موزه های کشور هلند

موزه های کشور هلند
کشور هلند دارای پیشینه تاریخی است و مردم این کشور به گذشته خود می بالند و برای نگهداشتن این پیشینه موزه های زیادی را احداث کرده و به نگهداری نمادهای خود می پردازند. در این مطلب لیست تمام موزه های کشور هلند با توضیحات لازم، آمده است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با موزه های کشور هلند بیشتر آشنا بشیم
موزه امپراتوری

موزه امپراتوری هلند

موزه امپراتوری (به هلندی: Rijksmuseum) یا رایکس میوزیوم، بزرگ‌ترین موزه هلند و یکی از غنی‌ترین موزه‌های اروپا محسوب می‌شود. این موزه که به آثار فرهنگی و هنری اختصاص دارد در میدان موزه در آمستردام قرار دارد. این موزه در اصل در سال ۱۸۰۰ میلادی در لاهه ساخته شد ولی در ۱۸۰۸ به آمستردام منتقل شد. بنای کنونی موزه در سال ۱۸۳۵ گشایش یافت. این ساختمان از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ (به مدت ده سال) در حال نوسازی بود و در نهایت با حضور ملکه هلند در آوریل ۲۰۱۳ دور تازه فعالیت‌های خود را در آغاز کرد. نوسازی موزه ۳۷۵ میلیون یورو هزینه دربرداشت.

موزه ون گوگ

موزه ون گوگ
موزه ون گوگ (انگلیسی: Van Gogh Museum) نگارخانهای در آمستردام هلند است که به آثار نقاش هلندی، ونسان ون گوگ و معاصرانش اختصاص دارد. این موزه در میدان‌موزه‌ای قرار دارد که در آن، موزه‌های دیگری چون موزه امپراتوری، موزه اشتدلیک آمستردام و تالار کنسرت آمستردام قرار دارند. موزه ون گوگ در ۲ ژوئن ۱۹۷۳ افتتاح شده است. طراحان ساختمان آن، گریت ریتفلد و کیشو کوروکاوا هستند. این موزه همین‌طور بزرگ‌ترین مجموعه از آثار نقاشی ون گوگ در جهان را در خود جای داده. در سال ۲۰۱۵، این موزه ۱/۹ میلیون بازدید داشت که آن را دومین موزه پربازدید هلند و سی و یکمین موزه پربازدید جهان کرده است.

موزه آلارد پیرسون

موزه آلارد پیرسون
??????????

موزه باستان‌شناسی آمستردام (موزه آلارد پیرسون) (Amsterdam’s Allard Pierson Archeology Museum) موزهء باستان‌شناسی دانشگاه آمستردام است که در پایتخت هلند واقع قرار دارد. آلارد پیرسون، نخستین استاد باستان‌شناسی کلاسیک در دانشگاه آمستردام بوده‌است که نامش به موزه داده شده‌است. این موزه دارای مجموعه‌ای از آثار مربوط به یونان، رم، آسیای میانه، مصر، میانرودان (بین‌النهرین) و ایران است.

موزه کرولر-مولر

موزه کرولر مولر

موزه کرولر-مولر (به هلندی: Kröller-Müller Museum)، یک موزه ملی در کشور هلند است که شامل موزه هنرهای زیبا و باغ تندیسها می‌باشد. موزه کرولر-مولر در پارک ملی هوخه فیلووه در اترلو در استان خلدرلاند واقع شده‌است. موزه در سال ۱۹۳۸، توسط هلن کرولر-مولر، یکیاز مجموعه‌داران بزرگِ آثار هنر مدرن بنیان‌گذاری و به مردم هلند اهدا شد.موزه کرولر-مولر، پس از موزه وَن گوگ در آمستردام، دارای بیشترین تعداد از آثار وَنسان وَن گوگ است. موزه کرولر-مولر هم‌چنین برخی از مطرح‌ترین آثار نقاشانی چون پیت موندریان، ژرژ سورا، اودیلون ردون، ژرژ براک، پل گوگن، لوکاس کراناخ پدر، جیمز انسور، خوان گری، بارت ون در لخ، پل سینیاک و پابلو پیکاسو را در اختیار دارد.
هلن کرولر-مولر از سال ۱۹۰۸ تا ۱۹۲۹ میلادی، توانست ۸۷ تابلوی نقاشی و ۱۸۵ طرح کشیده‌شده یا چاپ‌سنگی از وَنسان وَن گوگ را به مجموعه‌اش بی‌افزاید.

موزه مائریتشویس

موزه مائریتشویس

موزه مائریتشویس (به هلندی: Mauritshuis) و (به انگلیسی: Maurice House) نگارخانه‌ای واقع در شهر لاهه هلند است. این موزه که سابقاً محل اقامت کنت یوهان ماریوت بوده‌است هم‌اکنون به مکانی از بزرگ‌ترین و برترین آثار نقاشان معروف هلندی نظیر یوهانس ورمر، رامبرانت، جان استین، پائولوس پاتر و فرانس هالز و کارهای نقاش آلمانی هانس هالبین یانگر تبدیل شده‌است.
پس از مرگ ماریوت، خانوادهٔ مائس مالکیت آن را بر عهده گرفتند اما در سال ۱۸۲۰ دولت هلند به منظور ایجاد انجمن نقاشی برای کابینهٔ سلطنتی آن را خریداری کرد. در سال ۱۸۷۵ مائریتشویس به مکانی که در آن صرفاً تابلوهای نقاشی نگه‌داری می‌شد، تبدیل گردید. در طول قرون ۱۹ و ۲۰ این موزه رشد فراوانی کرد و توانست بازدیدکننده‌های فراوانی را از سراسر جهان جذب خود کند. اگرچه ساختمان بدین منظور ساخته نشده بود اما در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۷ به منظور استانداردسازی آن مطابق با موزه‌های مدرن جهان عملیات بازسازی دیگری صورت گرفت.

موزه ملی آثار باستانی (لیدن)

موزه ملی آثار باستانی لیدن

موزه ملی آثار باستانی (هلندی: Rijksmuseum van Oudheden) موزه‌ای است با تمرکز بر تمدن خاور نزدیک، مصر، روم و یونان که در شهر لَیدن در هلند فعال است. این موزه دارای همکاری تنگاتنگ با بخش باستان شناسی دانشگاه لیدن است. موزه ملی آثار باستانی در سال ۱۸۱۸ میلادی بنیان نهاده شده است اما پیشینه گردآوری اشیا برای آن به سال ۱۷۵۰ باز می گردد. در تالار خاورنزدیک موزه، اشیا گوناگونی از تمدن ایرانی نیز نگهداری می شود از جمله برنزهای لرستان، جواهرات و سرامیک.

موزه ملی دریانوردی هلند

موزه ملی دریانوردی هلند

موزه ملی دریانوردی هلند (به هلندی: Het Scheepvaartmuseum) در آمستردام، پایتخت هلند واقع شده‌است. این موزه از سال ۱۹۷۳ فعال است. این موزه از سال ۲۰۰۷ به مدت چهار سال در حال نوسازی‌های اساسی بود که پس از پایان، با حضور ملکه هلند، بئاتریکس، گشایش یافت. موزه در کنار رودخانه اَی واقع شده و یک کشتی روی آب هم جزیی از موزه است که فضای دوران دریانوردی در آن بازسازی شده است.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است