موزه گوانگ دونگ گوانجو چین

موزه گوانگ دونگ گوانجو Guangdong Provincial Museum یکی از موزه های جذاب و معروف چین در شهر گوانگجو مرکز استان گواندونگ است. این موزه در سال ۱۹۵۹ تاسیس شد ولی استانداری گواندونگ بنابر اهمیت آن در سال ۲۰۰۳ میلادی تصمیم به ساخت محلی جدید برای آن گرفت و سپس در تاریخ ۱۸ می ۲۰۱۰ همزمان با روز جهانی موزه در منطقه تیان هه ساختمان مدرن و جدیدی برای آن ساخته و افتتاح شد. این موزه در زمینی به مساحت ۴۱۰۰۰ متر مربع و با زیر بنایی به مقدار ۶۷۰۰۰ مترمربع در ۵ طبقه ساخته شده است که ۲۱۰۰۰ مترمربع آن سالن های نمایش و مجموعه های جانبی موزه است.

 

 

موزه گوانگ دونگ 2

 

 

 

این موزه در منطقه شهرک جدید ژوجیانگ Zhujiang New Town و در کنار رودخانه واقع شده است. این منطقه از شهر گوانگزو در ظرف چند سال گذشته به طرز عجیبی به بهترین شکل ممکن با ساختمان های زیبا و آسمان خراشها و فضای سبز ساخته و تزیین شده که چشم هر بیننده را خیره می کند. ساختمان اپرای شهر ، ساختمان کتابخانه مرکزی گوانگجو ، برج کانتون ، ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو و چندین ساختمان مهم شهر مثل دهکده بازی های المپیک در اطراف این موزه قرار دارد.

 

 

موزه گوانگ دونگ 3

 

 

درباره موزه گوانگ دونگ گوانجو

موزه گواندونگ بیش از ۱۶۰ هزار قطعه و اثر قدیمی و باستانی را در خود نگهداری و بنمایش گذاشته است. در این موزه نمایشگاهی دائمی از تاریخ و فرهنگ و هنر و منابع طبیعی گوانگجو را خواهید دید. مجموعه اشیا قدیمی مثل جامرکبی دوان ، انواع کوزه ها و سفال های دوران باستان چین به همراه انواع ظروف چینی قدیم و مجموعه های چوبی چاوو ژو تنها بخشی از آثار مهم این موزه است. با ارزش ترین نقاشی موزه گواندونگ ، نقاشی اژدهای سیاه متعلق به سلسله شانگ و ظرف چینی آبی رنگ با تصاویری منقش از انسان متعلق به سلسله یوان بخشی دیگر از گنجینه گرانبهای این موزه است.

 

 

موزه گوانگ دونگ 1

 

 

 

همواره در زمانهای مختلف و یا به مناسبتهای گوناگون نمایشگاههای موقت و گالری های متنوعی در سالن های جانبی موزه برگزار می شود که از اهمیت های ویژه ای برخوردار اند. سازه عجیب و جذاب ، سیستم مدیریت و حفاظت مدرن و پیشرفته و امکانات بروز این موزه را به یک مجموعه مدرن و بزرگ تبدیل کرده که در سطح جهانی و چین از رتبه بالایی برخوردار است. ظرفیت بازدید از این موزه روزانه ۵۰۰۰ نفر پیش بینی شده است. روزانه راس ساعت ۱۰ صبح راهنمای چینی زبان بطور رایگان توضیحات لازم را برای بازدید کنندگان چینی ارائه خواد دارد ولی برای استفاده از مترجم و راهنمای انگلیسی زبان باید هزینه پرداخت بشود.

 

 

موزه گوانگ دونگ 4

 

 

معماری موزه گوانگ دونگ گوانجو

ساختمان منحصر بفرد و مدرن این موزه به شکل مکعب ساخته شده که طرح آن از جعبه های قدیمی محل نگهداری اشیاء قیمتی و جواهر آلات الهام گرفته شده است که بطرز خوبی به هدف موزه که نگهداری اشیاء بارزش قدیمی است اشاره دارد. گروزه طراحان معماری این سازه قشنگ و با ابهت ، گروه طراحان روکو از هنگ کنگ هستند که برنده جایزه مسابقات بین المللی طراحی معماری سال ۲۰۰۴ شدند.

ساعت بازدید از این موزه ۹ صبح تا ۵ بعد ازظهر است. در اکثر زمانها بازدید با ارائه کارت شناسایی رایگان است.

آدرس موزه برای اطلاع و دسترسی آسان

Address: ۲ Zhujiang E Rd, Tianhe, Guangzhou, Guangdong, China
Phone:+86 20 3804 6886
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است