اطلاعات عمومی مالزی

اطلاعات عمومی مالزی

نام لاتین کشور مالزی: Malaysia

اطلاعات عمومی مالزی

کشور مالزی به صورت تقریبی دارای 28 میلیون نفر جمعیت میباشد و در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. پایتخت کشور مالزی، کوالالامپور است ولی در 25 کیلومتری شهر کوالالامپور ، شهر تازه تاسیس پوتراجایا واقع شده است که این شهر به پایتخت اداری مالزی نامگذاری شده است ، چرا که اکثر وزارتخانه ها و مراکز اداری در شهر پوتراجایا واقع شده اند .کشور مالزی در 31 آگوست 1957 میلادی توانست استقلال خود را بدست بیاورد.
زبان مردم مالزی: زبان رسمی مردم مالزی، مالایی میباشد. و زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم استفاده میشود، زبان مورد استفاده در کلیه دانشگاهها و ادارت انگلیسی میباشد و اکثر مردم به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند.

آب و هوای مالزی:

بعد از یکسال زندگی در مالزی به واقعیت یکنواخت بودن آب و هوا در مالزی پی خواهید برد، معمولا دمای هوای مالزی در همه مناطق بین 20 الی 30 درجه سانتی گراد میباشد، و در اکثر روزهای مالزی بارندگی وجود دارد ( فقط باران)  که در بخش شرقی مالزی ماه های شهریور تا اذر فصل بارانهای شدید میباشد و در بخش غربی مالزی، ماههای مهر تا اسفند موسوم به فصل بارندگی شدید میباشد . دوستان زیادی که تصمیم دارند برای سفر تفریحی و توریستی به مالزی بیایند در مورد بهترین زمان سفر زیاد سوال میپرسند، لازم به ذکر است که ماه مبارک رمضان و همچنین سال نو چینیها یکی از بهترین زمانها برای سفر به مالزی میباشد و دلیل آن وجود بیشترین فستیوالهای خرید و تفریح در این مواقع در مالزی وجود دارند.

دین مردم مالزی:

دین رسمی مردم در کشور مالزی اسلام میباشد ولی دین های دیگری در این کشور وجود دارد .در حال حاضر تقریبا 60 درصد مردم مالزی مسلمان میباشند.
اسلام دین رسمی مالزی است و از تعداد ۳۰ میلیون جمعیت این کشور بر اساس امار سال ۲۰۱۰ حدود ۶۱ درصد از مردم دارای دین اسلام بوده‌اند. مذهب مسلمانان مالزی اغلب شافعی است و البته از برخی فرقه‌های دیگر مثل صوفیه و اسماعیلیه نیز در این کشور تعدادی می‌زیند. چنان‌که حدود دو درصد از جمعیت مسلمانان این کشور را نیز شیعیان تشکیل می‌دهد که عمدتاً ایرانی بوده و جمعیتی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.
ساکنین کشور مالزی از سه نژاد مالایی (۶۰٪)، چینی (۲۷٪)، هندی (۱۲٪) و غیره (۱٪) تشکیل شده‌است.

نکات مهم برای سفر به مالزی

سلامت و بهداشت در مالزی

مالزی اماکن تفریحی و گردشگری بسیاری دارد که توریست های فراوانی را به این کشور جدب میکند، همینطور مراکز خرید در مالزی همواره طرفداران بیشمار خود را داشته و این دو مورد باعث شده است سفر به مالزی در برنامه اکثر گردشگران باشد. بهتر است قبل از سفر نکات مهم برای سفر به مالزی را مرور کنیم.

اگرچه آب لوله‌کشی قابل آشامیدن و سالم است ولی توصیه می‌شود از بطری های آب که قیمت ارزانی هم دارند استفاده کنی .توصیه می گردد از آب معدنی های گازدار که حاوی حجم زیادی املاح می باشد و در تمام سوپر مارکتهای مالزی پیدا می شود .در طول سفر استفاده کنید .

توجه به آفتابی بودن مالزی بهتر است از کلاه استفاده کنید. البته گرمازدگی چندان شایع نیست ولی بهتر است مراقب گرمای آفتاب باشید.

در مورد مالاریا هم باید گفت این شبه جزیره تقریبا عاری از این بیماری است مگر در چند روستا و دهکده‌ی جزیره‌ی کوچکی چون بورنئو. حتما پماد دافع حشرات تهیه کنید. اسپری های حشره کش هم به وفور در مغازه ها و فروشگاه ها پیدا می شوند منتها مراقب قابلیت آتش گرفتن اسپری ها باشید.

در ماه های گرم سال یعنی از اردیبهشت تا اواخر مرداد ماه ممکن است آتش‌سوزی هایی در جنگل های اندونزی اتفاق بیفتد که در نتیجه حجم زیادی دود و غبار وارد مالزی خواهد شد. مسافرانی که بیماری های تنفسی و قلبی دارند، حتما به زمان مسافرت توجه داشته باشند تا با این مشکل مواجه نشوند.

زلزله در بیشتر نقاط مالزی اتفاق نمی‌افتد مگر لرزش‌های خفیفی که به خاطر حرکت گسل‌های اندونزی حس می‌شود. از نظر سیستم بهداشتی و درمانی هم مالزی وضعیت قابل قبولی دارد. خدمات مناسب و در عین حال ارزان قیمت از خصوصیت این سیستم است. در صورت نیاز می توانید به مراکز درمانی خصوصی که امکانات بسیار بیشتری هم دارند مراجعه کنید.داشتن بیمه مسافراتی برای کاهش هزینه ها بسیار موثر است.

برخی نکات مهم برای سفر به مالزی

  • بهتر است از حمل هرگونه داروی مسکن که دارای مواد مخدر است مانند کدئین، خودداری کنید. در مالزی به راحتی می توانید داروی مورد نظر را تهیه کنید.
  • از حمل و انتقال هر گونه بسته به مالزی که توسط دیگران (با پیشنهادهای خوب مالی) صورت می‌گیرد خودداری نمایید.حتی کی برگه کاغذ را قبول نکنید . شاید مشکلات شدید امنیتی برای شما بوجود بیاورد .
  • مراقب کیف پول و مدارک خود – چه در ایران و چه در فرودگاه های مالزی – باشید.
  • هنگام برخورد با مامورین مراقب فرودگاه خونسرد و مودب باشید.
  • هنگام خروج از فرودگاه مالزی مطمئن باشید پاسپورت ممهور به مهر اقامت باشد وگرنه هنگام خروج از مالزی دچار مشکل خواهید شد. اگر ویزا شصت روزه از سفارت مالزی گرفته اید .دقت کنید پلیس فرودگاه نیز در داخل پاسپورت شما ویزا شش ماهه ثبت کرده باشد .
  • در صرافی های داخل فرودگاه پول زیادی به اصطلاح چنج نکنید چون قیمت مناسبی ندارند و از نظر امنیتی نیز صحیح نیست.
  • با توجه به مسلمان بودن اکثریت جامعه‌ی مالزی بهتر است برخی مسائل شرعی و عرفی مخصوصا در مناطق روستایی رعایت شود. به طول مثال پوشیدن شلوار بلند. البته در اکثر شهرهای بزرگ مالزی آزادی بیشتری وجود دارد.
  • درآوردن کفش در برخی اماکن مذهبی نیز از ضروریات است.
  • هنگام عبور از عرض خیابان های مالزی نکات ایمنی را رعایت کنید.
  • در بازدید از مراکز تفریحی مالزی، نظافت و بهداشت اماکن عمومی را رعایت کرده و در مکان های اعلام شده، سیگار نکشید.
امنیت در مالزی

امنیت در مالزی

به طور کلی نرخ جرم در مالزی بیشتر از حد متوسط جهانی است. مخصوصا دزیدن کیف یا چمدان مسافران به مسئله‌ای رایج تبدیل شده است. در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد مانند فرودگاه و فروشگاه‌ها بسیار مراقب وسایل خود باشید. حتما قبل از نیمه‌ی شب به هتل برگردید و در صورت احساس خطر به پلیس مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که حمل و نقل و مصرف هرگونه مواد مخدر چه متعلق به شما باشد و چه در کیف و سایر وسایل شما جاسازی شده باشند، محکومیت های شدید از ده سال زندان تا اعدام خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از هموطنان ما خواسته یا ناخواسته، به دلیل همراه داشتن مواد مخدر در مالزی زندانی هستند.

جعل کارت های اعتباری هم مشکلی است که اخیرا بسیار گزارش شده پس هنگام خرید هرنوع کارت اعتباری حتما از اصل بودن آنها اطمینان حاصل کنید. همواره سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر خرید نمایید.
مسئله‌ی دیگر در مورد رانندگان مالزیایی است که هیچ توجه‌ای به عابران پیاده نمی‌کنند و حتی در صورت تصادف ممکن است با برخورد نامناسب و گاها خشن رانندگان مواجه شوید. در این موارد حتما با شماره ۹۹۹ تماس بگیرید و از تحریک کردن راننده و یا درگیر شدن با او بپرهیزید.

امنیت در مالزی

توصیه‌های عمومی سفر

ما در هنگام مسافرت به کشورهای دیگر، سفیر فرهنگی ایران هستیم. از توهین به پرچم و نمادهای ملی کشور مقصد به شدت خودداری فرمایید.
رعایت اصول زندگی اجتماعی که در همه جا مورد احترام است: مثلا از اشاره به افراد و لمس دیگران بدون اجازه خودداری نمایید، به غریبه‌ها لبخند نزنید و … . همینطور از بلند حرف زدن بپرهیزید.
از صحبت در مورد مسائل سیاسی هر کشور بپرهیزید.
سعی کنید نقشه‌ی هر منطقه را قبل از ورود و یا در بدو ورود تهیه کنید.

بردن تعدادی کنسرو نیز پیشنهاد می‌شود تا در مواقعی که دسترسی به رستوران ندارید استفاده نمایید. نکات ایمنی لازم برای استفاده از کنسروها، بخصوص کنسرو ماهی برای جوشاندن به مدت حداقل بیست دقیقه را حتما اجرا کنید تا خدای نکرده مشکلی در سفر شما پیش نیاید.
در مورد بقایای آثار تاریخی مراقب باشید. معمولا دست زدن به این آثار ممنوع است.
قبل از ورود به هر کشوری در مورد ممنوعیات ورود دارو به آن کشور تحقیق کنید تا مشکلی ایجاد نشود. در بعضی کشورها وارد کردن یک برگ استامینوفن هم غیرقانونی است.
تا حد امکان، از اعتماد به دیگران خودداری نمایید.

حتی الامکان سعی کنید به اصطلاح “توی چشم نباشید”. کوله پشتی، دوربین دور گردن و عینک دودی و صندل مشخصه‌های بارز یک توریست است که برای شما چیزی جز خطر سرقت و گرانفروشی به همراه نخواهد داشت.
از هرگونه دعوا دوری کنید.
شماره و آدرس سفارت و کنسولگری‌های ایران و شماره‌های ضروری هر کشور را به همراه داشته باشید.

سوغات کشور مالزی

سوغات کشور مالزی

اگر بخواهید از کشور مالزی سوغاتی بخرید، انتخاب های زیادی دارید، انقدر زیاد که شاید نتوانید همه آنها را از نظر بگذرانید، در این مطلب به بهترین انتخاب ها و اصیل ترینشان می پردازیم. هنگام گشت و گذار و بازدید از مراکز تفریحی مالزی، میتوانید خریدهای خود را نیز انجام دهید.

طراحی روی چوب (batik)

این واژه به معنی نقاشی با موم هست. این یک نماد ملی و ملی برای کشور مالزیه .باتیک یکی ازمشهور ترین سوغات مالزیه .اغلب روی این پارچه‌ها نقوش گیاهان و جانوران و مناظر طبیعی و به رنگ‌های شاد است.

سوغات کشور مالزی

پارچه ابریشمی (Songket)

یکی دیگر از سوغاتی های مشهور توریست های این کشوره . پارچه ابریشمی که در ان بافت زر و نقره به کار رفته و این پارچه یک محصول لوکس و گرانقیمته که بیشتر تجار برای یکدیگر از سفر مالزی از آن سوغات تهیه می کنن در کل باید گفت یکی از سوغاتیای گرون مالزی است.

الکترونیک

محصولات الکتریکی و الکترونیکی

دوربین عکاسی، video players، تلویزیون LCD، دوربین‌های دیجیتال، قاب عکس دیجیتال، ویدئو پروژکتورها، MP3 Player، گوشی‌های موبایل، iPhone، iPad، Samsung Galaxy و نوت بوک‌ها برخی از اقلام الکترونیکی هستن که میتونید تو مالزی بخرید قیمت این محصولات رقابتیه و دارای کیفیت بالایی هستن شما حتی میتونید تخفیف هم بگیرید.بدلیل نرخ تبدیل ارز مقرون به صرفه در مالزی قیمت این محصولات در این کشور پایین‌تره و خیلیا هم جهیزیشونو از این کشور خریداری می کنند.

سوغات کشور مالزی

لوازم منزل

مالزی بعنوان یک کشور چند فرهنگی لوازم منزلی را داراست که طراحی آن بازتاب دهنده‌ی فرهنگ‌های مختلف و زندگی شهری معاصر می‌باشد. این لوازم منزل را در همه جای مالزی میتونید پیدا کنین در مالزی فروشگاه‌های زنجیره‌ای IKEA و Viva Home شعبه دارند در برخی از فروشگاه‌ها خدمات حمل و نقل نیز انجام می شود.

جواهرات

جواهرات و ساعت

شاید اینو شنیده باشید که مالزی بخاطر مرواریدهایش مشهوره که بیشتر آنها از قسمت شرقی مالزی و از جزیره‌ی Borneo بدست اومدن و بعنوان یکی از صادرکننده‌های مروارید ست.همچنین لازم بذکر است شما هنگام خرید جواهرآلات از مغازه‌های کوچک میتونید تخفیف بگیرین و از آنجا که جواهرات یکی از کالاهای duty-free محسوب می شود، خرید آن در مناطق آزاد به‌صرفه‌تر است.

سوغات کشور مالزی

عطر

یکی دیگر از چیزهایی که ایرانی ها هم برای سوغاتی زیاد از آن استقبال می کنن ، عطر و ادکلن ست ظاهر شما بیانگر شخصیت و دیدگاه شماست و خرید عطر و لوازم آرایش مورد علاقه‌تان یک کار بسیار هیجان‌‌انگیز ست مخصوصا وقتی قیمت آن مقرون به صرفه‌تر باشه. در مالزی انواع رایحه های خاص به فروش میرسه که مختص خود مالزی هستن و می توان به آن ها به عنوان یک سوغات اصیل نگاه کرد.
مارک‌های مشهور لوازم آرایش مانند Clinique، Revlon، Oreal، Calvin Klein، Coco Chanel،، Christine Dior، Yves Saint Laurent و دیگربرندهای مشهور در مالزی فروشگاه دارند حواستون باشه فقط گولتون نزنن مارک اصلی را بشناسین.

ظروف نقره ک.الالامپور

ظروف تزیینی برنجی و نقره

برای خرید یک سوغاتی ویژه و گران و شیک که حالت سنتی نیز داشته باشه، و مطمئن باشین که عزیزانتون اونو در بهترین جای منزل خود نگهداری خواهند کرد، میتونید از ظروف تزیینی برنجی و نقره ای استفاده کنین. در مالزی این ظروف به وفور در طرح و اندازه های مختلف یافت میشه پس باید وقت زیادی برا پیدا کردن این سوغاتی پیدا کنین.
ظروف پیوتر، برنجی و نقره صنایع دستی فلزی هستن که یک هدیه‌ی بسیار ارزشمند محسوب میشن. پیوتر (ترکیب قلع و سرب) یک فلز نرمه و می‌توان آن را به اشکال مختلف درآورد. Royal Selangor یک برند مشهور و پیشرو در خصوص پیوتر می‌باشد که ظروف غذا، تزیینی و دکوراسیون می‌سازد.

در خصوص زیورآلات نقره محصولات شرکت Kelantan گوشواره، سنجاق سینه، دستبند و گیره‌های کراوات زیبایی را تولید کرده است و برنج آلیاژی متشکل از مس و زینک ست و در انواع محصول مانند بشقاب، کیک خوری، شمعدان، اشیای دکوری و غیره به‌کار میره البته مواد یاد شده در قیمت های مختلفی وجود دارن و شما میتونید با خرید یک عطر بسیار گران، برای کسی که او را بسیار دوست دارید، هزینه ی بسیاری خرج کنین اما سعی کنین از ارزونترین مراکز خرید و فروش استفاده کنین و با خرید یک جاتخفیفات ویژه نیز بگیرید. حتما به فروشگاههاب اوت لت مانند میتسویی در نزدیک فرودگاه مالزی سری بزنید . مال بزرگ مید ولی فراموش نشود.

حمل و نقل عمومی در کشور مالزی

مالزی یکی از بهترین شبکه های حمل و نقل آسیا را داراست که وسایل حمل و نقل زمینی و هوایی فراوان و مناسبی دارد. به علاوه هم در داخل شهرکوالالامپور و هم بین کشور مالزی و کشورهای همسایه جاده های سریع السیری تعبیه شده اند که نواحی مختلف را به هم متصل می کنند.در ادامه با سایت روماکو همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی در کشور مالزی آشنا بشیم .

حمل و نقل عمومی در کشور مالزی

فرودگاه بین المللی کوالالامپور، مرکز هوایی این شهر می باشد که از سراسر جهان هواپیماهای بسیاری به آن پرواز می کنند. همچنین سیستم حمل و نقل عمومی که از این فرودگاه به مرکز شهر حرکت می کنند نیز فوق العاده هستند. به علاوه حمل و نقل با اتوبوس و قطار از پایتخت به هر نقطه ی دیگر مالزی بسیار ارزان است. در کوالالامپور  می توان ماشین های کرایه ای را بصورت آن لاین در خواست کرده و در فرودگاه آنها را تحویل گرفت. در حال حاضر با نصب اپلیکیشن گراب و اوبر در مالزی  می توانید مانند اسنپ از طریق اینترن تاکسی سفارش بدین . که هم امنتر هست .هم به صرفه تر …

گواهینامه رانندگی در مالزی

برای رانندگی‌ در مالزی میتوانید از گواهینامه بین المللی استفاده کنید اما دریافت گواهینامه رانندگی در مالزی کار بسیار ساده‌ای است و به کسانی که قصد خرید خودرو را دارند توصیه می شود پس از دریافت ویزای دانشجویی در اولین فرصت نسبت به دریافت این گواهینامه اقدام نمایید.

برای دریافت گواهینامه باید با همراه داشتن مدارک زیر را به یکی از شعب  ROAD TRANSPORT DEPARTMENT MALAYSIA به نام JPJ  مراجعه نمایید:

  • اصل وترجمه رسمی‌ گواهینامه ایران که به تایید امور خارجه و سپس به تایید بخش کنسولی سفارت ایران در مالزی رسیده باشد.
  • دو قطعه عکس
  • اصل و کپی‌ پاسپورت

 سفر با اتوبوس و کالسکه :

به راحتی می توان از هر نقطه ای از کشور مالزی و نیز از شهرهای تایلند و سنگاپور به کوالالامپور دسترسی داشت. اتوبوس های این شهر بطور منظم به ایستگاه اصلی اتوبوس Puduraya رفت و آمد می کنند. این ایستگاه در مجاورت محله ی چینی ها واقع شده است.

حمل و نقل عمومی در کشور مالزی

مرکز تویستی مالزی که در Jalan Ampang در مرکز شهر واقع شده، بهترین ایستگاه اتوبوس شهر است که اکثرا پذیرای مسافرانی از سنگاپور است. سفر به اطراف کوالالامپور با اتوبوس ارزانتر و آسان تر است. این اتوبوس ها سیستم تهویه هوا نیز دارند که در ساعات شلوغی بسیار ضروری است.

ماشین های کرایه ای :

تمام شرکت های ماشین کرایه ای در فرودگاه بین المللی کوالالامپور معرفی شده اند اما می توانید ماشین ها را بصورت آن لاین نیز رزرو کنید.

کرایه ماشین در مالزی

کوالالامپور شبکه ی جاده و بزرگراه فوق العاده ای دارد که از سنگاپور در جنوب شروع شده و پس از عبور از مرکز شهر، به مرز تایلند در شمال ختم می شود. برای خروج از فرودگاه باید از مسیر سریع السیر مرکزی شمال – جنوب استفاده کنید که شما را مستقیما به مرکز شهر می رساند.

سفرهای هوایی :

کوالالامپور 2 فرودگاه دارد: فرودگاه بین المللی کوالالامپور (KLIA) و فرودگاه کوچکتر و داخلی سلطان ابد العزیز شاه (که قبلا فرودگاه بین المللی Subang بود). فرودگاه بین المللی کوالالامپور در جنوب کوالالامپور و در نزدیکی مسیر مسابقه ی Sepang واقع شده است. این فرودگاه نه تنها پروازهای خارجی از سراسر دنیا، بلکه پروازهای داخلی از شهرهای دیگر مالزی را نیز پوشش می دهد. ترمینال جدیدی که با نام Low Cost Carrier LCC در این فرودگاه افتتاح شده، پروازهای ارزان قیمت به مقصد سایر شهرهای آسیایی را ترتیب می دهد. این ترمینال در گذشته ایرآسیا نامیده می شد.

در مالزی حتما قیمت بلیط هواپیما را کنترل کنید .به علت تنوع شرکتهای هوایی در بسیاری از مواقع هزنیه هواپیما بسیار کمتر از اتوبوس می گردد. شما به راحتی میتوانید کلیه بلیطهای داخلی هواپیما در مالزی را از سایتهای معتبر ایرانی خرید بلیط هواپیما مانند alibaba.ir & elighast.com با استفاده از کارت شتاب خریداری نمائید .

حمل و نقل عمومی در کشور مالزی


در فرودگاه سلطان ابد العزیز شاه (SZB) که غالبا فرودگاه Subang نامیده می شود، شرکت های Berjaya Air و Firefly مسئول اجرای پروازهای داخلی می باشند. فرودگاه سلطان ابد العزیز قبل از تاسیس فرودگاه بین المللی، برترین فرودگاه کوالالامپور بود. هرچند امکانات این فرودگاه محدود می باشد اما وسایل حمل و نقل زمینی مانند تاکسی و اتوبوس همواره برای انتقال مسافرین به مرکز شهر در دسترس هستند.

برای حرکت از فرودگاه بین المللی کوالالامپور به مرکز شهر می توانید از قطارهای سریع السیر، تاکسی و ماشین های کرایه ای که از شاهراه ها حرکت می کنند، استفاده کنید. راحت ترین و سریع ترین راه از طریق راه آهن سریع السیر کوالالامپور می باشد که هر 15 دقیقه یک بار به سوی ایستگاه مرکزی حرکت می کند. تاکسی های این ناحیه شما را مستقیم به هتل منتقل می کنند. اما ترمینال LCCT فقط تاکسی واتوبوس ارائه می دهد.

ترن

شرکت پردازنده شبکه راه آهن ملی مالزی، Keretapi Tanah Melayu نام دارد. این شرکت خدمات ریلی مدرن، راحت و مقرون به صرفه ای را ارائه کرده و البته سیستم خطوط ریلی این کشور تنها دارای دو خط اصلی بوده و به نسبت آهسته هستند. یکی از این خطوط اصلی تا سواحل غربی و کشور سنگاپور امتداد داشته و از مسیر کوالالامپور، Butterworth و تا مقصد نهایی تایلند امتداد دارد. خط دیگر ریلی مالزی از این خط در Gemas  منشعب شده و از مسیر کوالا لیپیس Kuala Lipis به سمت شمال شرقی امتداد یافته و تا نزدیکی کوتا بارو Kota Bharu در کلانتان Kelantan می رود. این مسیر عموما با عنوان قطار جنگلی شناخته شده و خط آن نیز با عنوان خط ساحل شرقی شهرت دارد.

ترن در مالزی

در ساباح Sabah یا خطوط راه اهن بورنئوی شمالی North Borneo Railway یک مسیر ریلی به سمت Sungai Padas gorge از مقصد Tenom به Beaufort حرکت کرده و گردشگران می توانند در روزهای شنبه و چهارشنبه با استفاده از این قطار، مسیر فوق را طی تنها چهار ساعت طی کنند.

ماشین شخصی خود را به خیابان آورید

از لحاظ فنی این امکان دارد که شما بتوانید ماشین شخصی خود را به خیابان های مالزی آورید اما وجود نوارهای قرمز (reams of red tape) و هزینه بالای آن باعث شده تا استفاده از ماشین های کرایه ای بسیار به صرفه تر باشند.

حمل و نقل عمومی در کشور مالزی

گواهینامه رانندگی

گواهینامه های رانندگی خارجی برای ماشین های کرایه ای مورد نیاز است. یک گواهینامه رانندگی بین المللی (که توسط دولت کشور اصلی باید ترجمه شده و معتبر باشد و نوع دسته بندی گواهی نامه وسیله نقلیه در آن مشخص شده باشد) معمولا توسط شرکت های کرایه خودرو محلی مطالبه نمی‌شود اما به شما توصیه می‌کنیم که یک گواهی نامه معتبر ترجمه شده همراه داشته باشید.

کرایه
تعداد زیادی شرکت های کرایه خودرو و از جمله اپراتورهای محلی فقط در یکی از شهرستان ها وجود دارند. نرخ مسافت نامحدود برای خودروهایی مانند  ۱٫۳L پروتون ساگا، یکی از ارزان ترین و در عین حال محبوب ترین اتومبیل ها در مالزی به همراه بیمه و چشم پوشی از تصادف و صدمه دیدن سطحی، در حدود ۱۹۰ رینگیت برای یک روز و ۱۳۲۰ رینگیت برای یک هفته هزینه دارد. لازم به توضیح است که پروتون در اصل یک مدل از میتسوبیشی بوده که تحت لیسانس مالزی مونتاژ می‌شود. شما اغلب می‌توانید قیمت های بهتری نیز از طریق شرکت های محلی کوچک تر و یا زمانی که شرکت های بزرگ تخفیف های ویژه ارائه می‌دهند، به دست آورید.

بیمه
شرکت های کرایه اتومبیل، بیمه ماشین را فراهم می‌کنند با این حال حتما تاریخ مدت اعتبار آن را چک کنید تا مطمئن شوید که مدت زمان استفاده شما را از خودرو پوشش بدهد. به ویژه اگر درگیر تصادف و مشکلات آن شوید، ممکن است که شما از بیمه خود استفاده کرده یا هزینه اضافی کرایه را پرداخت نمایید که برای کاهش هزینه اضافی حق بیمه است.

قوانین جاده ای و خطرات آن

  • ماشین ها در مالزی فرمان راست هستند و شما در سمت چپ جاده رانندگی می‌کنید.
  • محدودیت سرعت رانندگی ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه و ۵۰ کیلومتر در ساعت در کامپونگ kampung (روستا) است.
  • استفاده از کمربند ایمنی اجباری است.
  • مراقب حیوانات ولگرد، انحراف پیاده ها از پیاده روها به خیابان و تعداد زیادی از موتور سیکلت ها باشید.
  • رانندگان در کشور مالزی با یکدیگر در حین راندن خودروهای خود تعامل بسیار بالایی دارند که مشابه آن در سایر کشورهای دنیا کمتر دیده می شود.

با این حال تعداد زیادی از رانندگان هستند که بسیار خطرناک رانندگی می‌کنند و در حین رانندگی حرکات خطرناکی انجام می‌دهند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است