نکات ایمنی سفر به یونان

نکات ایمنی سفر به یونان

یونان از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه همسایه است. پایتخت یونان آتن، نوع حکومتش جمهوری پارلمانی، زبان رسمی آن یونانی، مساحت آن ۱۳۱۹۵۷ کیلومتر مربع، جمعیتش ۱۱,۱۲۵,۱۷۹، واحد پول آن یورو (EUR) می باشد. مذهب ۹۸ درصد از مردم یونان مسیحی ارتدوکس و ۳/۱ مسلمان می باشند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با نکات ایمنی سفر به یونان آشنا بشیم .

این کشور فرهنگی غنی دارد که اثر چشمگیری بر هنر، زبان، فلسفه، سیاست، ورزش، در جامعه غربی داشته است. ژانر های کمدی و دراما، الفبای غربی، ایده های افلاطون، روش سقراط، دموکراسی و جمهوری و المپیک همگی از یونان آمده اند. علاوه بر این یونان، از لحاظ جغرافیایی با داشتن کوهستان ها و سواحل دیدنی بسیار جذاب می باشد.

گردشگرانی که قصد سفر به یونان را دارند، بهتر است نکات ایمنی زیر را رعایت فرمایند:

نرخ جنایت و دزدی در یونان بسیار کم و برای گردشگران مقصدی صمیمی و امن می باشد. با وجود این بهتر است احتیاط کنید.
در ریزورت های شلوغ، گردشگران بیشتر با جرم و دزدی مواجه می شوند. جرم خیز ترین مکان ها فالیراکی در رودس، کاویس در کورفو و مالیا در کرت می باشند. هنگام شب و به تنهایی به این مکان ها نروید.
عکس گرفتن از تأسیسات نظامی و استراتژیک ممنوع می باشد. در بسیاری از موزه ها عکاسی ممنوع می باشد (خصوصاً با فلش).
خارج کردن عتیقه جات از کشور خصوصاً سکه، اشیای هنری و سنگ های باستانی ممنوع می باشد. هر چیزی که قبل از سال ۱۸۳۰ ساخته شده باشد، عتیقه به حساب می اید.
رانندگان یونانی بسیار بی دقت می باشند. سالانه ۱۴۰۰ نفر جان خود را در جاده های یونان از دست می دهند که در مقایسه با میزانمرگ و میردر ایران بسیار ناچیز می باشد. با این حال، هنگام عبور از خیابان مواظب باشید.

دارو در یونان

در هنگام تابستان از عینک و کلاه آفتابی استفاده کنید و زیاد آب بنوشید.
هیچ وقت به مردم نگویید که یونان بخشی از اروپای شرقی است اگرچه از لحاظ جغرافیایی درست است. یونانی ها کشور خود را جزو کشور های حوزه بالکان نمی دانند (به دلیل تصویر بد این منطقه).
موضوع مقدونیه بسیار حساس می باشد، از بحث در مورد آن اجتناب کنید، یونانی ها معتقدند که اسم مقدونیه از آنها دزدیده شده است.
هنگام صحبت در مورد یونان قدیم و امپراطوری بیزانس بسیار مراقب باشید زیرا آنها را سمبل غرور ملی خود می دانند.
با اینکه از سال ۲۰۱۰ کشیدن سیگار در مکان های عمومی نظیر کافه ها و رستوران ها ممنوع شده اند، این قانون عملاً اجرا نمی شود. آتش سوزی در جنگل های یونان بسیار متداول است. از کشیدن سیگار در مناطق جنگلی اکیداً خود داری کنید.
“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است