نکات سفر به کشور اندونزی

نکات سفر به کشور اندونزی

در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  نکات سفر به کشور اندونزی آشنا بشیم .

غذا و رستوران در اندونزی

آشپزی مردم اندونزی همچون بیشتر کشورهای شرق آسیا شامل غذاهایی پر ادویه و تند است که انواع برنج و غذاهای دریایی بیشترین سهم را در این غذاها دارند البته تاثیر آشپزی چینی بر غذاهای آنها را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.
در اندونزی هم برای غذاهای غربی و هم برای غذاهای محلی رستوران‌های خوبی را می‌توان یافت. فروشنده‌های دوره‌گرد و دکه‌های خیابانی نیز غذاهای متنوعی دارند ولی به دلیل وجود بیماری‌های زیاد در اندونزی در خوردن این غذاها باید بسیار مراقب بود و از جاهای مطمئن غذا خرید.
با توجه به مسلمان‌بودن بیشتر مردم اندونزی اکثر غذاها حلال هستند اما برای اطمینان می‌توانید از فروشنده غذا یا پیش‌خدمت رستوران سوال کنید. از دیگر موارد جالب در اندونزی میوه‌های خاص مناطق گرمسیری و استوایی است که نمونه آنها را در کمتر کشوری می توان یافت.

رفتارهای مرسوم مردم اندونزی
همانند دیگر نقاط جهان احترام به فرهنگ و مذهب مردم اندونزی یکی از هنجارها و رفتارهای الزامی است. رعایت ادب و مهربانی در رفتار از مهم‌ترین شاخصه‌های یک جهانگرد موفق هستند چراکه سبب دریافت پاسخ بهتر از طرف مقابل و در نتیجه راحتی سفر و کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود.
مردم اندونزی بطور کلی بسیار مودب هستند و از بحث و جدل نیز بیزارند. بنابراین از بحث کردن بخصوص در ادارات دولتی بپرهیزید و سعی کنید همواره و در هر موقعیتی مودب مانده و با صدای آرام سخن بگویید.
استفاده از دست چپ نیز در این کشور مودبانه نیست مخصوصا هنگام غذا خوردن و یا دست دادن و دست تکان دادن!
استفاده از لفظ پدر (Bapak) و مادر (Ibu) برای مردان و زنان ناشناس بسیار رایج است.
هنگام ورود به منازل شخصی، مرسوم است که کفش‌ها را بیرون در می‌گذارند. در مهمانی‌ها نیز سعی کنید تا قطره آخر لیوان شربت یا چای رو ننوشید که مودبانه نیست اگرچه مردم این نوع مسائل کوچک را برای یک خارجی زشت نمی‌دانند. 

امنیت در اندونزیامنیت در اندونزی
در اکثر مناطق اندونزی بخصوص شهرهای بزرگ، در سوپرمارکت ها و وسایل نقلیه و دیگر اماکن شلوغ، جیب‌بری و دزدی بسیار رایج است و بهتر است وسایل گران قیمت خود را در معرض دید قرار ندهید.
جرائم مربوط به مواد مخدر در این کشور مجازات‌های سنگینی را به دنبال دارد و پلیس در صورت مواجه با موارد مشکوک برخوردی بسیار جدی با این جرائم خواهد داشت.
رشوه گرفتن کارمندان در اندونزی بسیار رایج است. سعی کنید برای هر مبلغی که پرداخت می کنید رسید دریافت کنید البته مودبانه و مراقب باشید رفتار محترمانه‌ای داشته باشید و با لبخند صحبت کنید تا مشکلی رخ ندهد. در مقابل تقاضای رشوه تظاهر به متوجه نشدن ممکن است مفید باشد.
مخاطرات طبیعی از جمله سونامی، زمین لرزه و آتشفشان های فعال و همچنین حیواناتی چون کروکدویل و مارهای سمی که در بیشتر مناطق اندونزی وجود دارند از دیگر مواردی هستند که باید به آنها توجه شود.
سلامت در اندونزی
به دلیل پایین بودن سطح بهداشت عمومی در اندونزی، بسیاری از بیماری هایی که در ایران ریشه کن شده‌اند، هنوز در این کشور دیده می‌شوند. اگرچه گفته می‌شود احتمال ابتلا به مالاریا در جاوا و بالی کم است اما بهتر است پیش از سفر واکسن بزنید. هپاتیت A و B نیز از بیماری شایع است که بهتر است قبل از ورود به اندونزی اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها صورت گیرد.

اطلاعات ضروری

پلیس: ۱۱۰
آتش‌نشانی: ۱۱۳
اورژانس: ۱۱۸
تیم نجات: ۱۱۵
شماره‌های گروه نجات و اورژانس ملی: ۳۲۸۸۱-۳۴۸ ۲۱ ۶۲+ و ۳۲۸۶۹-۳۴۸ ۲۱ ۶۲+
“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است