هزینه زندگی در آنگولا

هزینه زندگی در آنگولا

شاید اسامی بسیاری از شهرهای جهان را شنیده اید که هزینه زندگی در آنجا به شدت بالا است ولی هزینه زندگی در لوآندا بسیار بالاتر است.
در پی برقراری آتش بس و پایان جنگ داخلی در کشور آفریقایی آنگولا در سال 2002 میلادی،‌ ساختمان سازی در لوآندا پایتخت این کشور به شدت رواج گرفت.
وضعیت جغرافیایی این شهر به گونه ای است که تنها گنجایش سکونت 500 هزار تن را دارد در حالیکه اینک بیش از پنج میلیون تن در این شهر زندگی می کنند و همین مساله موجب شده که زندگی در آن برای خارجی هایی که به این کشور سفر کرده و به کار و زندگی مشغولند به گونه ای پرهزینه شود که به گرانترین پایتخت جهان مبدل شود.

 

پول آنگولا

 

پایتخت آنگولا در واقع به شهر دبی آفریقایی تبدیل شده است و برج های بلند و ساختمان های مرتفع ساخته می شود و دیگر از آپارتمان های نوساز خبری نیست.
این شبکه در بخش دیگری از گزارش افزود: مردم آنگولا مجبورند که برای گذران زندگی در شهرها و مناطق حومه ساکن شده و برای رسیدن به موقع سر کارهای خود صبح خیلی زود از خواب بیدار شوند تا گرفتار راه بندان های وحشتناک لوآندا نشوند.

کشور آفریقایی آنگولا یکی از کشورهای صادرکننده نفت است که بیش از 60 درصد تولید ناخالص داخلی خود را از طریق فروش نفت تامین می کند و نفت مورد نیاز خود را پس از اینکه در خارج از این کشور به انواع فرآوردهای نفتی تبدیل شد وارد می کند.
گرانی در این کشور تنها به مسکن اختصاص نمی یابد به عنوان مثال قیمت یک کیلو گوجه فرنگی 10 دلار است هزینه زندگی یک خانواده در ماه  13940000 دلار است. نرخ تورم در این کشور به صورت سالانه 21.47 است. شاخص قیمت مصرف کننده حمل و نقل در یک ماه 170 دلار است. متوسط اجاره بها در لوآندا، در حدود 20 هزار دلار آمریکا در یک ماه است.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است