میدان مانژ مسکو روسیه

میدان مانژ بر خلاف تصور قالبی که از میدان در ذهن داریم، مثلثی شکل است که در هر سمت آن مکان‌های مهمی مانند موزه تاریخی مسکو، دانشگاه مسکو و باغ الکساندر قرار گرفته‌اند. این فضای ۶۵۰۰ متر مربعی در پشت کاخ کرملین قرار دارد و دو هزار نفر به راحتی می‌توانند در آن رژه بروند.

 

میدان مانژ 5

 

 

درباره میدان مانژ مسکو

میدان مانژ با فضای باز بزرگ مخصوص عابرین، در قلب پایتخت روسیه قرار گرفته است. این میدان مثلثی از شرق به «هتل مسکوا»، از جنوب به «موزه‌ی تاریخ ملی» و «باغ الکساندر» و از غرب به «ساختمان مسکو مانژ» که دفتر اصلی دانشگاه دولتی مسکو در قرن ۱۸ میلادی بوده است، منتهی می‌شود. این میدان یکی از شریان‌های اصلی مرکز شهر مسکو است که «میدان سرخ» را به بزرگ‌ترین و پر ترافیک‌ترین بزرگراه منطقه یعنی «خیابان تورسکایا» (Tverskaya) متصل می‌کند. خیابان تورسکایا از این ناحیه شروع شده و در جهت شمال غربی به سمت «سن پترزبورگ» ادامه می‌یابد.

 

 

میدان مانژ 2

 

 

نام این میدان از ساختمان مانژ گرفته شده است. میدان مانژ با باغچه‌های پر از گل، فواره‌ها و مجسمه‌هایی از شخصیت‌های داستانی مردم روسیه تزئین شده است. کاخ کرملین و کتابخانه‌ی ملی روسیه هم در این میدان قرار دارند. میدان مانژ پاتوق محبوب جوانان مسکو است. این میدان بین سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۸ ساخته شد و از آن برای رژه‌های نظامی، گذراندن تعطیلات، نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ها استفاده می‌شد و محلی برای فستیوال‌های مردمی و نمایشگاه‌های محلی به حساب می‌آمد.

 

 

میدان مانژ 1

 

 

تاریخچه میدان مانژ مسکو

این میدان در اصل سال ۱۷۹۸ در نتیجه‌ی تخریب صومعه‌ای قرون وسطایی که بر کرانه‌ی رودخانه‌ی «نیگلینایا» قرار گرفته بود، شکل گرفت. گرچه این رود بعدها به صورت یک مجرای زیرزمینی درآمد، اما محله‌ی اطراف آن همچنان باقی ماند. در سال ۱۹۳۲ تصمیم گرفته شد تا آثار به جای مانده از سبک زندگی قرون وسطایی برداشته شده و جایی برای گردهمایی‌ها و سخنرانی اعضای حزب کمونیست ساخته شود. در نتیجه «گراند هتل» و بسیاری از بناهای سبک نئوکلاسیک توسط «Osip Bove» تخریب و با گسترش فضا، میدان مانژ فعلی ساخته شد.

در دهه‌ی ۱۹۹۰، شهردار مسکو «یوری لاژکوف» دستور داد تا میدان برای بازسازی بسته شود. بخش مرکزی میدان یک مرکز خرید چهار طبقه زیر زمینی و یک پارکینگ وجود دارد که با یک گنبد مدور شیشه‌ای تزئین شده‌اند. این گنبد در واقع ساعت جهانی نیمکره‌ی شمالی زمین است که ساعت‌های شهرهای بزرگ بر روی آن مشخص شده‌اند.

 

 

img955092

 

 

جاذبه های میدان مانژ مسکو

درست در ضلع شمالی میدان مانژ، می توانید شاهد دانشگاه بزرگ و با شکوه مسکو باشید و سپس به سراغ ضلع شرقی میدان بروید. در ضلع شرقی میدان مانژ هتل چهار فصل مسکوا قرار گرفته که بسیار مورد توجه گردشگران تور مسکو بوده و دارای محبوبیت بسیاری در میان آنها می باشد. اما قسمت جنوبی میدان چیز دیگری است. در این قسمت موزه بزرگ مسکو قرار گرفته که بازدید از آن را نباید از دست داد. همچنین باغ الکساندر نیز در این قسمت از میدان واقع شده و دارای زیبایی های خاص به خود است که حتما می بایست برای یکبار هم که شده از آن دیدن کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است