ناو جنگی آورورا سنت پترزبورگ روسیه

ناو به کشتی‌های جنگی بزرگ گفته می‌شود که اغلب ماموریت‌های حفاظتی را انجام می‌دادند. رزم‌ناوها نیز ناوهایی زره‌دار هستند که در نبردهای دریایی کاربرد دارند. ناو جنگی آورورا یا همان ناو آئوروا که امروزه از دیدنی‌های روسیه و شهر سنت پترزبورگ به شمار می‌آید و از محبوبیت زیادی نزد گردشگران تور روسیه به شمار می‌آید که زمانی در جنگ روسیه و ژاپن نقش مهمی ایفا کرده بود.

 

 

ناو جنگی آورورا 3

 

 

تاریخچه ناو جنگی آورورا

ناو آورورا که در سال 1900 میلادی ساخته شده، در تمامی جنگ‌های خود موفق بود و از همین رو به آن لقب ناو افسانه‌ای داده‌اند. جالب است بدانید بسیاری از افسران بلندپایه نیروی دریایی در همین ناو پرورش یافتند و حتی یوری گاگارین (اولین انسان فضانورد جهان) هم دو سال سربازی خود را در این ناو خدمت کرده است.
در نهایت این ناو به عنوان ناو شماره یک روسیه شناخته و بعدتر تبدیل به موزه شد. شنیدن از حوادثی که این ناو طی سال‌ها فعالیت شاهد بوده است شما را با تاریخ معاصر روسیه که پیوندی بزرگ با تاریخ معاصر جهان دارد آشنا خواهد کرد. این ناو در سال 1903 به خدمت ناوگان دریایی دولت روسیه در آمد، سال 1905 سالی بود که آورورا در جنگ با ژاپن شرکت داشت و در اولین جنگ جهانی نیز ماموریت‌های زیادی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

 

 

ناو جنگی آورورا 2

 

 

شورشیان دستگیر شده در جریان‌های پیش از انقلاب اکتبر 1917 را در این محل نگهداری می‌کردند اما با نارضایتی خدمه ناو از آنجا منتقل شدند. ملوانان ناو نیز پس از مدتی شورش کردند و از خدمت در آن سر باز زدند، شورشی که سبب شد کمیته حقوق ملوانان تأسیس شود. اکتبر 1917 ناو آورورا که به دست فرماندهان بلشویک‌ها افتاده بود به قصر زمستانی تزار چندین توپ شلیک کرد، این آغازی برای حمله به اقامتگاه تزارها بود. بعدتر این ناو تبدیل به یک کشتی آموزشی و بعدتر تبدیل به موزه مرکزی نیروی دریایی بدل شد.

 

 

ناو جنگی آورورا 1

 

 

درباره ناو جنگی آورورا

سرعت ناو جنگی آئوروا 19/2 گره دریایی بود که می‌توانست تا 4000 مایل را طی کند. 570 نفر شامل خدمه، ملوان و 20 افسر در آن خدمت می‌کردند. این ناو وارد ادبیات حماسی و معاصر روسیه شده و چندین فیلم و انیمیشن نیز درباره آن ساخته‌اند. در این ناو جنگی عظیم که اکنون بخشی از موزه نیروی دریاییست می‌توانید عکس‌های یادگاری از ملوانان، افسران و خدمه را ببینید و با حال و هوای آن روزگار بیشتر آشنا شوید.

 

 

ناو جنگی آورورا 4

 

 

اکنون در این موزه تابلو عکس هایی از شخصیت های مشهور روسیه و وقایع مهم روسیه وجود دارد که گردشگران علاوه بر بازدید از فضای داخلی این ناو جنگی، امکان بازدید از تابلو عکس ها را نیز خواهند داشت.
در شهر سن پترزبورگ دیدنی ها و مراکز تفریحی متعددی وجود دارد که هر یک در نوع خود برای توریست هایی که به این شهر زیبای روسیه سفر می کنند، از جذابیت زیادی برخوردار است. اما برای آن دسته از گردشگرانی که به تاریخ روسیه علاقه مند هستند، این ناو جنگی یک مکان دیدنی فوق العاده محسوب می شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است