هزینه زندگی در مصر

هزینه زندگی در مصر

سفر ارزان: تا ۶۰۰ پوند (یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان)

اتاق دوتخته با امکانات پایه: ۱۷۰ پوند (۳۲۰ هزار تومان)

ساندویچ فلافل: ۲/۵ پوند (۵ هزار تومان)

ورودی بیشتر جاذبه‌های گردشگری: ۴۰ تا ۱۰۰ پوند (۷۵ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان)

بلیط قطار فرست کلاس از قاهره به اقصر: ۱۰۹ تا ۲۰۰ پوند (۲۰۰ هزار تا ۳۸۰ هزار تومان)

سفر میان رده: بین ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ پوند (از یک میلیون و صد هزار تومان تا ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان)

اتاق دوتخته میان رده با تهویه مطبوع: ۳۰ دلار آمریکا

دو وعده غذا در رستوران همراه با سرویس: ۸۰ پوند (۱۵۰ هزار تومان)

ماشین و راننده: ۳۵۰ پوند (۶۰۰ هزار تومان)

پرواز قاهره به اقصر: ۶۵۰ پوند (یک میلیون و دویست هزارتومان)

سفر لوکس: بیش از ۱۸۰۰ پوند (بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان)

هتل لوکس: ۱۳۰ دلار

دو وعده غذا: ۱۸۰ پوند (۳۴۰ هزار تومان)

تورهای شخصی یا راننده: ساعتی ۱۰۰ پوند (۱۹۰ هزار تومان)

کروز روز نیل: نفری از ۱۷۵ دلار به ازای هر شب

 

پوند مصر

 

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

اگر برای سفر به قاهره مجموعه‌ای از نکات را در نظر بگیرید، در مجموع این شهر و به طور کلی کشور مصر، مقصد نسبتا ارزانی برای سفر است.

در فصل خلوت سال سفر کنید

اگر می‌خواهید سفرتان تا جایی که ممکن است کم‌هزینه باشد، باید در وسط تابستان یعنی از جولای تا سپتامبر به مصر سفر کند یعنی در فصل خلوت گردشگری مصر. در این فصل، جاذبه‌ها و اماکن عمومی بسیار خلوت هستند، هتل‌ها مسافران کمی دارند و هزینه‌ی آنها پایین‌تر است و فرصت‌های بیشتری برای چانه زدن و کم کردن هزینه‌ها برای توریست‌ها وجود دارد. یکی از مهم‌ترین معایب سفر در این فصل، هوای فوق‌العاده گرم است.

پروازها و هتل را زودتر رزرو کنید

اگر بدون تور و به طور مستقل می‌خواهید سفر کنید، حتما از مدت‌ها قبل پروازها و هتل را رزرو کنید. با این کار تا حد زیادی در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی می‌کنید. حتی ممکن است در سایت‌های فروش و رزرو بلیط، بتوانید پیشنهادات ویژه و تخفیف‌های خوبی بگیرید.

از قطارهای شبانه استفاده کنید

در مصر می‌توانید از قطار و اتوبوس برای سفرهای بین شهری ارزان استفاده کنید. قطارهای شبانه از مبدا قاهره به شهرهای اطراف، ارزان ترین راه برای سفر از قاهره است. برای سفر داخل شهری در قاهره هم می‌توانید از تاکسی استفاده کنید به شرط اینکه قبلا چانه بزنید و سر قیمت‌ها به توافق برسید. تعجب نکنید اگر رانندگان در مقصد از شما پول بیشتری طلب کردند. شما همان مبلغی که توافق کردید بپردازید و به اعتراضات راننده توجه نکنید. می‌توانید از قبل از طریق هتل در مورد نرخ کرایه‌های تاکسی برای مناطق مختلف شهر، مشورت بگیرید تا رانندگان از شما هزینه‌ی اضافه نگیرند.

 

 

 

در مرکز شهر اقامت کنید

در مناطق مرکزی شهر هم تنوع اقامتگاه‌ها بیشتر است و هم هتل‌ها به جاذبه‌های گردشگری نزدیک‌تر هستند. بنابراین لازم نیست بابت هزینه‌ی حمل و نقل در شهر، پولی بپردازید و می‌توانید پیاده به بسیاری از دیدنی‌های شهر سر بزنید.

در مناطق خلوت، غذا بخورید

از غذا خوردن در رستوران‌ها و کافه‌های مناطق توریستی شهر اجتناب کنید چون مجبور می‌شوید بسیار بیشتر از قیمت واقعی غذا هزینه کنید. ارزان‌ترین و گاهی لذیذترین انتخابی که دارید، غذا خوردن در غرفه‌های خیابانی یا خرید از فروشنده‌های غذای خیابانی است. البته دقت کنید که از جای مطمئن غذا بخرید و توجه داشته باشید که مکان مورد نظرتان اصول بهداشتی را رعایت کند. برخی از هتل‌های ارزان هم، رستوران دارند که می‌توانید در آنها غذاهای ارزان‌تری پیدا کنید. البته اینها در شرایطی است که بخواهید بیرون غذا بخورید. می‌توانید خودتان مواد غذایی مورد نیاز بخرید و غذای خود را آماده کنید که بسیار کم‌هزینه‌تر است. به شرطی که شرایط و وقت لازم برای آشپزی داشته باشید.

کارت دانشجویی خود را همراه ببرید

اگر کارت دانشجویی بین‌المللی دارید، حتما همراه تان ببرید. با نشان دادن این کارت در ورودی بسیاری از جاذبه‌های گردشگری، نه همه‌ی آنها، می‌توانید تخفیف بگیرید. ضمنا لازم نیست زیاد بابت انعام دادن هزینه کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است