نکات مهم سفر به مجارستان

نکات مهم سفر به مجارستان

زمان سفر به مجارستان
زمان مناسب برای سفر به بوداپست مانند دیگر شهرهای اروپایی، حد فاصل ماه‌های مارس تا سپتامبر، مصادف با فروردین تا مهر، است. در این زمان از سال، شرایط جوی مطبوع و معتدلی در شهر برقرار است. همچنین جالب است بدانید، گرم‌ترین روزهای سال در این شهر، در ماه مرداد است؛ زمانی که میانگین دما به ۲۷ درجه می‌رسد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  نکات مهم سفر به مجارستان بشیم .

بوداپست، پایتخت مجارستان، در کرانه رودخانه مشهور دانوب قرار دارد. شما از گشت و گذار در این شهر زیبا، لذت فراوانی خواهید برد. مکان‌هایی با معماری خارق‌العاده، به‌خصوص در منطقه قلعه به همراه موزه‌های تاریخی، هفت برج استحکامات ماهیگیر و خرابه‌های رومی اوبودا، شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

سوار شدن بر کشتی کروز بر روی رود دانوب به همراه پل‌های زیبایش، را به هیچ وجه از دست ندهید. شب در این شهر زنده، پیشنهادهای فراوانی به همراه دارد: کنسرت، تئاتر، کلوب و … .

دلار و یورو در مجارستان

اگرچه بوداپست به عنوان پایتخت مجارستان، در قاره‌ی سبز قرار دارد اما واحد پولی مستقلی از اروپا دارد. واحد پول کشور مجارستان «فورینت» (Forint) است. در نتیجه، به صرفه‌ترین کار در این زمینه برای سفر به این کشور، تبدیل واحد پولی به فورینت است. با این کار می‌توانید از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. همچنین بهتر است بدانید که هر ۱۰۰ فورینت مجاری تقریبا برابر با ۱۲۰۰ تومان است.

 

مبحث اقامت از موارد مهم هزینه سفر به مجارستان می باشد. هتل های این کشور نیز بسته به کیفیتی که ارائه می دهند قیمت های متنوعی دارند. هتل های 3 ستاره و 4 ستاره و 5 ستاره از حدود 100 هزار تومان تا 450 هزار تومان هزینه دارد. یکی از نکات مربوط به هزینه سفر به مجارستان، هزینه های خورد و خوراک است که این هزینه ها در مجارستان، تقریبا با ایران برابر است و هزینه غذا در رستوران های آن حدود 1500 فورینت است. برای خوردن یک فنجان قهوه در کشور مجارستان باید حدود 4015 فورینت هزینه کنید.
گردشگران تور مجارستان برای جابجایی در شهر می توانند از قطار و اتوبوس و یا ماشین استفاده کنند. گردشگران تور اروپا برای دسترسی به قطار باید به راه آهن این کشور (MAV و GYSEV) مراجعه کنند. اتوبوس های کشور مجارستان با وجود این که سرعتشان تقریبا با سرعت قطار برابر است، ولی قیمت ارزان تری دارند و برای سفرهای طولانی به صرفه تر هستند. قیمت بلیط ها به این شرح می باشند: بلیط تک 350 فورینت، بلیط سفر یک روزه 1650 فورینت، بلیط سفر سه روزه 4150 فورینت و بلیط ترانسفر 350 فورینت.

امنیت کشور مجارستان

شاید بتوان بوداپست را یکی از امن‌ترین شهرها در اروپای شرقی دانست. فرقی نمی‌کند که در چه ساعاتی از شبانه‌روز به دل خیابان‌های این شهر بزنید، بوداپست از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.
تجهیزات مورد نیاز برای سفر به مجارستان
همان‌طور که گفته شد بوداپست مانند بیشتر شهرهای این منطقه، آب و هوای نسبتا مطبوع و خنکی دارد؛ در نتیجه بهتر است حتی در روزهای گرم سال، لباس‌های گرم را با خود همراسفر به مجارستان 1 داشته باشید. اگر در فصل‌های سرد سال نیز به این شهر سفر می‌کنید، حتما از کفش مناسب برف و باران استفاده کنید تا به مشکلی بر نخورید.
برای تجهیزات برقی خود نیز، به هیچ تبدیل و وسیله‌ی جانبی احتیاج ندارید، چراکه برق بوداپست از ولتاژ ۲۲۰ ولت و سوکت دو عددی گرد بهره می‌برد.
حتما انعام دهید
برای آخرین مورد خوب است بدانید که فرهنگ انعام دادن در بوداپست رایج است. در نتیجه انعام ۳۰۰ تا ۶۰۰ فورینتی که معادل ۴ تا ۱۰ هزار تومان می‌شود، کافی است. تنها به یاد داشته باشید این انعام را بر روی میز نگذارید و شخصا به فرد مورد نظر بدهید.

راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است