هزینه زندگی در فیجی

هزینه زندگی در فیجی
هزینه‌ی اقامت در خوابگاه هاستل‌ها از شبی ۱۵ دلار فیجی (۲۴ هزار تومان) شروع می‌شود. البته بیشتر هاستل‌ها به طور میانگین ۳۰ دلار (۴۸ هزار تومان) هزینه دارند. برای اقامت در اتاق‌های خصوصی هاستل باید شبی ۱۰۰ دلار (۱۵۸ هزار تومان) بپردازید. اقامت در طبیعت و چادر زدن هم در فیجی امکان‌پذیر است ولی بیشتر اردوگاه‌ها زیر نظر هاستل‌ها اداره می‌شوند و قیمت آنها تقریبا با خوابگاه هاستل برابر است.
هتل‌های ارزان از شبی ۶۰ دلار (۹۵ هزار تومان) به ازای اتاق دوتخته شروع می‌شوند. گردشگاه‌های زنجیره‌ای لوکس شبی ۲۵۰ دلار (۳۹۵ هزار تومان) هزینه دارند. با استفاده از سایت Airbnb می‌توانید در سراسر جزیره، اقامتگاه اشتراکی پیدا کنید. هزینه‌ی این اقامتگاه‌ها از شبی ۴۰ دلار (۶۳ هزار تومان) شروع می‌شود. این نکته را در نظر بگیرید که هر چه از جزایر اصلی دورتر شوید، قیمت‌ها افزایش می‌یابند.
غذا
با پرداخت ۴ دلار (۶ هزار تومان) می‌توانید غذای ارزان بخورید اما وعده‌های غذایی در بیشتر رستوران‌های معمولی در حدود ۱۰ دلار قیمت دارند. برای غذا خوردن در رستوران‌های میان‌رده حدود ۳۰ دلار (۴۷ هزار تومان) باید بپردازید. در بیشتر جزیره‌ها هزینه‌ی اقامت شامل سه وعده غذا در روز هم می‌شود بنابراین از این فرصت استفاده کنید. اگر تصمیم دارید خودتان آشپزی کنید هزینه‌ی خرید مواد غذایی مورد نیاز برای یک هفته بین ۳۵ تا ۵۰ دلار (۵۵ هزار تا ۸۰ هزار تومان) است که بستگی به رژیم غذایی شما دارد.
حمل و نقل عمومی
اتوبوس‌ها وسیله‌ای مناسب و ارزان برای جابه‌جایی در فیجی هستند. سفر ۴ ساعته از سووا (Suva) به نادی (Nadi) در جزیره‌ی اصلی حدود ۵۰ دلار (۸۰ هزار تومان) هزینه دارد. تاکسی‌ها معمولا بیش از ۱۰ دلار (۱۶ هزار تومان) هزینه ندارند. برای پروازها هم هرچه زودتر رزو کنید، تخفیف بیشتری می‌گیرید. مسافرت بین جزیره‌ها معمولا با قایق‌های کوچکی انجام می‌شود که هتل‌ها و هاستل‌ها در اختیار دارند. برای برخی از مسیرها، فرابر هم وجود دارد.
فعالیت‌های تفریحی
هزینه‌ی غواصی در حدود ۲۰۰ دلار (۳۱۶ هزار تومان) است. هزینه‌ی تورهای رودگردی ۵۰۰ دلار (۷۹۰ هزار تومان) است و فقط در جزایر اصلی و بزرگتر امکان‌پذیر است. ورودی پارک‌های ملی ارزان است و حدود ۱۵ دلار (۲۴ هزار تومان) قیمت دارد.
میانگین هزینه روزانه‌ی پیشنهادی: ۷۵ تا ۲۰۰ دلار فیجی (۱۱۸ هزار تا ۳۱۶ هزار تومان)
این هزینه‌ی پیشنهادی در شرایطی است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

فیجی دلار

صرفه‌جویی در هزینه‌ها
استفاده اشتراکی از تاکسی‌
با این روش تاکسی‌ها تا جایی که جا دارند مسافر سوار می‌کنند و شما هزینه‌ی تاکسی دربست نمی‌دهید. کرایه‌ی این تاکسی‌ها معمولا با اتوبوس برابر است. این گزینه بهترین انتخاب برای سفرهای طولانی‌تر است.
غذا خوردن در غرفه‌های خیابانی
در غرفه‌های خیابانی غذاهای حاضری را می‌توانید با کمترین هزینه خریداری کنید. با پرداخت ۲ دلار می‌توانید کاری یا چیپس و ماهی بخورید.
همراه داشتن آب و غذا
اگر به جزایر دوردست سفر می‌کنید بهتر است آب و غذا و وسایل مورد نیاز را از قبل تهیه کنید و با خود ببرید. چون در جزایر دوردست‌تر، همه چیز گران‌تر است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است