصلی از اسباب‌ و اثاثیه‌ای که گوته و خانواده‌اش از آن‌ها استفاده می‌کردند بخش‌های نمایش این خانه و موزه را تشکیل می‌دهند. اشعار و دست‌نوشته‌هایی به خط خود شاعر نیز بخش دیگری از موزه به شمار می‌روند. گفتنی است خانه اصلی و اصیل گوته در بمباران‌های جنگ جهانی دوم ویران شد،‌اما پس از جنگ دوباره بازسازی شد.

موزه هافمن اول‌گونه، هامبورگ

موزه دریایی هافمن
این موزه در کنار بندری قدیمی در هامبورگ آلتونا قرار دارد و یک موزه دریایی است. منظره رودخانه الب (Elbe) به همراه خانه کاپیتان‌ها در کناره رودخانه، ساحل و کشتی‌های گوناگون، از جمله چیزهایی است، که ارزش نمایش فوق‌العاده‌ای را برای شهر هامبورگ پدید آورده‌اند.

موزه ماورا، برمن

موزه ماورا

موزه ماوار، موزه‌ای مربوط به تاریخ طبیعت و قوم‌شناسی (Ethno graphic) است که در شهر برمن آلمان قرار دارد. این موزه به چند بخش تخصصی مانند طبیعت، فرهنگ و تجارت تقسیم شده و به بررسی این سه عنصر در جوامع آسیایی، آمریکایی،‌ تمدن‌های جنوب اقیانوس آرام در قاره اقیانوسیه می‌پردازد.

موزه مرگ

موزه مرگ
??????????

موزه مرگ در شهر کاسل آلمان قرار دارد و تابوت، نعش کش و سنگ قبر از چیزهایی هستند که در این موزه می توانید ببینید. در واقع هدف از برپایی این موزه آشنا کردن بازدید کنندگان با قرستان و فرهنگ کفن و دفن است. البته این موزه بیشتر از آنکه ترسناک  باشد طنز آمیز است و در آن تابوت هایی به شکل خروس و دیگر حیوانات ساخته شده است که نشان دهنده ی یک برداشت غیر جدی از مرگ است.

دنیای مینیاتوری

دنیای مینیاتوری

همانطور که احتمالا از نام آن حدس زده اید دنیای مینیاتوری شامل ماکت هایی از کشورهای مختلف دنیا مانند نروژ، سوئد و … است. جالب است بدانید که ماکت ها بسیار پر ظرافت و با بیشترین جزییات ممکن طراحی شده اند و در آنها می توان ساختمان ها، قطارها، خودروها و انسان ها را دید. این موزه ۱۳۰۰ متر مربع طول وسعت دارد و ماکت ها در همه جای آن گسترده شده اند. موزه ی جهان مینیاتوری در شهر هامبورگ قرار دارد و در سال ۲۰۱۳ به تنهایی ۱٫۲ میلیون نفر بازدید کننده داشته است.

موزه روح آفریقا

موزه روح آفریقا

یکی دیگر از عجیب ترین موزه های آلمان موزه ی روح آفریقا (Soul of Africa) نام دارد که به جادوگری و روش های عجیب آفریقایی برای درمان و شفا در تمدن وودوو پرداخته است. هر سال ۴۰۰۰ نفر از این موزه دیدن می کنند.

موزه خودروهای زرهی

موزه خودروهای زرهی

در شهر مونستر آلمان موزه ای انتقادی از جنگ و نظامی گری وجود دارد که در آن خوردروهای زرهی نگهداری می شود که عموما خودروهای نظامی قدیمی هستند و خودروی پلیس متعلق به سال ۱۹۲۱ یکی از انها است.

موزه سیب زمینی

موزه سیب زمینی

مردم کشور آلمان بسیار سیب زمینی دوستند! به همین دلیل در این کشور موزه ای با همین موضوع وجود دارد که به موضوعات مختلف مرتبط با سیب زمینی پرداخته است! این موزه نشان می دهد که چگونه سیب زمینی که تا چندین سال پیش غذای افراد فقیر بود حالا به پای ثابت رستوران های خوب و بنرهای تبلیغاتی تبدیل شده است.

موزه تاریکی

موزه تاریکی
یکی از عجیب ترین موزه های آلمان و البته جالب ترین آن موزه تاریکی است. در این موزه، افراد نابینا به عنوان راهنما هستند و وقتی وارد آن می شوید به شما عصای سفیدی داده می شود و این راهنماها هم شما را در یک ساختمان شش طبقه و بسیار تاریک هدایت می کنند. آنچه در این موزه می توانید ببینید فقط بو است و دما و باد و صدا! این موزه در واقع به این دلیل طراحی شده است تا بازدید کنندگان بتوانند حتی برای مدت کمی هم که شده زندگی افراد نابینا را احساس کنند. جالب است بدانید موزه ی تاریکی دارای رستورانی به نام Dinner in the Dark است که در آن غذا در تاریکی مطلق سرو می شود.
  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است