میدان جمهوری ایروان ارمنستان

اگر قصد سفر به ارمنستان و پایتخت تاریخی‌اش را دارید، حتماً میدان جمهوری ایروان را ببینید. این میدان در مرکز شهر ایروان قرار دارد و یکی از معروف‌ترین و جالب‌ترین دیدنی‌های پایتخت است. از میدان جمهوری ایروان تحت عنوان «قلب ایروان» هم یاد می‌شود و همه ساله یکی از محبوب‌ترین جاهای گردشگری توریست‌هاست. آب‌نمای معروف موزیکال، ساختمان‌های قدیمی و جدید، بناهای تاریخی و بازارهایی با محصول محلی، همه‌و‌همه را در این‌ میدان ببینید.

میدان جمهوری ایروان ارمنستان

تاریخچه میدان جمهوری

این میدان بیضی شکل با پنج خیابان آبوویان، تیگران بزرگ، آمیریان، نالبندیان و وازگن سارگسیان تقاطع دارد. میدان جمهوری شهر ایروان در سال 1924 بخش اصلی طرح این شهر محسوب می‌شد. این میدان توسط معماری به نام آلکساندر تامانیان طراحی شد. جالب است بدانید ساخت میدان جمهوری در سال 1926 شروع شد و در سال 1950 کامل شد و اما در سال 1977 میلادی ساخت این میدان به پایان رسید.

میدان جمهوری زمانی به نام میدان لنین شناخته می‌شد به دلیل اینکه در سال 1940 مجسمه‌ای از لنین که رهبر اتحاد شوروی بود در ضلع جنوبی میدان بنا شده بود البته این مجسمه در سال 1990 از این میدان برداشته شد.

میدان جمهوری ایروان

ساختمان‌های اطراف میدان جمهوری

این میدان توسط پنج ساختمان بزرگ احاطه شده است. این ساختمانها با سنگهای توف (tuff) زرد و صورتی رنگ به سبک نئوکلاسیکال و منقش به نقوش ارمنی ساخته شده اند.شکل کلی میدان مربع است که با هفت ساختمان بزرگ احاطه شده است :

  •  گالری ملی و موزه تاریخ ساختمان (در شمال)
  •  وزارت کشور(شمال شرق)
  •  خانه دولت: دفتر اصلی دولت ارمنستان (شمال شرق)
  •  دفتر مرکزی پست جمهوری ارمنستان (جنوب شرق)
  •  هتل “ماریوت ارمنستان” (جنوب غرب)
  •  وزارت امور خارجه (شمال غرب)
  •  وزارت انرژی و منابع طبیعی (شمال غرب)

هتل ارمنیا ماریوت، دقیقن در ضلع جنوب غربی میدان و هتل رویال تولیپ نیز در خیابان ابوویان و در نزدیکی میدان قرار دارد.

میدان جمهوری ارمنستان

بناهایی که در اطراف میدان جمهوری بنا شدند از سنگ توف ارمنستان در رنگ‌های سفید و سرخ ساخته شده‌اند و در پی این ساختمان‌ها از سنگ بازآلت استفاده کرده‌اند. در میدان جمهوری شهر ایروان ملاقات‌ها و مراسم مهم مانند رژه‌های نظامی، روز استقلال و مراسم مهم دولتی و مردمی برگزار می‌گردد.

میدان جمهوری ایروان

امکانات رفاهی اطراف میدان جمهوری ایروان

  • رستوران و کافی شاپ

در نزدیکی میدان جمهوری ایروان کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد و بر جذابیت این میدان می افزاید. از معروف ترین رستوران هایی که در این منطقه وجود دارند نیز می توان به Marvo Polo، Jazzve، Square One، Diamond و Ararat اشاره کرد.

  • کتاب فروشی

علاوه بر کافی شاپ و رستوران در اطراف این میدان تعداد کتاب فروشی هم وجود دارد که می توانید از آنها کارت پستال، انواع کتاب و سوغاتی را تهیه کنید.

  • فروشگاه

در یکی از خیابان های غربی در اطرف میدان جمهوری به نام Abovyan انواع فروشگاه های خرید لباس، سوغاتی و چیزهایی که برای گردشگران جذاب هستند وجود دارد. همچنین فروشگاه دیگری به نام Vernissage  هم وجود دارد که آخر هفته ها باز می کند در آن می توانید نقاشی های اثر هنرمندان ارمنی و صنایع دستی دیگرشان را خریداری کنید.

میدان جمهوری

دسترسی به میدان جمهوری:

بهتر است در طول روز خودرویتان را به سمت میدان نبرید. در یکی از خیابان‌های منتهی به میدان پارک کنید و به سمت میدان قدم بزنید. بازدید از میدان و نمایش فواره‌های موزیکال به جز هزینه‌های شخصی، هزینه‌ای ندارد.

در هر فصل و هر ساعتی از روز با توجه به علاقه‌ی خودتان می‌توانید به میدان جمهوری بروید؛ اما گالری و موزه‌ی ملی‌ فقط بین ساعات 9 صبح تا 7 عصر باز هستند. همچنین نمایش فواره‌های موزیکال نیز معمولن بین ساعت 9 تا 10 شب است.

همچنین برای داشتن سفری خاطره‌انگیز در ارمنستان بازدید از باغ گیاه شناسی ایروان ، دریاچه سوان ایروان و سایر دیدنی های ارمنستان را در برنامه‌های خود بگنجانید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است