همه چیز درباره جمهوری آذربایجان | اقامت، سفر و تحصیل

همه چیز درباره جمهوری آذربایجان | اقامت، سفر و تحصیل

جمهوری آذربایجان (به ترکی آذربایجانی: Azərbaycan Respublikası) بزرگترین کشور قفقاز و در گذرگاه اروپا و آسیای شمال غربی و در کنار دریای خزر است. پایتخت آن باکو است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با کشور  جمهوری آذربایجان آشنا کنیم .
کشورهای ایران در جنوب، ارمنستان و ترکیه در غرب، گرجستان در شمال غربی و روسیه در شمال آذربایجان قرار دارند. همچنین این کشور دارای مرز آبی با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان در کنارهٔ دریای خزر است. جمعیت آذربایجان در سال ۲۰۱۲ حدود ۹٫۱۲۵ میلیون نفر بوده‌است. تولید ناخالص داخلی آن در سال ۲۰۱۶ معادل ۳۵ میلیارد دلار (بر اساس ارزش اسمی) بوده‌ است که تولید ناخالص سرانه اهالی کشور را معادل ۳۷۵۹ دلار می‌کند.
این سرزمین تا حدود دویست سال پیش جزو خاک ایران بود ولی در جنگ ایران و روسیه، طی قراردادهای گلستان و ترکمنچای به روسیه ملحق شد. آذربایجان دارای میراث فرهنگی باستانی و تاریخی است و اولین کشور با اکثریت مسلمان است که دارای اپرا و تئاتر شده‌ است. جمهوری دمکراتیک آذربایجان که در ۱۹۱۸ تأسیس شد، در ۱۹۲۰ به اتحاد شوروی ضمیمه شد. آذربایجان در ۱۹۹۱ استقلال خود را بازیافت. اندکی بعد، در جریان جنگ قره باغ کوهستانی، همسایه‌اش ارمنستانَ قره باغ کوهستانی، مناطق پیرامون آن و و مناطق درونی کرکی، یوخاری اسکیپارا، برخودارلی و سفولو را اشغال کرد. جمهوری قره‌باغ که در قره باغ ظهور کرد هنوز وجود دارد و هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته و به طور رسمی هنوز بخشی از آذربایجان شمرده می‌شود گرچه به طور غیر رسمی پس از جنگ کشور مستقلی بوده‌ است.
جمهوری خودمختار نخجوان که از خاک اصلی جمهوری آذربایجان جدا مانده و استان خودمختار قره‌باغ کوهستانی نیز واحدهای فدرال جمهوری آذربایجان هستند. ناحیهٔ قره‌باغ و هفت بخش پیرامون آن واقع در جنوب غربی جمهوری آذربایجان در جریان جنگ قره‌باغ به اشغال نیروهای ارمنستان درآمده‌ است.
نوع حکومت جمهوری آذربایجان، جمهوری پارلمانی چند حزبی با یک مجلس قانون‌گذاری است. این جمهوری سکولار بوده و از سال ۲۰۰۱ به عضویت شورای اروپا درآمده‌ است. دویت این کشور تلاش زیادی برای نزدیکی به امریکا و کشورهای اتحادیه اروپا دارد . همچنین روابط بسیار نزدیکی با دولت اسرائیل دارد .

جمهوری آذربایجان
دین و زبان مردم جمهوری آذربایجان

۹۵ درصد جمعیت جمهوری آذربایجان مسلمان هستند. ۸۵ درصد جمعیت مسلمان جمهوری آذربایجان شیعه و ۱۵ درصد بقیه سنی هستند. زبان رسمی کشور ترکی آذربایجانی می‌باشد. در کنار زبان ترکی آذربایجانی، زبان‌های روسی، ارمنی، لزگی، کردی، تالشی  و فارسی نیز صحبت می‌شود. ترکی آذربایجانی از نظر تقسیمات زبانی، جزئی از دسته ترکی جنوب باختری و یا ترکی اوغوز می‌باشد. ترکی آذربایجانی، ترکی استانبولی و ترکمنی در گروه ترکی جنوب باختری (اوغوز) قرار می‌گیرند.

فرهنگ مردم کشور جمهوری آذربایجان

آذربایجان شبیه زنی است که هر تکه از لباس و زیور آلاتش را از بخشی از فرهنگ منطقه قفقاز و خاورمیانه گرفته و روی صحنه فرهنگ و هنر منطقه چنان می‌درخشد که لقب پایتخت فرهنگی جهان اسلام را از آن خودش کرده. از آن جایی که این کشور در گذشته بخشی از خاک ایران بوده، شبیه مهاجری است که وطن خود را همیشه در یاد دارد. موسیقی مقام و جشن نوروز نیز از نشانه‌های این ارتباط فرهنگی دیرینه در این کشور است.
بخاطر بافت سنتی و ریشه‌های روستایی، فرهنگ آذری پر از قصه و افسانه و باورهای بومی جالبی است که به عنوان یک خارجی باید آن‌ها را شنید. مثلا آذری‌ها معتقدند که قیچی باز نشان بدشانسی است و حتی ممکن است باعث مرگ شما شود. یا تصادفی ریخته شدن نمک باعث ایجاد دعوا می‌شود و برای جلوگیری از دعوا باید شکر روی آن ریخت.
این کشور میراث فرهنگی باستانی و تاریخی زیادی دارد و اولین کشور با اکثریت مسلمان است که دارای اپرا و تئاتر شده‌ است.
ارمنی‌های جمهوری آذربایجان

ارمنی‌های جمهوری آذربایجان

(ارمنی: Հայերը Ադրբեջանում)، ارمنیان از دوران باستان در منطقه آلبانیای قفقاز سکونت داشتند. جمهوری آذربایجان امروزی یازدهمین استان از پانزده استان پادشاهی ارمنستان بزرگ بوده است که نام آن پایتاکاران نام داشت. در دوران پادشاهان دودمان آرتاشسی این منطقه تحت تسلط تیگران بزرگ قرار داشت.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با ارمنی‌های جمهوری آذربایجان آشنا کنیم .

تا قبل از سال ۱۹۸۹ میلادی بیش از ۴۰۰٬۰۰۰ ارمنی در جمهوری آذربایجان زندگی می‌کردند.

تاثیر ارمنی‌ها بر اقتصاد آذربایجان

فعالیت گسترده ارمنی‌ها از اواسط سده نوزدهم آغاز شده است. در سال ۱۸۵۱ میلادی جمعیت باکو ۷٬۴۳۱ نفر بود که ۴۰۵ نفر آن ارمنی بودند. هنگامی که در سال ۱۸۵۹ میلادی باکو به عنوان پایتخت کشور انتخاب شد، عواملی مانند استخراج نفت بین سال‌های ۱۸۷۰ تا ۱۸۸۰ میلادی و با توسعه رشد اقتصادی آن منطقه باعث افزایش جمعیت باکو و همچنین شهرسازی شد. ارمنی‌ها در شرکت‌های استخراج نفت مشغول به کار شدند و نقش مهمی را ایفا نمودند.
«هوانس میرزوئیان» معروف به ایوان میرزوئف یکی از بنیانگذاران صنعت نفت باکو بود. او شرکتی به نام برادران میرزوئف را تأسیس نمود که شرکتی مؤثر و پایدار در صنعت نفت جهان تبدیل شده بود. برادران میرزوئف (سوراخانی و ایوان میرزوئف) موفق شدند در سال ۱۸۷۱ میلادی در حوزه نفتی بالاخانی با استفاده از میله‌های چوبی، استخراج نفت در عمق ۴۵ متری روزانه ۲۰۰۰ متر مکعب نفت استخراج کنند و همچنین در حوزه نفتی شهرستان آب شوران به تلاش سوراخانی دو کارخانه نفت سفید تأسیس شد و شروع به تولید ۱۶۰ هزار تن نفت سفید بالغ بر ارزش ۲۶۰هزار روبل روسیه شده بود.
پس از مرگ میرزوئف در سال ۱۸۸۵ میلادی همسر او «داریا» و پسرش «گریگوری» مسئولیت شرکت نفتی را برعهده گرفتند که تا سال ۱۸۸۶ میلادی سرمایه آن شرکت به ۲/۱ میلیون روبل رسید. این شرکت تا قبل از شروع قتل‌عام ارامنه باکو فعال بود.

درختر ارمنی در باکو

 

فرهنگ و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی ارامنه در آذربایجان

تئاتر ارمنیان باکو در سال ۱۸۷۰ میلادی. آغاز به کار کرد، و آن زمانی بود که در خانه یکی از ثروتمندان ارمنی شهر به نام «کراسیلنیکیان» یک گروه تئاتر از دانش آموزان دبیرستان به رهبری «آواگ گریگوریانس» تشکیل شد. این گروه جنب و جوشی در تئاتر باکو پدیدآورد. تا پیش از آن عمدتاً روس‌ها در تئاتر فعالیت داشتند. رهبری این گروه از سال ۱۸۷۱ میلادی. با «گئورگ امیراقیان» بود. این گروه در طول فعالیت خود نمایش نامه‌هایی از جمله (نرسس بزرگ اثر وانانداتسی) ،(دریغ از پنجاه سکه طلای گم شده اثر آلاداتیان)، (اجاق ویران و باز هم یک قربانی اثر سوندوکیان) و (راهزنان اثر فریدریش شیلر) را اجرا کرد.

در گروه‌های تئاتر ارمنیان باکو بازیگران تأثیر چشمگیری بر ذهنیت مردم باکو گذاشتند. ارمنیان غیر از آثار کلاسیک و معاصر ارمنی، معروفترین نمایش‌نامههای نویسندگان روس و اروپایی را نیز به صحنه می‌بردند. در سال ۱۹۰۶ میلادی. «انجمن فرهنگی ارمنیان» با تلاش «ک. خادیسیان»، فعال اجتماعی و سیاسی ارمنی، در باکو بنیان نهاده شد. هدف این انجمن گسترش شبکه مدارس عمومی و تخصصی، پیشرفت زبان ارمنی، تئاتر، موسیقی، تندیس‌گری ومعماری بود. این انجمن برنامه‌های سرود و تئاتر تشکیل می‌داد و به گسترش تئاتر ارمنیان در باکو یاری می‌رساند. با ابتکار گروه هنری این انجمن در سال ۱۹۱۲ میلادی. در قفقاز نخستین بار یک اُپرای کمدی اثر (چوخاجیان) به اجرا درآمد. فعالیت انجمن فرهنگی ارمنیان باکو در سپتامبر ۱۹۱۸ میلادی. در پی کشتار ارمنیان باکو پایان یافت.
در سال ۱۹۱۷–۱۹۱۰ میلادی، مجله‌ای به نام تئاتر و موسیقی به ابتکار و سردبیری آنتوان مائیلیان در باکو منتشر می‌شد و مردم را با فعالیت‌های فرهنگی ارمنیان باکو آشنا می‌کرد. در سال ۱۹۲۰ میلادی. مائیلیان رهبری استودیوی تئاتر و موسیقی شرقی را با بخش‌های ارمنی، آذربایجانی و روسی بر عهده داشت. این استودیو در سالهای بعد (بنیاد زاره) نامیده شد و تبدیل به آموزشگاه تئاتر شد. او در عین حال رئیس کنسرواتوار شرقی باکو و رهبر استودیوی موسیقی و نمایش بانوان آذربایجانی بود. مائیلیان برای کودکان نیز اُپرت و اُپرا نوشته و برای نمایش‌های تئاتر ارمنی و آذربایجانی موسیقی ساخته است. آهنگ ساز معروف آنوشاوان ترغوندیان نیز در باکو زندگی و فعالیت کرده و در سالهای ۱۹۳۸–۱۹۳۴ میلادی. رئیس کنسرواتوار باکو بوده است.
عاشوق‌ها نیز در موسیقی ارمنیان باکو جایگاه خاصی داشتند. آن‌ها از خانه به خانه می‌گشتند و در مسابقات عاشوق‌ها شرکت می‌کردند. معروفترین آن‌ها عاشوق «دونی» بود که استاد و آموزگار عاشوق‌های آن دوره شمرده می‌شد. عاشوق «صیاد» (پتروس ماداتیان) که در سده ۱۹ میلادی. می‌زیست نیز آوازه‌ای بلند داشت.
از سال ۱۹۲۰ میلادی «آ. ایانوسیان»، رهبر ارکستر نقش بزرگی در موسیقی باکو ایفا کرد. او بود که نخستین گروه نوازندگان موسیقی محلی آذربایجانی را بنیان نهاد. ارمنیان در عرصه هنرهای تجسمی نیز در شهر باکو حضور گسترده داشتند. در آنجا نمایشگاه نقاشی باشینجاقیان (۱۸۸۵ میلادی) و وارتگس سورنیانس برپا شد. این نمایشگاه‌ها رویداد بزرگی در زندگی فرهنگی شهر شمرده می‌شد. در مدارس ارمنی شهر درس نقاشی به عنوان درسی مستقل تدریس می‌شد. طراح نشان ملی جمهوری سوسیالیستی شوروی آذربایجان نیز نقاش و گرافیست ارمنی «روبن شخکیان» بود. نقاش «آ. هوانسیان» نزدیک به نیم سده در آموزشگاه هنر باکو نقاشی تدریس کرده و در میان اندیشوران باکو بسیار احترام داشت.
اولین مدرسه ارمنی در باکو در سال ۱۸۶۰ میلادی با تلاش «دِر-غوُندیان» تأسیس شد. در باکو نیز مدرسه‌ای دخترانه به نام «هریپسیمه» و مدرسه مختص پسران به نام «مسروپیان» افتتاح شده. بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۰ میلادی ۸۰ مدرسه متوسطه ارمنی و یک دانشگاه و دانشکده و موسسات آموزشی متعددی در باکو وجود داشت. آخرین مدرسه ارمنی در باکو در سال ۱۹۸۳ میلادی بسته شد.
ارمنی‌های باکو نقش مهمی در اداره شهرها داشتند از اواسط سال ۱۸۴۰ میلادی «پاول پارسادان آرغوتیان» شهردار باکو بود و در سال ۱۸۴۹ تا ۱۸۵۰ میلادی نیز از اعضای هیئت منصفه در دادگاه دولتی در شهرستان شماخی بوده است. در سال ۱۸۵۳ میلادی دادستان کل منطقه باکو برعهده «لازاریان» بود که بعدها فرماندار شد.
در سال ۱۹۰۸ میلادی سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در بلژیک برعهده «آیوازیان» و در ایتالیا برعهده «موتافیان» بوده است. در سال ۱۹۱۸ میلادی «غورغانیان» (کمیسر نظامی) و آرتاشس کارینیان به عنوان ناظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کردند.
در سرشماری ۱۸۹۷ میلادی جمعیت کل باکو ۱۱۱٬۹۰۴ نفر بود که ۱۹٬۰۹۹ نفر آن ارمنی بودند. در سال ۱۹۷۰ میلادی، ۲۰۷٬۴۶۴ نفر ارمنی ساکن باکو بودند. در سال ۱۹۸۹ میلادی، بیش از ۴۰۰٬۰۰۰ ارمنی ساکن جمهوری آذربایجان بودند.

نشریات ارمنی باکودر سال ۱۸۶۴ میلادی. در باکو «سازمان خیریه ارمنیان» بنیان نهاده شد. با تلاش این سازمان نخستین چاپخانه ارمنی باکو در سال ۱۸۷۰ میلادی. تأسیس شد. با حروفی که از چاپخانه (انفیاجیان) تفلیس آوردند چندین کتاب به زبان ارمنی چاپ شد. چاپ خانه‌های «قصابیانس» نیز در سال ۱۸۷۶ میلادی. کار خود را آغاز کردند.در باکو در سال‌های ۱۸۸۰ میلادی. نیز دو چاپ خانه ارمنی توسط «تِر-هُوهانسیان» و «قصابیان»، و در سال‌های ۱۸۹۰ میلادی دو چاپ خانه دیگر، یکی توسط «شهبازیان» و دیگری به نام «آرور» تأسیس شد. با تلاش سازمان خیریه ارمنیان باکو موزه نیز گشایش یافت و دست نوشته‌ها، کتاب‌های قدیمی و آرشیو خصوصی فعالان ارمنی جمع‌آوری شد. در سال ۱۸۷۰ میلادی. کتاب‌خانه‌ای تأسیس شد و در جوار آن از سال ۱۸۸۰ میلادی. سالن مطالعه نیز آغاز به کار کرد. در این کتاب‌خانه دو تن از نامداران فرهنگ ارمنی به نام‌هایآلکساندر شیروانزاده (نویسنده) و آراکل باباخانیان (تاریخ‌شناس) کار کرده‌اند.در سال ۱۹۱۴ میلادی. این کتاب‌خانه دارای ۲۱۸۰۰ جلد کتاب بود و ۶۸ عنوان نشریه دریافت می‌کرد. از سال ۱۸۹۴ میلادی نیز در جوار کتاب‌خانه یک بنیاد ادبی تأسیس شد. در کل در سال‌های ۱۹۲۰–۱۸۷۲ میلادی در باکو نزدیک به ۳۰۰ عنوان کتاب، کتاب درسی و خبر نامه ارمنی چاپ شده که بیش تر آن‌ها به زبان ارمنی نوین بوده است.

معماران ارمنی

در پایان سده نوزدهم و در آغاز سده بیستم میلادی ساخت و ساز شهری به طور همزمان با توسعه اقتصادی در شهر باکو توسعه گسترده‌ای یافت. با استخراج نفت به طور ناگهانی فرصت‌های اقتصادی تغییر گسترده‌ای یافت و ساخت ساز صنعتی–مسکونی و ساختمان‌های عمومی گسترش یافت؛ و در مقیاس وسیعی ساخت و ساز در شهرهای جمهوری سوسیالیستی شوروی آذربایجان نیز با افزایش سریع جمعیت گره خورد. معماران ارمنی که تحصیل کرده سن پترزبورگ بودند سبک جدیدی از معماری روسی را در شهر باکو طراحی و به اجرا درآوردند.
مهندس و معمار ارمنی به نام گابریل دِر-میکلیان یکی از بنیانگذاران معماری نوین در شهر باکو بود. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه معماری سن پترزبورگ در باکو مشغول به کار شد. آثار او عبارت اند از: «بیمارستان زنان و زایمان» در سال ۱۸۹۹ در باکو، «ساختمان وزارت باکو»، «بانک تجارت» ۱۹۰۵ الی ۱۹۱۰، «ساخت کلیساهای متعدد» و چندین اثر دیگر.
سهم آقای نیکوقایوس بایِو در حوزه معماری و شهر سازی در توسعه باکو در آغاز قرن بیستم سهم بسزائی داشت. ساختمان تئاتر باکو در سال ۱۹۱۳ میلادی که در حال حاضر آکادمی ملی اپرا و تئاتر باله آذربایجانمی‌باشد. مجموعه‌ای از مدارس و ورزشگاه و ساختمانهای مسکونی و ایستگاه راه آهن صابونچی در سال ۱۹۲۷ میلادی توسط او طراحی و ساخته شده است.
از دیگر طراح و معماران معروف را می‌توان به: مهندس وارطان سارگسیان و فریدون آغالیان نام برد، که «ساختمان‌های اسکان کارگران شرکت نفت» در شهر مردکن و «ساختمان خانه کارگر» و ده‌ها ساختمان‌های دیگر را ساختند.

ارمنی‌های مشهور متولد باکو
آرتمی آیوازیان (آهنگساز، رهبر ارکستر)
آلکسی اِکیمیان (آهنگساز و نویسنده)
بوریس بابایان (مهندس ابر رایانه)
نونا کارکاشیان (مربی شطرنج)
ارنست آروشانوف (فیزیکدان)
ادوارد مارکاروف (بازیکن فوتبال)
آرکادی آندراسیان (بازیکن فوتبال)
روبرت ساهاکیان (پویانما)
آلکساندر میرزویان (بازیکن فوتبال)
وادیم آبراموف (بازیکن فوتبال و مربی تیم ملی ازبکستان ۲۱۰ تا ۲۰۱۲م)
آندره کاسپاروف (پیانیست، آهنگساز)
گری کاسپارف
ملیکست خاچیان (استاد بزرگ شطرنج)
ولادمیر آکوپیان (استاد بزرگ شطرنج)
خانم الینا دانلیان (مربی شطرنج)
یورا مووسیسیان
آلکساندر شیروانزاده (نمایشنامه نویس و رمان نویس)
آرمن اُهانیان (قصنده، بازیگر، نویسنده، و مترجم)
آشوت نادانیان (نظریه‌پرداز و مربی شطرنج)
ولادیمیر باگیروف (مربی شطرنج)
رافائل ایوانوویچ کاپرلیان (خلبان هلیکوپتر)
سرگئی پطروسیان (قهرمان وزنه‌برداری اروپا در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸)
خانم کارینا آزناوریان (شمشیربازی قهرمان اپه در بازیهای المپیک تابستانی در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴م، همچنین مدال برنز در بازی‌های المپیک ۱۹۹۶ در تابستان به دست آورد)
کاراپت کاراپتیان (کیک‌بوکسینگ)

حقوق بشر

جمهوری آذربایجان یکی از ضعیف‌ترین کشورها در رعایت حقوق بشر است. در چند سال گذشته فشار بر منتقدان دولت به روش‌های گوناگون در حال افزایش بوده است. گفته می‌شود یکی از دلایل عدم تمایل اعضای شورای اروپا به مجازات یا مذاکره در این مورد با جمهوری آذربایجان، به خاطر منابع نفت خام و گاز طبیعی این کشور است.

هزینه زندگی در جمهوری آذربایجان

در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با هزینه های زندگی در آذربایجان آشنا کنیم. امیدواریم که این مطلب بتواند تا حد ممکن به سوالات شما پاسخ بدهد و دید روشنی را برای ادامه زندگی شما به ارمغان بیاورد.

 

هزینه فست فود و رستوران در آذربایجان

هزینه یک وعده خوراک در رستوران ارزان قیمت: 10 منات
هزینه یک وعده خوراک در رستوران معمولی (دو نفر): 40 منات
هزینه یک عدد مک دونالد: حدود 11 منات

 

هزینه کافه و بار در آذربایجان

هزینه یک فنجان کاپوچینو: 4.84 منات
هزینه 2 لیتر نوشابه: 1.91 منات
هزینه 1.5 لیتر آب معدنی: 0.92 منات

 

هزینه اقلام سوپر مارکتی در آذربایجان

هزینه یک لیتر شیر: 1.2 منات
هزینه یک قرص نان فرانسوی: 0.71 منات
هزینه یک کیلو برنج: 3.39 منات
هزینه یک شانه تخم مرغ: 2.49 منات
هزینه یک کیلو پنیر محلی: 7.70 منات
هزینه یک کیلو سینه مرغ: 6.90 منات
هزینه یک کیلو گوشت ران گاو: 13 منات
هزینه یک بسته سیگار: 5منات

سوپر مارکت در باکو


هزینه میوه و سبزیجات در آذربایجان

هزینه یک کیلو سیب: ۱.96 منات
هزینه یک کیلو موز: 2.81 منات
هزینه یک کیلو پرتقال: 2.41 منات
هزینه یک کیلو گوجه: 2.55 منات
هزینه یک کیلو سیب زمینی: 1.19 منات
هزینه یک کیلو پیاز: ۰.94 منات

 

هزینه حمل و نقل و ایاب و ذهاب در آذربایجان

بلیط مترو: ۰.4۰ منات
تاکسی: ۱.5۰ منات
تاکسی تا یک کیلومتر: 1 منات
تاکسی تا یک ساعت انتظار: ۵ منات

 

هزینه ورزش و تفریح در آذربایجان
هزینه ماهانه باشگاه بدن سازی: 53.47 منات
بلیط سینما: 8 منات

 

هزینه پوشاک در آذربایجان

یک شلوار جین: 80.03 منات
یک دست لباس تابستانی: 71.04 منات
یک جفت کفش نایک: 173.85 منات
یک جفت کفش چرم مردانه: 113.72 منات

قیمت یا هزینه اجاره و خرید خانه و ملک در آذربایجان

اجاره آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر: 544 منات
اجاره آپارتمان ۱ خوابه در حومه شهر: 324.37 منات
اجاره آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر: ۱.044.1۶ منات
اجاره آپارتمان ۳ خوابه در حومه شهر: 566.33 منات
قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر: 2449.94 منات
قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر: 1218.98 منات

البته باید به خاطر داشت که این هزینه ها کلی می باشند و باید مبلغی علاوه بر این به همراه داشت به خصوص برای ماه های اول که هنوز از نظر کار شرایط مناسبی ندارید.

غذاهای سنتی کشور آذربایجان

کشور جمهوری آذربایجان اشتراکات فرهنگی زیادی با ایران و مخصوصا استان‌های شمال غرب ما دارد، چون روزگاری بخشی از خاک کشورمان بود. به همین دلیل کسانی هم به این شهر سفر می‌کنند، در مورد غذا تقریبا مشکلی ندارند چون بسیار شبیه غذاهای ایران است. همراه کجاروباشید تا با غذاهای محلی این کشور بیشتر آشنا شوید.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با غذاهای سنتی کشور آذربایجان آشنا کنیم .

پلو (Plov)

پلوی آذربایجانی غذایی سنتی با برنج و گوشت است که با گیاهان و ادویه و فلفل طعم‌دار می‌شود. غذاهای مشابهی در آسیا، اروپا و حتی آفریقا هم پخته می‌شود اما پلوی آذربایجان متفاوت است.

پلو اذربایجان

سه جزو اصلی این پلو برنج، زعفران، دارچین و گیاهان معطر است و روی آن گوشت سرخ‌شده‌ی گوسفند، مرغ، بره یا گاو می‌گذارند و مخلوطی از سبزیجات و میوه‌های تازه و گاهی میوه‌های خشک و آجیل کنارش سرو می‌کنند. اما ممکن است رستوران‌های مختلف این غذا را به شکل‌های مختلف تهیه کنند. این غذا را می‌توانید در تمامی نقاط این کشور پیدا کنید که از مشهورترین غذاهای آن است.

کباب و شیشلیک

غذاهای گوشتی مشابهی در خاورمیانه تا شرق اروپا و جنوب شرق آسیا هم پخته می‌شود. در آذربایجان چندین نوع کباب و شیشلیک وجود دارد که از انواع مختلف گوشت چرخ کرده یا خرد شده‌ی گاو، مرغ، ماهی و سبزیجاتی مثل فلفل، پیاز، قارچ و گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود.کباب و شیشلیک 1این گوشت‌ها و مخلفات را به سیخ می‌گیرند و روی آتش کباب می‌کنند. ایرانی‌ها هم که عاشق کباب هستند، می‌توانند غذای مورد علاقه‌ی خود را با بهترین کیفیت در آذربایجان میل کنند. در کنار کباب، نان نازک فطیر هم عرضه می‌شود و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. کباب هم جزو آن دسته از غذاهایی است در جای‌جای این کشور می‌توانید پیدا کنید.

کباب و شیشلیک

قوتاب (ختاب)

قوتاب نوعی نان پهن است که داخل آن را با مواد مختلفی مانند گوشت، اسفناج، پنیر و کدو تنبل پر می‌کنند و بسیار پرطرفدار است. در ایران هم، در مناطق آذربایجان چنین غذایی پخت می‌شود که به آن ختاب می‌گویند.

نان قوتاب از خمیری که با آرد، آب، تخم مرغ و نمک درست می‌شود، تهیه شده و به شکل هلالی تا کرده و سپس هر دو طرف آن را سرخ می‌کنند. قوتاب معمولا با ماست محلی، سبزی و سماق سرو می‌شود. اگر شما هم دوست دارید این خوراکی لذیذ را امتحان کنید، در سفر به آذربایجان سری به رستوران‌های باکو بزنید که یکی از باکیفیت‌ترین قوتاب‌های آذربایجان را عرضه می‌کنند.

قوتاب ختاب
دلمه
دلمه یکی از غذاهای سنتی ایران و همچنین آذربایجان است. در آذربایجان هم مثل ایران انواع و اقسام دلمه مثل دلمه‌ی برگ مو، فلفل دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی و بادمجان وجود دارد.دلمه 1داخل این‌ها را هم با ترکیبی از گوشت، نعنا، رازیانه و دیگر گیاهان محلی پر می‌کنند. گاهی اوقات آن‌ها دلمه را در ظروف سفالی می‌پزند که طعم و عطر مضاعفی به غذا می‌بخشد. دلمه هم از جمله غذاهای ملی این کشور است و در تمام نقاط آن پخت می‌شود.

دلمه 1

آش دوغ یا دوگا (Dovga)
آش دوغ هم مانند ایران در تمامی نقاط آذربایجان پخته می‌شود که در تهیه‌ی آن از انواع سبزی‌ها مانند گشنیز و شوید و همچنین برنج و نخود و ماست استفاده می‌شود. بسته به آب‌وهوا، این آش هم گرم و هم سرد سرو می‌شود.

آش دوغ یا دوگا

کوفته‌ بزباش
کوفته‌ی بزباش یکی دیگر از غذاهای محلی آذربایجان است و آن را غذای ملی خود می‌نامند. کوفته در کنار خود سیب زمینی و نخود دارد که در مایع و سس مخصوص با زعفران و زردچوبه پخته می‌شود.

کوفته بزباش

این کوفته‌ها از گوشت چرخ‌کرده و برنج تهیه می‌شود و گاهی یک آلوی خشک هم داخل آن می‌گذارند. کوفته بزباش با گوجه‌فرنگی و سبزی سرو می‌شود.

لاوانگی
لاوانگی یکی از غذاهای محلی جنوب آذربایجان است و امروزه در باکو هم بسیار رایج شده است.

لاوانگی

لاوانگی به مرغ یا ماهی شکم‌پر گفته می‌شود که داخل آن را با گردو و سبزی‌های محلی پر می‌کنند.

دوشبارا

دوشبارا یکی از غذاهای محلی منطقه‌ی آذربایجان است که با خمیرهایی از پر از گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌ تهیه می‌شود.دوشباراانواع مختلفی از دوشبارا در کشورهای دیگر هم پخته می‌شود اما دوشباراهای آذربایجان بسیار کوچک است و در آب گوشت پخته می‌شود.

دوشبارا

آبگوشت
آبگوشت یکی از غذاهایی است که در شهر «شکی» (Sheki) آذربایجان پخته می‌شود.

آبگوشت
آن‌ها که میراث ایرانی خود را کاملا حفظ کرده‌اند، آبگوشت‌ها را در ظروف سفالی بار می‌گذارند و تیلیت هم درست می‌کنند. آن‌ها در آبگوشت گوشت گوسفند، نخود و سیب‌زمینی می‌ریزند و مانند آبگوشت‌های خودمان بسیار لذیذ است.

بادام بورا

بادام بورا یکی از شیرینی‌های مخصوص آذربایجان است که بیشتر در باکو تهیه می‌شود و اشکال مختلفی دارد و با شکر، دارچین و آجیل ریز خردشده پخته می‌شود.

بادام بورا

شکربورا
شکربورا یکی از دسرهای پرطرفدار در آذربایجان است که در سراسر این کشور یافت می‌شود. این دسر، پای‌های شیرینی هستند که داخل آن‌ها را بادام، فندق، گردو و مخلوطی از شکر و عسل پر کرده‌اند.

شکربورا

باقلوا
باقلوا هم دسر محبوبی است که از لایه‌های بسیار نازک خمیر و آجیل خردشده و عسل تهیه می‌شود. از قدیم باقلواهای آذربایجان را به شکل لوزی برش می‌دادند و در وسطش آجیل می‌گذاشتند. مردم آذربایجان بیشتر در ایام عید نوروز باقلوا درست می‌کنند.

باقلوا 1

حلوا
شهر شکی در آذربایجان خوراکی‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد. علاوه‌بر آبگوشت معروفشان، حلوای بسیار لذیذی هم دارند که از خمیر سرخ‌شده‌ی ویفر نازک، آجیل خردشده و عسل تهیه می‌شود. این حلوا بسیار خوشمزه است و ارزش سفر به شکی را دارد.

حلوا

ماهی دریای خزر و پنیر دودی
در شهر قبله‌ی آذربایجان برای صبحانه از نوعی پنیر استفاده می‌کنند که طعم بسیار شور، خاص و خوشمزه‌ای دارد. ماهی‌های کوچک دریای خزر هم سرخ می‌شوند و طعم بسیار خوبی دارند.

ماهی دریای خزر و پنیر دودی

لوله کباب | Lyula-kabab

لوله کباب نوعی کباب لذیذ و پرطرفدار است که به کباب کوبیده ما شباهت بسیاری دارد و ماده اولیه کباب را با ترکیبی از گوشت بره، سبزیجات معطر و ادویه تهیه می کنند. سپس آن را به سیخ کشیده و بر روی ذغال کباب می کنند.

کباب

آذری ها اغلب لوله کباب را در لای نان لواش می پیچند و با پیاز و سبزی سرو می کنند.

سبزی قورمه | Sabzi Qovurma

این بار نه تنها با اسمی آشنا، بلکه شکل و طعمی دوست داشتنی طرفید! همان طور که نامش نشان می دهد سبزی قورمه، بسیار به قورمه سبزی ما ایرانی ها شباهت دارد. جالب آن که کلمه سبزی نیز از زبان پارسی گرفته شده است.

سبزی قورمه آذربایجان

مردمان آذربایجان برای طبخ سبزی قورمه، از گوشت و سبزیجات معطر و همچنین روشی مشابه ما استفاده می کنند. شاید بتوان گفت از جمله فرق های این دو غذا، اندازه سبزی های سبزی قورمه است. آذری ها بر خلاف ما ایرانی ها، سبزی را چندان ریز نکرده و برای طعم دار کردن سبزی قورمه از گوجه سبز استفاده می کنند. خوب است بدانید که سبزی قورمه نیز نوعی خورشت محسوب می شود که به همراه پلو سرو می شود.

بالیق| Balig
بالیق، از آن دست غذاهایی است که در سفرتان به کشور آذربایجان نباید از دستش بدهید. جالب است بدانید که بالیق در زبان ترکی و در لغت به هر نوع ماهی گفته می شود، اما در آذربایجان به طور خاص به یکی از غذاهای مورد علاقه مردم اشاره دارد.

بالیق

در قدیم این غذا را با ماهی خاویار تهیه می کردند، اما به طور کلی امروزه با دیگر ماهی ها نیز طبخ می شود. بالیق نوعی ماهی کبابی است که با سسی ترش طعم دار شده و بر روی منقل تهیه می شود.

کوفته آرزومان | Arzuman kyufta
کوفته آرزومان، کوفته ای ترکی است که امروزه برای طبخش دو نوع دستور پخت وجود دارد. دستور پخت سنتی کوفته پر دردسر تر، مشکل تر و البته لذیذ تر بوده و دستور پخت جدید آن، ساده تر است و در زمان کم تری حاضر می شود.

کوفته آرزومان

در کل کوفته آرزومان ترکیبی خوشمزه ازگوشت تازه بره، تخم مرغ و کره می باشد که در نهایت گلوله های کوفته را درون آب گوشت می پزند.
پس از پخته شدن کوفته آرزومان، معمولا آن را با نان و سبزی میل می کنند.

تکه کباب | Tika kabab
یکی دیگر از کباب های خوشمزه و پرطرفدار آذربایجان، تکه کباب است. جالب است بدانید که در تمام رستوران های آذربایجان سه غذا را به صورت ثابت خواهید دید. آن سه غذای افسانه ای، کباب لیولا، بلیگ و البته تکه کباب می باشد.

تکه کباب

برای تهیه تکه کباب ابتدا قطعاتی از گوشت بره را در سسی از پیاز، سرکه و رب انار می خواباناند و پس از آن که ساعاتی گذشت، تکه های گوشت را به سیخ کشیده و بر روی منقل کباب می کنند.

خاویار شیش کباب | Sturgeon Shish Kebab
یکی از غذاهای دوست داشتنی و خوشمزه ای که با ماهی خاویار در آذربایجان تهیه می شود، خاویار شیش کباب است. برای تهیه این غذا، ابتدا ماهی خاویار را آماده و تکه تکه کرده و سپس با نمک، فلفل و سسی ترش آن را می پوشانند. حالا وقت کباب کردن است!

خاویار شیش کباب

تکه های خاویار را سیخ کرده و بر روی منقل کبابی می کنند. معمولا خاویار شیش کباب را با گوجه فرنگی تازه و پیاز می خورند.

سوغات جمهوری آذربایجان

اگر برای سفر به آذربایجان، سرزمین آتش، برنامه‌ریزی می‌کنید بهتر است که قبل از سفر با چند مورد از سوغات و صنایع دستی این کشور آشنا شوید؛ هدایای زیبایی که با آن دوستان و نزدیکان خود را خوشحال می‌کنید و یادگاری‌هایی به خانه می‌برید که خاطرات سفر به آذربایجان را برای شما زنده می‌کند.

فرش

درست مثل ایران، آذربایجان هم به هنر زیبای قالی‌بافی مشهور است. هر منطقه از این کشور دارای الگو و نقشه‌ی خاصی برای بافت فرش است. این الگوها و تکنیک‌های بافت، از گذشته سینه به سینه به مردم امروز آذربایجان منتقل شده‌اند. برای اینکه با انواع فرش آذربایجان آشنا شوید و تنوع آن را از نزدیک ببینید، پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به آذربایجان، حتما از موزه‌ی فرش باکو دیدن کنید. اگر می‌خواهید فرش‌های اصیل آذربایجانی بخرید، در ایچری شهر گشتی بزنید. در این منطقه فرش‌هایی را می‌بینید که یا در خیابان‌ها و مسیرها پهن شده‌اند یا از جایی آویزان هستند. شاید فکر کنید که فروشندگان فرش‌ها اهمیت زیادی به محصولات گران‌قیمت خود نمی‌دهند چون آنها را زیر پا می‌اندازند و اجازه می‌دهند که بچه‌ها روی آنها بازی کنند. این کار یک دلیل ساده دارد. فرش هر چه قدیمی‌تر به نظر برسد، ارزش بیشتری پیدا می‌کند. البته شما نمی‌توانید فرش‌های قدیمی را از خیابان‌ها بخرید یا از آذربایجان بیرون ببرید اما می‌توانید به عنوان یادگار و سوغات، نمونه‌های کوچک فرش را به خانه ببرید. البته در نظر داشته باشید که فرش چون یک هنر اصیل است و تماما با دست بافته می‌شود، قیمت بسیار بالایی دارد.

فرش پرسیس در بردفورد 5
استکان کمرباریک، آرمودو (Armudu)

این استکان‌های کمرباریک زیبا به نوعی فنجان ملی آذربایجان محسوب می‌شوند که مخصوص صرف چای هستند. معمولا همه‌ی گردشگران آذربایجان در سفر به این کشور حتما یک دست از این استکان‌ها می‌خرند. قیمت آنها بستگی به جنس و نقش و نگار آنها دارد. انواع کریستالی ارزان‌تر هستند اما استکان‌های نقره هم تولید می‌شوند. برخی از این استکان‌های شیشه‌ای را با طرح‌های رنگارنگ و زیبا با دست نقاشی می‌کنند. این نمونه‌ها قیمت بیشتری دارند و البته سوغاتی بسیار زیبایی هستند که مطمئنا توجه همه را جلب می‌کنند.

استکان کمر باریک آذربایجان
مربای گیلاس سفید

در آذربایجان معمولا چای را با مربا سرو می‌کنند؛ مربای به، گردو، توت، توت فرنگی و حتی آناناس. اما عجیب‌ترین مربایی که در این کشور خواهید دید، مربای گیلاس سفید است. این مربا یکی از محبوب‌ترین محصولات این کشور برای گردشگران است. اگر یک دست استکان کمرباریک خریده‌اید، حتما چند شیشه مربای گیلاس هم بخرید تا یک مهمانی چای به سبک آذربایجانی‌ها برگزار کنید. در همه‌ی سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی می‌توانید به راحتی این نوع مربا را پیدا کنید. این مرباها در بسته‌بندی‌های کارخانه‌ای و داخل قوطی‌های محکم به فروش می‌رسند بنابراین بابت حمل و نقل و بردن آنها به خانه، مشکلی نخواهید داشت.

گیلاس سفید 1

رومیزی با طرح بته جقه

بته جقه یکی از طرح‌های ملی آذربایجان است که به طور گسترده‌ای در این کشور در طراحی محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طرح در نگاه اول شبیه قطره‌ی آب به نظر می‌رسد اما در واقع شعله‌ی آتش است که به نام آذربایجان به معنای سرزمین آتش اشاره دارد. از این طرح برای تزیین لباس بانوان، پتو، شنل و انواع رومیزی استفاده می‌کنند. رومیزی‌هایی که با این طرح تولید می‌شوند معمولا پارچه‌ای ضخیم دارند و با رنگ طلایی، تزیین و گلدوزی شده‌اند. علاوه بر زیبایی، این رومیزی‌ها قابلیت شست و شو دارند و بسیار کاربردی هستند؛ هدیه‌ای زیبا که دوستان و آشنایان‌تان را شگفت‌زده می‌کند. البته اصل و منشا این طرح ایرانی را به آتش مقدس، به کاج، به نخل، به بادام، به گلابی و هم‌چنین به کیسه چرمی تشبیه کرده‌اند اما در ایران آن را بیشتر نماد سرو و بوته می‌دانند.

رومیزی بته جغه ای باکو

ظروف مسی اذربایجان

در آذربایجان به خصوص در شهر قدیم باکو، تعداد زیادی مغازه‌ی فروش محصولات آنتیک وجود دارد که می‌توانید از آنها انواع ظروف مسی را خریداری کنید. این ظروف شامل انواع سینی، بشقاب، کاسه و جام هستند که برخی از آنها با هنر زیبای قلم‌زنی، تزیین شده‌اند. حتی در میان این ظروف انواع سماور را هم می‌توانید پیدا کنید. هنوز هم در بسیاری از چایخانه‌های آذربایجان از سماور برای تهیه‌ی چای استفاده می‌کنند.

مس باکو 1

شال و کیف با طرح‌های سنتی
آذربایجان به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده‌ی ابریشم از زمان‌های گذشته از نظر اقتصادی و تجاری رونق داشته است. شال‌های ابریشمی آذربایجان با رنگ‌های جذاب و طرح‌های دیدنی، سوغات بسیار زیبایی هستند. کیف‌های تزیین شده با نمادها و طرح‌های سنتی آذربایجان، هدایای جالب دیگری هستند که می‌توانید از سفر به آذربایجان برای دوستان و نزدیکان خود ببرید. برای تزیین شال‌ها و کیف‌های سنتی هم از طرح بته جقه استفاده می‌کنند.

شال سنتی باکو

ظروف سفالی
انواع ظروف و اشیای سفالی و سرامیکی از آن دسته سوغات و صنایع دستی هستند که آنها را در بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا می‌توانید پیدا کنید. آنچه که این محصولات را از هم متفاوت می‌کند، طرح‌ها و نقش‌هایی است که زینت‌بخش این ظروف زیباست. انواع کاسه، بشقاب و انارهای سفالی را با طرح‌ها و نقش‌های زیبا و رنگارنگ می‌توانید از فروشگاه‌های سوغات خریداری کنید. انار یکی از سمبل‌های کشور آذربایجان است و اگر به این میوه‌ی خوشمزه و زیبا علاقه دارید می‌توانید در دوم نوامبر در فستیوال انار آذربایجان شرکت کنید و انواع محصولات تهیه شده با انار را با بالاترین کیفیت خریداری کنید.

ظروف سفالی باکو
نقاشی با نفت خام
نفت مهم‌ترین منبع درآمد آذربایجان است و این کشور به ذخایر عظیم نفت خام دسترسی دارد. همین مسئله باعث شده که بسیاری از هنرمندان این کشور خلاقیت به خرج دهند و به جای نقاشی رنگ روغن، نقاشی با نفت خام را تجربه کنند. نقاشی با نفت خام در دنیای هنر و نقاشی مرسوم نیست بنابراین، این نقاشی‌ها می‌توانند سوغات منحصربه‌فردی برای دوستداران هنر باشند.

نقاشی با نفت خام


مگنت
یکی از سوغاتی‌هایی که بسیار ارزان است و در تمام شهرها و کشورهای دنیا متناسب با جاذبه‌ها و دیدنی‌های آن شهر می‌توانید تهیه کنید، انواع مگنت است. در آذربایجان هم انواع مگنت‌های شیشه‌ای با تصاویر باکیفیت از دیدنی‌های آذربایجان وجود دارد که یادگاری به‌یادماندنی و زیبایی است که خاطرات سفر به آذربایجان را زنده می‌کند.

مگنت شیشه ای

مراکز تفریحی جمهوری آذربایجان

مرکز تفریحی مگا فان باکو
این مجموعه شامل دو طبقه پارکینگ مجهز و چهار طبقه پارکینگ متصل شده به مجتمع و نیز چهار طبقه داخلی که شامل طبقه اول شهر بازی کودکان زیر ۷ سال و پارک منحصر بفرد دینو پارک یا دایناسورها و لاس وگاس طبقه دوم مجموعه رستورانهای عالی و طبقه سوم مجموعه بازی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان که سالن بیلیارد و اسکی روی یخ بسیار منحصر بفرد دارد.

مرکز تفریحی مگا فان باکو

تور ویژه کشتی کروز
اگر شما هم جز مسافران شهر باکو پایتخت آذربایجان هستید و قصد دارید چند روزی در این شهر اقامت کنید به شما پیشنهاد می کنیم تور کشتی کروز را حتما امتحان کنید. این تور همراه با موسیقی زنده و اجرا ء، شام، نوشیدنی قلیون میوه ای، مراسم شادمانی، و آتش بازی خواهد بود.

تور ویژه کشتی کروز

برج تلویزیونی باکو
یک برج ارتباطی بتنی است که ارتفاعی برابر ۳۱۰ متر دارد. این برج تلویزیونی بلندترین سازه در آذربایجان است که همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند.
این برج زیبا را از تمام شهر می توان دید، برجی بزرگ که علاوه بر استفاده مخابراتی درون خود رستوران گردان و … دارد. این برج یکی از زیبا ترین برج ها ساخته شده تا کنون است و مانند برج های شعله باکو یکی از بلند ترین ساختمان های مرتفع پایتخت کشور آذربایجان است. در سفر به عروس قفقاز حتما بعد از دیدن جاذبه های این شهر زیبا به بام شهر رفته و برج تلوزیون رو از نزدیک تماشا کنید ، قطعا دیدن این برج زیبا خالی از لطف نخواهد.

برج تلویزیونی باکو

برج های شعله باکو
سه شعله زیبا سه آسمان خراش با طراحی بی نظیر واقع در سرزمین باد و آتش و هزاران شگفتی دیگر همه و همه در برج های سه قلو شعله . دولت آذربایجان برنامه ریزی و سرمایه گذاری بسیار فراوانی برای تبدیل کردن باکو به یک شهر بزرگ و مدرن انجام داده است؛ یکی از بناهایی که نشان از باکوی مدرن دارد همین برج های شعله است. نماد سه شعله سر بر افراشته و زیبا در قلب شهر که میتوان آنرا از همه جای شهر دید و کاملا مشرف به تمام شهر . این سه برج زیبا با هزینه ایی بالغ بر حدود 350 میلیون یورو ساخته شده اند. دلیل انتخاب این نوع معماری برای این سه برج کاملا مشخص است ، آذربایجان مشهور به سرزمین باد و آتش است و این برج ها شعله نماد این کشور را بیش از پیش نزد مردم و توریست ها تداعی می کند.
برج های شعله چند مجتمع عظیم و چندمنظوره هستند که در باکو آذربایجان قرار دارند. ارتفاع برج ها 182 متر است. مساحت کل سه برج نیز 234500 متر مربع است. این سه برج توسط شرکت هلموث، اوباتا و کاساباوم طراحی شده اند. حدودی ساخت این سه برج زیبا 350 میلیون دلار است.
یکی از برج های شعله 39 طبقه و 130 آپارتمان مسکونی دارد. از این ساختمان به صورت مسکونی استفاده می شود. ساختمان شمالی 33 طبقه دارد و استفاده ی آن به صورت هتل است.
کوچکترین ساختمان برج های شعله ( ساختمان غربی) نیز 28 طبقه دارد و به عنوان مجتمع تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرد. ساخت مجتمع برج های شعله از تاریخ 2007 آغاز شد و در سال 2013 مورد بهره برداری قرار گرفت.

برج شعله باکو

مجموعه گلف باکو
این مجموعه به نام سرزمین رویاها در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده است که علاوه بر زمین بسیار بکر و طبیعی و با وسعتی بسیار زیاد برای گلف در نظر گرفته شده است مجموعه رستورانها و متلها و دریاچه های مصنویی زیبایی در ان احداث شده است و برای استفاده از زمین گلف ان بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ منات برای چند ساعت باید بپردازید.این مجموعه در 20 کیلومتری باکو واقع شده است.

گلف باکو

ایچری شهر باکو یا شهر قدیمی
این شهر قدیمی ما بین قرن 11 تا 19 میلادی در باکو ساخته شد و بافت قدیمی شهر باکو است که حتی به آن ارگ باکو نیز گفته میشود، اما آذری زبان ها به آن ایچری‌ شهر میگویند. شواهد و اسناد تاریخی نشان میدهند که قدمت سکونت انسان ها در این مکان تاریخی به دوران پارینه سنگی باز می گردد همچنین آثار بسیارر زیادی از تمدن و فرهنگ های ساسانی، شیروانی، عرب، زرتشتی، روسی و عثمانی در ایچری شهر دیده میشود. ایچری شهر در شمال غرب نزدیک خلیج باکوو قرار گرفته است و در سال 2000 میلادی به ثبت سازمان میراث جهانی یونسکو رسید. گفتی است این شهر زیبا و قدیمی که نشانه ی ریشه ی وجود باکو از قدم و الزمان است دارای 23 محله، 2 کاروانسرای بزرگ، بازار و … که با شکوه ترین و مشهور ترین بنای آن قلعه دختر است که در ادامه به آن می پردازیم.

ایچری شهر باکو

پارک آبی‌های آذربایجان

پارک آبی دالگا

پارک آبی دالگا (Dalga beach) یک مرکز تفریحی و ساحلی مدرن است که در فاصله ۳۷ کیلومتری مرکز شهر باکو واقع شده است و انواع سرگرمی های آب مانند چتر نجات، اسکوتر، اسباب بازی و سایر سرگرمی ها و تفریحات جالب و مورد علاقه مسافران را دارد. Dalga Resort دارای ۱۰ استخر شنا، ۵ رستوران، ۷ بار، ۶ اسکی آب مختلف، باشگاه بچه ها، استخرهای ورزشی آب، استخرها، مکان های بازی روزانه، استخر VIP و مکان های دیگر، باشگاه شبانه، سونا های مختلف است. ساحل آن دارای آب روشن و تمیز شفافی است. دالگا بیچ در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد.

پارک آبی دالگا

تاریخ شروع به فعالیت پارک آبی باکو از اواسط خرداد ما شروع شده و تا پایان شهریور فعال است.پارک آبی باکو یکی از پارک های آبی مطرح در باکو است که همه ساله با آغاز فصل گرما شروع به فعالیت میکند.این پارک آبی یکی ازمجهزترین پارک های آبی باکو است که با دارا بودن سالن ها و استخرهای مختلف سعی در تامین سلیقه ها و درخواست های مختلف مراجعه کنندگاه خود را دارد.سالن های اختصاصی بانوان،استخرهای اختصاصی بانوان،سالن های VIP جهت صرف غذا،رستوران مجهز با انواع غذاهای آذربایجانی و خارجی،استخرهای مختلف جهت بزرگسالان و بچه ها،استخرهای موج دار،خدمات جت اسکی در دریا را می توان از فعالیت ها و امکانات پارک آبی باکو نام برد. جهت رفتن به پارک آبی باکو از شهر باکو می بایست با استفاده از ون و یا تاکسی استفاده کنید. دقت کنید که در صورت بالا بودن تعداد کرایه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و با اجاره کردن یک ون می توانید با قیمت مناسب از شهر باکو به پارک آبی رهسپار شوید.

پارک آبی دالغا بیچ

دالگا بیچ در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد. تاریخ شروع به فعالیت پارک آبی باکو از اواسط خرداد ما شروع شده و تا پایان شهریور فعال است.پارک آبی باکو یکی از پارک های آبی مطرح در باکو است که همه ساله با آغاز فصل گرما شروع به فعالیت میکند.این پارک آبی یکی ازمجهزترین پارک های آبی باکو است که با دارا بودن سالن ها و استخرهای مختلف سعی در تامین سلیقه ها و درخواست های مختلف مراجعه کنندگاه خود را دارد.سالن های اختصاصی بانوان،استخرهای اختصاصی بانوان،سالن های VIP جهت صرف غذا،رستوران مجهز با انواع غذاهای آذربایجانی و خارجی،استخرهای مختلف جهت بزرگسالان و بچه ها،استخرهای موج دار،خدمات جت اسکی در دریا را می توان از فعالیت ها و امکانات پارک آبی باکو نام برد. جهت رفتن به پارک آبی باکو از شهر باکو می بایست با استفاده از ون و یا تاکسی استفاده کنید. دقت کنید که در صورت بالا بودن تعداد کرایه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و با اجاره کردن یک ون می توانید با قیمت مناسب از شهر باکو به پارک آبی رهسپار شوید.

پارک آبی دالگا بیچ

موزه‌های جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان تاریخچه مختص به خود دارد و دولت مردان این کشور کوچک با احداث چند موزه تلاش خود را برای به نمایش گذاشتن این گذشته ارزشمند را به نمایش گذاشته اند. باکو موزه های خوب زیادی هم دارد که برای افراد علاقه مند به تاریخ و فرهنگ کشورها بسیار می تواند جذاب باشد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با موزه های جمهوری آذربایجان آشنا کنیم .

موزه ادبیات نظامی گنجوی
موزه ادبیات نظامی گنجوی (ترکی آذربایجانی: Nizami Gəncəvi adına Milli Azərbaycan ədəbiyyatı muzeyi) در شهر باکو، در کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است. در سال ۱۹۳۹ تأسیس شد. موزه ادبیات نظامی گنجوی آذربایجان ، در شهر باکو ، در کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است. این بنای عظیم و با شکوه در یکی از معروفترین خیابانهای این شهر یعنی خیابان حاکمیت قرار گرفته است. نظامی گنجوی ، شاعر و داستان‌سرای ایرانی‌تبار قرن ششم هجری است که به‌عنوان پیشوای داستان‌سرایی در ادب فارسی شناخته شده‌است. موزه ادبیات نظامی گنجوی آذربایجان شامل آثاری از این شاعر و دیگر شاعران مشابه است که از نظر فرهنگی و قدمت بسیار نفیس و کهن می باشند.

خیابان نظامی

موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان
موزه ملی، بزرگترین موزه آذربایجانِ که در عمارت محل سکونت زین العابدین تقی اف ساخته شده. تقی اف سرمایه دار نیکوکار و اهل فرهنگ آذربایجانی بوده و چندین مدرسه و روزنامه در آذربایجان تاسیس کرده. این موزه سال ۱۹۲۰ ساخته شده و تاریخ و فرهنگ آذربایجان رو توی چند گالری مختلف نشان می دهد نمایشگاه تاریخ مدرن، نمایشگاه انسان شناسی، نمایشگاه تاریخ باستان و میانه آذربایجان و چند گالری و مجموعه دیگه. جدا از این ها ساختمان موزه و طراحی داخلی سالن ها هم حسابی دیدنی هستند.

موزه ملی

موزه‌ فرش آذربایجان
صنعت فرش و بافندگی در ایران و مناطقی که در قدیم جزء قلمرو ایران بوده اند بسیار رواج داشته است و هنوز هم دارد؛ آذربایجان هم جز کشور هایی است که صنعت فرش بافی در آن از جایگاه ویژه ای نزد مردم برخوردار است. اولین موزه ی فرش جهان در سال 1967 در آذربایجان و باکو تاسیس شد، این موزه ابتدا با نام موزهه هنر های دستی و فرش آذربایجان شناخته میشد اما چندین سال بعد به موزه فرش آذربایجان تغییر نام پیدا کرد. مکان این موزه در نزدیکی شهر قدیمی باکو واقعع است و دارای یک معماری بسیار زیبا به مانند فرش لوله شده میباشد. در این موزه فرش های دستبافت اصیل آذربایجانی، گلیم ها، لباس های سنتی و ابزار آلات تولید فرش دستبافت به نمایش گذاشته شده است. در سال 2008 ساختمان جدید این موزه که به شکل فرش لوله شده است طراحی و سال 2014 بطور رسمی افتتاح شد.

موزه فرش آذربایجان
مساجد جمهوری آذربایجان

فهرستی از مهم‌ترین، قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین مساجد جمهوری آذربایجان در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با مساجد جمهوری آذربایجان آشنا کنیم .

مسجد ابومسلم که در جک, شهرستان قوبا واقع شده است.

Əbu Muslim məscidi Cek 4 scaled

مسجد آقدام که در آقدام در سال 1870 احداث گردیده است.

مسجد آقدام

مسجد اژدربیگ که در باکو در سال 1912 احداث گردیده است.

مسجد اژدربیگ

مسجد گوهر آقا (پایین) در شوشا در سال 1875 احداث گردیده است.

مسجد گوهر آقا پایین

مسجد گوهر آقا (بالا) در شوشا در سال 1885 احداث گردیده است.

مسجد شاه عباس گنجه 1

مسجد علی‌بن ابی‌طالب (باکو) در بوزوونا (باکو) واقع شده است.

مسجد علی بن ابی طالب

مسجد آمباراس در جمهوری خود مختار نخجوان واقع شده است.

مسجد آمباراس

مسجد بی‌بی هیبت در باکو در سال 1281 احداث گردیده است.

مسجد بی بی هیبت

مسجد جمعه در باکو در سال 1899 احداث گردیده است.

مسجد جمعه در باکو

مسجد جمعه دربورادیگاه واقع شده است.

بورادیگاه

مسجد جمعه در قبله واقع شده است.

قبله 2

مسجد حاجی روفای بیگ در نخجوان واقع شده است.

روفایبیگ

مسجد لزگی در باکو در سال 1169 احداث گردیده است.

مسجد لزگی

مسجد مشهدی غریب در بوزوونا (باکو) در سال 1429 احداث گردیده است.

مسجد مشهدی غریب

مسجد محمد در باکو در سال 1079 احداث گردیده است.

مسجد محمد

مسجد مصطفی کازدال در قوسار واقع شده است.

مسجد مصطفی کازدال

مسجد عمر افندی در شکی واقع شده است.

مسجد عمر افندی

مسجد سارای در باکو در سال 1449 احداث گردیده است.

مسجد سارای

مسجد سکینه خانم در قوبا در سال 1854 احداث گردیده است.

مسجد سکینه خانم

مسجد شاه عباس (گنجه) در گنجه 1606 احداث گردیده است.

مسجد شاه عباس گنجه

مسجد شیخ ابراهیم در باکو در سال 1416 احداث گردیده است.

مسجد شیخ ابراهیم

مسجد تازه‌پیر در باکو در سال 1914 احداث گردیده است.

مسجد تازه پیر

مسجد طوبی شاهی درمردکن (باکو) در سال 1482 احداث گردیده است.

مسجد طوبی شاهی

مسجد اولو در ایلیسو, شهرستان قاخ واقع شده است.

مسجد جمعه شاماخی در شوماخی در سال 744 احداث گردیده است.
مسجد ساعتلی در شوشا در سال ۱۸۸۳ احداث گردیده است.

مراکز خرید در باکو

از دهه گذشته باکو رشد و پیشرفت خود را شروع کرده است. الان این شهر نه تنها آسمان خراش های بسیاری دارد بلکه همزمان مراکزخرید لوکس و بزرگی هم در سرتاسر شهر درست شده است. برندهای معروف و بین المللی زیادی در آن شعبه دارند که خیلی از آن ها محبوبیت خاصی در مرکز شهر و داخل مراکز خرید دارند. اگر می خواهید همزمان لباس های نو خرید کنید، آخرین فیلم های روز دنیا را ببینید، از طعم غذاهای خوشمزه در رستوران های متنوع لذت ببرید و لحظات شادی را در کنار کودک خود در شهر بازی ها بگذرانید رفتن به مراکز خرید می تواند انتخاب خیلی مناسبی باشد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با مراکز خرید و اوت لت ها در باکو آشنا کنیم .

مرکز خرید ۲۸ مال
مرکز خرید۲۸ (۲۸ may) در میدان ۲۸ می واقع شده است. برندهای مختلف را می توانید در این مرکز پیدا کنید، دسترسی به این مرکز از طریق ایستگاه اتوبوس و مترو و تاکسی مقدور است. این مرکز خرید در وسط شهر باکو کنار ایستگاه راه آهن و مترو ۲۸ واقع شده است. پیاده تا ساحل و بلوار ۲۰ دقیقه و تا میدان فواره لر ۱۰ دقیقه راه است. اسم این مرکز خرید از ایستگاه متروی نزدیک آن به نام ۲۸ می گرفته شده و در یکی از شلوغ ترین مناطق باکو قرار دارد. در این مرکز خرید تقریبا ۷۰ برند بین المللی و داخلی وجود دارد که دست شما را در انتخاب اجناس متنوع باز می کند.

مرکز خرید ۲۸ مال

۱۶ کافی شاپ و رستوران دارد که بعد از خرید، نشستن در این رستوران ها، استراحت کردن و غذاهای خوشمزه خوردن خیلی می چسبد. سینما ۲۸ که معروف ترین سینمای باکو است هم در این مرکز قرار دارد و سالن هایی با امکانات زیاد را در اختیار شما قرار می دهد. اگر برای رسیدن به این پاساژ از هتل محل اقامت خود اتومبیل کرایه کردید بدون نگرانی از بابت جای پارک می تواند اتومبیل را در پارکینگ این مرکز که گنجایش ۳۵۰ خودرو را دارد پارک کنید.

به راحتی می توانید از طریق مترو به این مرکز برسید چون درست در روبروی آن ایستگاه متروی نریمانوف قرار دارد و در طبقه ششم آن سالن سینما پارک وجود دارد که از امکانات تفریحی این مرکز خرید است.

مرکز خرید مترو پارک باکو
در مرکز خرید مترو پارک ۶۰ برند مختلف لباس، لوازم آرایشی، عطر، لوازم برقی و … وجود دارد که آنقدر متنوع هستند که هر سلیقه ای داشته باشید می توانید خرید مناسب خود را از این پاساژ انجام دهید. ۱۵ کافه ، رستوران و مراکز تفریحی برای کودکان دارد که از امکانات جانبی این مرکز خرید است.

مرکز خرید مترو پارک باکو، یکی از بهترین و مدرن ترین مراکز خرید پایتخت آذربایجان است که شما را به گردشی چند ساعته و مفرح دعوت می کند. در این مرکز خرید زیبا فرصت آن را دارید تا در میان فروشگاه های مختلف آن بگردید و با سلیقه ای جهانی خرید کنید. برای استراحت به سراغ رستوران ها و کافه های متنوعش بروید و برای تفریح کودکان تان، هپی لند را انتخاب کنید. اگر هنوز خسته نشده اید و باز هم دلتان تفریح می خواهد، بروید سراغ بولینگ مترو پارک و با دوستان و خانواده خوش بگذرانید.

جالب است بدانید که مرکز خرید مترو پارک در سال ۲۰۱۱ میلادی افتتاح شد و از همان سال تا به حال میهمان میلیون ها گردشگر و بازدیدکننده بوده است. این مجتمع تجاری که تقریبا در مرکز جغرافیایی شهر واقع شده، وسعتی در حدود ۲۲ هزار متر مربع دارد و یکی از بزرگ ترین مراکز خرید شهر باکو محسوب می شود. البته این مرکز خرید مدرن، علاوه بر فضای یاد شده، دارای فضایی روباز با وسعت ۱۳ هزار متر مربع است.

اوت لت منروپارک باکو

در مرکز خرید زیبا و جذاب مترو پارک ۱۲ کافه، رستوران و فست فود وجود دارد. دو تا از رستوران ها در طبقه پنجم و باقی در طبقه انتهایی قرار گرفته اند.

* رستوران ها:

کراستی کراب | THE KRUSTY KRAB: رستوران مخصوص کودکان: طبقه پنجم
بیوک فیرات | BÜYÜKFİRAT: رستوران ترکی: طبقه هفتم
ایتالین کیچن | ITALIAN KITCHEN: غذای ایتالیایی: طبقه هفتم
ازمیر اکسپرس | IZMIR EXPRESS: غذای ترکی: طبقه هفتم
کوفته سلطان احمد | SULTANAHMET KÖFTECİSİ: غذای ترکی: طبقه هفتم
رستوران ترخون | TARHUN: غذای اروپایی و بین المللی: طبقه هفتم
* فست فودها:

مرغ سوخاری سی اف سی | FRIED CHICKEN: طبقه هفتم
اچ آر ایسکندر | HR ISKENDER: فست فود ترکی: طبقه هفتم
* کافه ها:

کافه گلوریا جینز | JLORIA jeans: طبقه هفتم
کافه سینابون | CINNABON: طبقه پنجم
فروتی فرسکا | FRUTTI FRESCA: آبمیوه طبیعی و دسر: طبقه هفتم
لا کرپه | LA CREPERIE: دسر فرانسوی: طبقه هفتم
در مرکز خرید مترو پارک شهربازی و یک مجتمع سینمایی به چشم می خورد که می تواند ساعاتی مفرح و سرگرم کننده را برای شما ایجاد کند.

۱- شهربازی هپی لند | HAPPYLAND
مجموعه ای از بازی های هیجان انگی و کودک پسند در این شهربازی گرد هم آمده اند و منتظرند تا کودک شما پا به درون شهربازی بگذارد و لحظات سرشار از خنده و خوشی را تجربه کند. خوب است بدانید هپی لند یکی از محبوب ترین و نخستین شهربازی ها میان مراکز خرید شهر باکو است که طرفداران بسیار خودش را دارد.

در شهربازی هپی لند، کیفیت استاندارد بازی ها، برخورد مناسب کارمندان، امنیت و تمیزی فضا قابل توجه است.

۲- بولینگ بورا
یک سالن بولینگ در طبقه ششم مترو پارک قرار دارد که می توانید ساعاتی مفرح را در آن بگذرانید.

۳- مجتمع سینما پارک
سینماهای زنجیره ای سینما پارک آذربایجان در مرکز خرید مجلل مترو پارک نیز شعبه دارند و شما می توانید چند ساعتی خود را به تماشای جدید ترین فیلم های جهان دعوت کنید. این سینما در طبقه ششم مترو پارک قرار دارد.

متروپارک باکو

مرکز خرید پارک بولوار
مرکز خرید پارک بلوار (park bulvar) در ساحل خزر و وسط پارک ساحلی بلوار واقع شده است.این مرکز درست روبروی هتل هیلتون قرار دارد.اگر در پارک ساحلی قدم می زنید و از دور هتل هیلتون (نمای شیشه ای و آبی) را ملاحظه کنید می توانید این مرکز خرید را پیدا کنید. این مرکز خرید بسیار لوکس و بسیاری از برندها در این مرکز است. طبقه آخر این مرکز رستوران و شهربازی کودک واقع شده است. اگر می خواهید از فرصت سفر چند روزه خود به باکو بهترین استفاده را ببرید و در روز چندین کار را با هم انجام دهید به مرکز خرید پارک بولوار بروید چون با آمدن به این محل می توانید سواحل زیبای دریای خزر را ببینید، قایق سواری کنید، به پارک تفریحی بروید و البته برای خرید سری به داخل مرکز خرید بزنید.

مرکز خرید پارک بولوار باکو
بزرگ ترین هتل های شهر مثل جی دبلیو ماریوت، هتل هیلتون و هتل «پارک این» در نزدیکی این مرکز قرار دارد. در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و در بین مردم باکو خیلی معروف است. در زیر زمین آن حدود ۵۵۰ جا پارک وجود دارد و در طبقه چهارم آن هم ۶ سالن سینما است که فیلم های مختلف در ژانرهای متنوعی را نمایش می دهد.

مرکز خرید پارک بولوار باکو

مرکز خرید پورت باکو مال
پورت باکو مال در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد و یکی از بزرگ ترین و جدید ترین مراکز خرید باکو است. بیش از ۳۰۰ برند مختلف لباس، آرایشی، عطر و … دارد.

مرکز خرید پورت باکو

این مرکز خرید بخشی از مجموعه پورت باکو است که منطقه مسکونی پورت باکو و منطقه تجاری برج های باکو هم بخشی از این مجموعه هستند.

مرکز خرید صدرک
مرکز خرید صدرک تمامی کالاهایی که از کشورهای دیگر مثل چین ،ترکیه ،روسیه ،ایران و … وارد آذربایجان می شود در یک بازار بزرگ بنام صدرک تجمیع می شود و سپس به تمامی نقاط آذربایجان توزیع می شود.

صدرک

مساحت این بازار، بسیار بزرگ و بازدید از آن در یک روز غیرممکن است، اگر می خواهید اجناس ارزان قیمت از بی کیفیت تا با کیفیت تهیه کنید این بازار پیشنهاد می شود.

مرکز خرید تارگوا (میدان فلواره ها یا فواره لَر)
مرکز خرید تارگوا(میدان فلواره ها یا فواره لَر) چندین خیابان قدیمی و سنگ فرش که به هم متصل شده است و فواره های آب و آب نماهای زیادی در این خیابان ها دیده می شود.تمامی برندها در این خیابان و کوچه های منتهی به آن شعبه دارند.

مرکز خرید تارگوا
این خیابان هم فال است و هم تماشا،در تمام ساعات روز و تا پاسی از شب مملو از جمعیت است که برای پیاده روی و خرید آمده اند.

مراکز خرید عمده و بزرگ و ارزان: (خارج از شهر )

۱- بینا: انواع جنس های ترک، تایلند، چین، هند، روسیه ( انواع لباس- لوازم خانگی و …..)
۲- صدرک: انواع جنس های ترک، تایلند، چین، هند، روسیه (انواع لباس- لوازم خانگی و …..)
مراکز خرید مارک دار- لوکس: (داخل شهر )
۱- تارگوی: انواع لباس- لوازم آرایشی و بهداشتی- صنایع دستی، کیف و کفش زنانه (انواع مارک های اروپایی )
۲- آف مال: انواع لباس- لوازم آرایشی و بهداشتی- کیف و کفش (انواع جنس های اروپایی )
۳- مغازه های بولوار شهر: انواع لباس- لوازم آرایشی و بهداشتی- کیف و کفش- لوازم خانگی
۴- مرکز تجاری پارک بلوار: انواع لباس- لوازم آرایشی و بهداشتی- کیف و کفش (انواع جنس های اروپایی )
۵- مرکز تجاری ۲۸: انواع لباس- لوازم آرایشی و بهداشتی- کیف و کفش (انواع جنس های اروپایی )
۶- مرکز تجاری مترو پارک: انواع لباس- لوازم آرایشی و بهداشتی- کیف و کفش (انواع جنس های اروپایی )
۷- آی گون سیتی: انواع لباس- لوازم آرایشی و بهداشتی- کیف و کفش (انواع جنس های اروپایی )

مرکز خرید پورت باکو مال

مراکز خرید داخل شهر- قیمت متوسط
۱- شرق بازاری: انواع جنس های ترک، تایلند، چین، هند، روسیه (انواع لباس- لوازم خانگی و …..)
۲- بازار خالقلار دوستلوغو: انواع لباس- لوازم آرایشی و بهداشتی- کیف و کفش (انواع جنس های اروپایی )
۳- بازار گنجلیک: انواع لباس- لوازم آرایشی و بهداشتی- کیف و کفش (انواع جنس های آذربایجانی )
بازار مراکز صنایع دستی :
۱- بازار سنتی (صنایع دستی) در ایچری شهر
۲- خالچا بازاری (بازار فرش و گلیم) در بازارهای بینا و سدرک
۳- لباسها و سوغاتی محلی در منطقه تاریخی ایچری شهر

اقامت در جمهوری آذربایجان

اقامت از طریق سرمایه گذاری در جمهوری آذربایجان
کشور جمهوری آذربایجان به دلیل استخراج نفت و سرمایه گذاری های خارجی از رونق خوبی برخورد بوده است اما به دلیل جنگ قره باغ با تورم شدید روبرو شد و به تبع آن قدرت خرید مردم جمهوری آذربایجان کاهش چشم گیری پیدا کرده اما با دو برنامه اقتصادی که با کمک صندوق بین المللی پول درکشور جمهوری آذر بایجان به اجرا در آمد با عث شد که تورم ۴۱۱ درصد در سال ۱۹۹۵ به صفر درصد در سال ۲۰۰۰ برسد. در سال ۲۰۰۸ با تصویب و اجرای قوانینی مانند تسهیل و کاهش در مراحل و روند آغاز کسب و کار و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا توانست نظام مالیاتی نوینی را تدوین کند و مدت زمان ثبت شرکت را از ۶۱ روز به ۱۱روز برساند. قانون سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری آذربایجان که در سال ۱۹۹۲ میلادی تصویب شده است البته این قانون در سال های اخیر دچار اصلاحاتی شده است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با اقامت در جمهوری آذربایجان آشنا کنیم .

اقامت دایم:
سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در کشور جمهوری آذربایجان می تواند با ارایه یک بیزینس پلن قوی و با داشتن مبلغ دست کم پنجاه هزار منات یا شصت و پنج هزار دلار در حساب بانکی خود برای اقامت دایم جمهوری آذربایجان اقدام کند.

اقامت در آذربایجان از طریق سرمایه گذاری:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید مغازه در کشور جمهوری آذربایجان
  • سرمایه گذاری از طریق ایجاد سپرده بانکی
  • سرمایه گذاری از طریق ایجاد اشتغال در جمهوری آذربایجان

مراحل اقامت در آذربایجان

  • استعلام گذرنامه
  • دریافت دعوتنامه سه ماهه از اداره مهاجرت
  • حضور شخص در کشور جمهوری آذربایجان به منظور ارایه مدارک مربوطه برای دریافت کارت اقامت کشور جمهوری آذربایجان
  • تحویل کارت اقامت ظرف چهل روز
  • خرید اپارتمان ظرف یک ماه در جمهوری آذربایجان

قواعد مربوط به ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان:
ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان نیازمند سابقه مدیریتی موثر و خوب در زمینه مربوطه است.

اشخاص مورد نیاز برای ثبت شرکت:

  • موسس
  • مدیر عامل
  • حسابدار (در ابتدای شروع کار به وجود حسابدار نیازی نیست ولی بعد از انجام کارهای ثبت باید حسابدار معرفی شود)
    در زمان تحویل مدارک، اعضا شرکت موظف به دریافت ویزا برای ورود به کشور آذربایجان می باشند.
    این اشخاص برای دو نوع ویزا، بسته به دلخواه خود می توانند اقدام کنند:
  • ویزا اقامت دایم
  • ویزای موقت

مدارک لازم برای ثبت شرکت اذربایجان:

  • ارایه کپی پاسپورت
  • ارایه وکالت نامه به وکیل جهت انجام کارهای ثبت شرکت.
  • ارایه فرم سنوات اشتغال به کار در زمینه موضوع ثبتی شرکت
  • ارایه برگ تاییدیه کنسولگری جمهوری آذربایجان در ایران
    در ضمن باید در زمان فرایند درخواست ویزا باید محل مربوط به شرکت اجاره و خریداری شود و در زمان ثبت شرکت مدارک مربوط به اجاره و یا خرید ضمیمه درخواست شود.
    در صورت انجام فراینده مربوطه پروانه شرکت صادر می شود.

مجوز کار اشخاص شاغل به استثنا موسس که نیاز به مجوز ندارد صادر می شود.
ظرف مدت یک ماه مدارک ومهر شرکت به موسس تحویل داده می شود.


آذربایجان 1

اقامت از طریق کار در آذربایجان

به طور کلی ۶ نوع ویزا در آذربایجان وجود دارد:

  • ویزای ترانزیت
  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای بشردوستانه
  • ویزای کاری
  • ویزای مهمان

شرایط:

  • یک شغل خالی وجود داشته باشد که مورد تقاضای آن دسته از اتباع جمهوری آذربایجان نباشد که مهارت و شرایط مورد نیاز برای چنین شغلی را داشته باشند.
  • ناتوانی خدمات اشتغال برای پاسخگویی به نیاز کارفرمایان در هزینه های منابع کار نیروی انسانی محلی.
  • مهاجرت نیروی کار مربوطه تحت معاهدات بین المللی که جمهوری آذربایجان یک طرف آن است.

فعالیت های کاری خارجیان:

خارجیانی که خارج از جمهوری آذربایجان اقامت دارند یا در جمهوری آذربایجان اقامت دارند، می توانند توسط نهاد های قانونی یا اشخاص حقیقی ای که مطابق آیین و اصول ایجاد شده اند در جمهوری آذربایجان به استخدام گرفته شوند.
برای استخدام خارجیان، اشخاص حقیقی یا نهاد های حقوقی باید مجوز مخصوص را به دست آورند.
بیگانگان نیز برای کار کردن در سرزمین جمهوری آذربایجان پس از گرفتن مجوز فردی برای انجام فعالیت های کاری، اجازه ی کار دارند.

مجوزهای فردی برای انجام فعالیت های کاری:

مجوزهای فردی برای انجام فعالیت های کاری ارائه می شوند. بیگانگان می توانند از طریق نهاد های قانونی یا اشخاص حقیقی که می خواهند آنها را استخدام کنند، برای مجوز فردی، اجازه انجام فعالیت های کاری را از نیرو های اجرایی مربوطه ی جمهوری آذربایجان درخواست کنند.
مدارک زیر باید توسط دفاتر رسمی یا معادل های دیگر آن تایید شوند تا ضمیمه درخواست مجوز کارشان شود:

  • درخواست
  • مدارکی که شهادت دهنده صلاحیت مورد نیاز برای انجام کار هستند.
  • دعوت نامه رسمی کارفرما یا شخص بیگانه.
  • مدارک پایه ای مورد نیاز برای استخدام شخص بیگانه در جمهوری آذربایجان.
    درخواست ها برای گرفتن مجوز باید در طول یک دوره ی یک ماهه ارائه شوند.

شرایط مجوز کاری برای انجام فعالیت های کاری باید مطابق با قرارداد کار باشد اما از یکسال بیشتر نخواهد بود.
شرایط مجوز کار برای انجام فعالیت های کاری می تواند به طور طولانی مدت یا به مدت یکسال یا بیشترنیز باشد اما کلاً برای ۴ سال است.

مجوز فعالیت های کاری در موارد زیر رد می شود:

  • فقدان مجوز کارفرمای مربوطه
  • ارائه مدارک غلط و اشتباه
  • ارائه مدارک و اسناد ناقص
  • فقدان زمینه استخدام بیگانگان در جمهوری آذربایجان و امکان پاسخگویی به نیاز کارفرما به هزینه های منابع انسانی محلی
  • زمانی که ورود بیگانگان به جمهوری آذربایجان تحت شرایط مقرر شده در قوانین ممکن نباشد.

مقررات مجوز و شرایط آن:

مجوز استخدام خارجیان در جمهوری آذربایجان باید توسط نیرو های اجرایی مربوطه مطابق با قانون جمهوری آذربایجان به نهاد های حقوقی و اشخاص حقیقی ارائه شود. شرایط اعطای چنین مجوزی نباید بیشتر از یک دوره ی یکساله باشد.

وضعیت مهاجران کاری به آذربایجان:
خارجیانی که وارد جمهوری آذربایجان می شوند و تحت شرایط این قانون فعالیت های کاری در جمهوری آذربایجان انجا می دهند، باید به طور رسمی مهاجر کاری تلقی شوند.
مجوز فردی اعطا شده به بیگانگان برای انجام فعالیت های کاری باید به عنوان یک سند و مدرک که حاکی از وضعیت مهاجر کاری است لحاظ شود.

قوانین ورود، ترک و اقامت مهاجران کاری در جمهوری آذربایجان:
قوانین ورود، ترک و اقامت مهاجران کاری در جمهوری آذربایجان، مطابق با این قانون و قوانین دیگر جمهوری آذربایجان تنظیم شده است.
ویزا و مجوز برای اقامت بیگانگانی که در کشور های خارجی زندگی می کنند و می خواهند برای انجام فعالیت های کاری به آذربایجان وارد شوند، باید تحت درخواست نیروی اجرایی مربوطه که مجوز انجام کار در جمهوری آذربایجان را می دهد، اعطا شود.
مهاجران کاری حق دارند که به قرارداد کاری شان مطابق این قانون، خاتمه دهند و در این صورت باید سریعاً جمهوری آذربایجان را ترک کنند.

اخراج مهاجران کاری از جمهوری آذربایجان:
اگر یک مهاجر کاری ، از مقرراتی که توسط این قانون تنظیم شده، فرار کند، فعالیت کاری غیرقانونی انجام داده است و اگر زمینه های دیگر تنظیم شده ی این قانون، وجود داشته باشد باید از سرزمین جمهوری آذربایجان خارج شود و همه ی هزینه های مربوط را که توسط نهاد حقوقی یا شخص حقیقی که او را استخدام کرده به او پرداخت شده، بازگرداند.

تعهدات مهاجران کاری و کارفرمایان:
مهاجران کاری باید متعهد باشند که:

  • قوانین و حقوق جمهوری آذربایجان و همچنین قواعد و مقررات اقامت و ماندن در جمهوری آذربایجان را رعایت کنند.
  • مجوز فردی برای انجام فعالیت های کاری در جمهوری آذربایجان مطابق با آیین و اصول ایجاد شده را کسب کنند.
  • شرایط موجود در قرارداد کاری را رعایت کنند.
  • اگر هیچ شرایط دیگری برای ایجاد فرصت هایی جهت اقامت یک دوره جدید وجود نداشت و در صورت انقضا یا خاتمه ی شرایط قرارداد کاری، سرزمین جمهوری آذربایجان را ترک کنند.

کارفرمایان باید متعهد شوند که:

  • مجوز را مطابق با آیین و اصول ایجاد شده به دست آورند.
  • مطمئن شوند که مهاجران کاری که مقیم کشور های خارجی هستند و برای انجام فعالیت های کاری وارد جمهوری آذربایجان می شوند، مجوز اقامت را به دست آورده اند.
  • شرایط قرارداد کاری که با مهاجران کاری منعقد می شود را رعایت کنند.
  • شرایط خدمات و پرداختی که برای مهاجران کاری مهیا می کنند کمتر از شرایط پرداختی نباشد که برای اتباع آذربایجان در همان موقعیت در نظر گرفته شده است.
  • نیروهای اجرایی مربوطه جمهوری آذربایجان را راجع به موارد فرار شرایط ایجاد شده در قرارداد کار و ختم قرارداد کار در جمهوری آذربایجان مطلع کنند.
  • مدارک و اسناد لازم را برای مهاجران کاری در رابطه با فعالیت های کاری آنها در جمهوری آذربایجان آماده کنند.

حفاظت اجتماعی از مهاجران کاری:
مهاجران کاری در انجام فعالیت های کاری و حقوق امتیازات اجتماعی (به جز مقررات بازنشستگی) با اتباع جمهوری آذربایجان برابرند.
مقررات بازنشستگی مهاجران کاری باید مطابق با معاهدات دو جانبه یا چند جانبه ی بین المللی که جمهوری آذربایجان یک طرف آن است تنظیم می شود.
دیگر شرایط ترقی و بهبود امتیازات اجتماعی به مهاجران کاری می تواند در قرارداد کاری بین کارفرما و مهاجر کاری درنظر گرفته شود.

حفاظت اجتماعی از اعضای خانواده مهاجران کاری:
اعضای خانواده مهاجران کاری در انجام فعالیت های کاری و امتیازات اجتماعی با اعضای خانواده ی اتباع آذربایجان برابر هستند.
مهاجران کاری که در جمهوری آذربایجان اقامت دارند و کار می کنند، باید مالیات ها را مطابق با قانون جمهوری آذربایجان بپردازند.

سهمیه ی مهاجرت کاری:
به منظور تنظیم مقررات مهاجرت کاری به جمهوری آذربایجان، سهمیه مهاجرت کاری برای هر سال باید مشخص باشد.
نیرو های اجرایی مربوطه باید فعالیت های کاری بیگانگان در جمهوری آذربایجان را کنترل کنند، حقوق آنها و امتیازات اجتماعی و فعالیت های اشخاص حقیقی و حقوقی را که به امر مهاجرت کاری و اجرای این قانون می پردازند را تضمین کنند.

مسئولیت فرار از این قانون:
نهادهای قانونی و اشخاص حقیقی ثبتنام شده در جمهوری آذربایجان مسئول فرار این قانون مطابق با جمهوری آذربایجان هستند.

قانون مهاجرت کاری جمهوری آذربایجان شامل افراد زیر نمی شود:

  • کسانی که به طور دائم در کشور محل اشتغال اقامت دارند.
  • کسانی که وضعیت پناهنده بودن دارند.
  • کسانی که پناهنده ی سیاسی هستند.
  • کسانی که تحت عنوان بیزینس خصوصی ثبت نام شده اند و فعالیت دارند.
  • مدیران سازمان هایی که تحت موافقت نامه های بین المللی تاسیس شده اند.
  • کارکنان نمایندگان دیپلماتیک و کنسولی
  • کارمندان سازمان های بین المللی
  • کسانی که در یک سفر کاری هستند.
  • کسانی که به طور رسمی فعالیت های مذهبی انجام می دهند و در سازمان ها و انجمن های مذهبی ثبت نام شده اند.
  • کسانی که در یک دوره ای از تعطیلات در قالب برنامه های آموزشی عالی شرکت کرده اند.
  • کارکنان رسانه های معتبر
  • ملوانان
  • هنرمندان و بازیگران
  • پروفسورها، استادان و معلمانی که به برنامه های موسسات آموزش عالی دعوت شده اند.

مقررات جدید دولت آذربایجان جهت اقامت اتباع خارجی
مسئول امور کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو خب راز تغییر مقررات دولت آذربایجان جهت اقامت اتباع خارجی داد و گفت: کلیه اتباع خارجی که عازم این کشور می باشند باید ظرف مدت حداکثر 10 روز از تاریخ ورود نسبت به اقامت خود اقدام نمایند.
به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام سرویس دولتی مهاجرت جمهوری آذربایجان کلیه اتباع خارجی که عازم این کشور می باشند باید ظرف مدت حداکثر 10 روز از تاریخ ورود نسبت به اقامت خود اقدام نمایند.
محسن مولایی مسئول امور کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو ضمن اظهار این مطلب، بر لزوم رعایت مقررات مذکور از سوی هموطنانی که عازم این کشور می باشند تاکید نموده و گفت: در صورت عدم انجام این اقدام در مهلت تعیین شده مرتکبین را مشمول پرداخت جرایم نقدی نسبتاً سنگین خواهد نمود.
وی افزود: قبلا مهلت مذکور 3 روز تعیین گردیده بود و اتباع خارجی عازم این کشور چنانچه نسبت به ثبت اقامت و نشانی خود نزد مراجع ذیربط ظرف مدت 3 روز از تاریخ ورود اقدام نمی کردند مشمول پرداخت جریمه می گردیدند و این امر مشکلاتی را برای اتباع خارجی از جمله هموطنان ایجاد می نمود. از اینرو به هموطنانی که قصد اقامت بیش از 10 روز در جمهوری آذربایجان را دارند توصیه می شود در همان چند روز ابتدای ورود، با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات اداری دولتی موسوم به ،، آسان خدمت ،، در نزدیکی محل اقامت خود نسبت به ثبت مشخصات و نشانی خود و تکمیل فرم مربوطه اقدام و رسید دریافتی را تا زمان خروج از آذربایجان محفوظ دارند.
وی همچین با اشاره به آمار نسبتاً بالای محکومین مواد مخدر در زندانهای آذربایجان و مقررات سختگیرانه این کشور در این رابطه گفت: همانگونه که مکررا بر این موضوع تاکید شده است مجددا یادآور می شود که بر اساس مقررات این کشور حمل داروهای ویژه تریاک اعتیاد مانند متادون و غیره نیز حتی با وجود نسخه پزشک محکومیت حبس را به دنبال دارد و در حال حاضر تعدادی از هموطنان صرفاً به این دلیل در زندانهای آذربایجان محبوس می باشند.

اجاره خانه روزانه در باکو

قیمت اجاره آپارتمان های روزانه در باکو در زمان های متفاوت بر اساس فصل و یا رویدادهای توریستی شهر باکو متفاوت هستند. آپارتمان های خوب و کاملا مبله بیشتر نزدیک میدان 28 می و در بهترین نقاط مسکونی و تفریحی باکو می باشند. که فاصله 10 دقیقه ای با مراکز تفریحی شهر را دارد. قیمت آپارتمانها نسبت به روز و فصلی که قصد مسافرت به کشور آذربایجان و شهر باکو دارید، متغییر می باشد. آپارتمان یک خوابه: یک اتاق خواب با دو تخت اضافه برای 4 نفر می باشد. آپارتمان یک خوابه: یک اتاق خواب با چهار تخت اضافه برای 6 نفر می باشد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با اجاره خانه روزانه در باکو آشنا کنیم .
ویزای بدون کارمزد
افراد در اجاره آپارتمان از ویزای 28 دلاری الکترونیکی بدون کارمزد بهره مند هستند.

خانه در باکو

آپارتمان مستقل
در اجاره آپارتمان نکته مهم این است که شما کاملا حس میکنید در منزل خود هستید مستقل و رفت و آمد شما دیگر مورد توجه مثلا رزروشن هتل نیست.
پذیرایی از میهمانان
شاید شما با دوستانتان به مسافرت رفته باشید یا میهمانانی داشته باشید پس در یک آپارتمان مستقل می توانید از آنها در منزل خودتان پذیرایی کنید در حالی که در هتل این امکان وجود ندارد.
آپارتمان کم هزینه
در اجاره آپارتمان هزینه بسیار کمتر می شود چون شما مدیریت کل هزینه هایتان در اختیار خودتان خواهد بود از غذا و شستشو لباس تا رفت و آمد با اتوبوس یا مترو
شستشو لباس
زمانی که شما در هتل هستید برای شستن لباس یا اتو کردن آن باید هزینه هایی بعضا گزاف بپردازید که اصلا به صرفه نیست در حالی که درآپارتمان شما یک ماشین لباس شویی مجهز در اختیار دارید.
آشپزخانه 
ممکن هست شما در طول سفر نمی خواهید هزینه صرف غذا در رستوران را در هر وعده بپردازید شما می توانید هر چه دوست دارید در آشپزخانه منزلتان طبخ کنید.
اجاره خانه در باکو
تحویل در هر ساعت
تحویل اتاق در هتل راس ساعت 12 عصر هست و شما برای چند ساعت اقامت مازاد بدلیل ساعت پرواز باید هزینه یک شب کامل را بدهید که در آپارتمان کاملا توافقی و مقدور است.
آپارتمان سه خوابه مجهز و منحصر به فرد
بهترین نقطه در مرکز شهر و منطقه عالی بسیار مجهز لوکس، اینترنت پر سرعت وای فای نامحدود، مجهز به اسپیلت، ماهواره، ال ای دی تی وی، یخچال، لباسشویی، مبلمان، سرویس، آشپزخانه، اتو و کلیه امکانات رفاهی منزل قیمت ها از شبی 80 دلار – به جز ایام نوروز و رویدادها
آپارتمان دو خوابه مجهز و منحصر به فرد
بهترین نقطه در مرکز شهر و منطقه عالی بسیار مجهز لوکس، اینترنت پر سرعت وای فای نامحدود
مجهز به اسپیلت، ماهواره، ال ای دی تی وی، یخچال، لباسشویی، مبلمان، سرویس، آشپزخانه، اتو و کلیه امکانات رفاهی منزل قیمت ها از شبی 60 دلار – به جز ایام نوروز و رویدادها

  • “راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها  “
تحصیل پزشکی در جمهوری آذربایجان آذربایجان یا جمهوری آذربایجان کشوری مهم در قاره آسیا می باشد که بزرگ ترین و همچنین پرجمعیت ترین کشور در منطقه قفقاز می باشد. آذربایجان از نظر علمی پیشرفت های بسیاری داشته و دارای دانشگاه های معتبر بسیاری در سطح بین المللی می باشد که همه ساله افراد بسیاری از سراسر جهان جهت ادامه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان زیبا و پیشرفته مهاجرت می نمایند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با تحصیل پزشکی در جمهوری آذربایجان آشنا کنیم . سیستم آموزش عالی در آذربایجان شامل انواع نهادهای دولتی و خصوصی می باشد که شامل: دانشگاه ها، موسسات آموزشی و دانشکده ها می شود. از رشته هایی که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد و بازار کار بهتری نسبت به سایر رشته های تحصیلی دارد و البته دانشگاه های آذربایجان پیشرفت های چشمگیری در آن ها داشته اند رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان پیشرفت های بسیاری داشته و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و مدارک تحصیلی آن ها دارای اعتبار بین المللی می باشند. تاریخ پزشکی در آذربایجان دارای قدمت بسیار می باشد. از دوران باستان اهالی آذربایجان بیماری های خود را با استفاده از گیاهان دارویی، سبزیجات و میوه ها درمان می کردند سپس به مرور زمان نه تنها با انواع گیاهان دارویی آشنا شده بودند بلکه با جراحی، درمان تومور و درمان استخوان شکسته نیز آشنایی پیدا کرده بودند. شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان ما در این قسمت به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در آذربایجان می پردازیم؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید. دندانپزشکی باکو
دانشگاه های پزشکی آذربایجان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان یکی از بزرگ ترین و برجسته ترین موسسات آموزشی پزشکی در آذربایجان می باشد که در سال 1930 در پایتخت آذربایجان یعنی شهر باکو تاسیس گردید. این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه های آذربایجان می باشد که دارای رتبه بالایی در سطح بین المللی می باشد. دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان با سایر دانشگاه های معتبر در سطح جهانی ارتباط مستقیمی دارد. یکی از بزرگ ترین کتابخانه های پزشکی آذربایجان در این دانشگاه قرار دارد.دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شامل 7 دانشکده از جمله: دانشکده پزشکی عمومی، دانشکده اطفال، دانشکده زیست شناسی، دانشکده پزشکی عمومی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده طب نظامی و دانشکده داروسازی می باشد. در حال حاظر حدود 8000 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که بسیاری از آن ها دانشجویان بین المللی از سراسر جهان می باشند. زبان تحصیل در دانشگاه پزشکی آذربایجان به زبان روسی و آذری ارائه می شوند که البته به دلیل تعداد زیاد دانشجویان بین المللی برخی از دروس نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود البته برای دانشجویان خارجی جای نگرانی نیست زیرا دانشگاه های آذربایجان دوره های آموزشی هر سه زبان روسی، انگلیسی و آذری برای دانشجویان بین المللی برگزار می نماید. تحصیل پزشکی در آذربایجان حدود 6 سال به طول می انجامد که شامل: دوره های آموزشی زبان، و 1 سال کار آموزی در باکو یا ایالات متحده آمریکا می شود. دانشجویانی که موفق به گذراندن دوره کار آموزی در ایالات متحده آمریکا می شوند این شانس را دارند که پس از اتمام دوره کار آموزی اقامت ایالات متحده آمریکا را به دست بیاورند. بورسیه به دانشجویان خارجی تعلق نمی­گیرد.هزینه تحصیل پزشکی در آذربایجان در سال اول حدود 5100 دلار و از سال دوم به بعد حدود 4100 دلار می باشد که این هزینه شامل: شهریه، خوابگاه، بیمه درمانی، ثبت نام و …. می شود. دانشگاه پزشکی آذربایجان امکاناتی از جمله: خوابگاه، خدمات درمانی، کتابخانه، اتاق مطالعه و … با هزینه هایی بسیار کم و معمولا به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می دهد.از دیگر رشته های تحصیلی پرطرفدار در آذربایجان رشته دندانپزشکی می باشد که همه ساله افراد بسیاری جهت تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان به این کشور پیشرفته و مدرن مهاجرت می نمایند. تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان 5 سال به صورت تمام وقت به طول می انجامد. دانشجویان دندانپزشکی در آذربایجان می توانند در هر یک از دوره های تخصصی از جمله: ارتودنسی، جراحی دهان و یا دندانپزشکی کودکان یا بزرگسالان  به تحصیلات خود ادامه دهند. تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان با کیفیتی بسیار بالا ارائه می شود. برنامه تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان به 3 قسمت اصلی تقسیم می شود که قسمت اول شامل علوم سلامت عمومی، قسمت دوم آموزش و راهکارهای استفاده از علوم سلامت جهت مراقبت از بیمار می باشد و قسمت سوم شامل مدیریت یک عمل از طریق ارتباط با بیمار و سلامت جامعه می باشد.هزینه تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان در سال اول حدود 5300 دلار و از سال دوم به بعد حدود 4300 دلار می باشد که البته این هزینه شامل: شهریه دانشگاه، اسکان، بیمه درمانی، ثبت نام و سایر امکانات  می شود. دانشجویان دندانپزشکی در آذربایجان پس از فارغ التحصیلی هم می توانند به صورت خصوصی مشغول کار شوند و هم می توانند در بیمارستان ها و ارگان های دولتی در آذربایجان و یا هر کشور دیگری مشغول کار شوند.
  •  Baku State University
  •  Azerbaijan University of Architecture and Construction
  •  Azerbaijan National Academy of Science
  •  Azerbaijan State Oil Academy
  •  Baku Music Academy
  • Azerbaijan National Conservatoire
  •  Azerbaijan Technical University
  •  Nakhchivan State University
  •  Khazar University
مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان هزینه تحصیل و زندگی کمتر نسبت به کشورهای اروپایی اعتبار بین المللی مدارک دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آذربایجان کیفیت بالای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان فرصتی بسیار مناسب جهت رسیدن به اهداف شخصی و حرفه ای امکان گذراندن دوره کار آموزی در ایالات متحده آمریکا و امکان اخذ اقامت این کشور نزدیکی آذربایجان با ایران و رفت و آمد راحت دانشجویان امکان استفاده از خوابگاه های دانشجویی با تمامی امکانات و هزینه ی ماهانه کمتر از 200 دلار اعطای بورس های تحصیلی متعدد به دانشجویان بین المللی توصیه سایت roomaco.com :رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد و همچنین از سال 2013 مقاطع فوق لیسانس و دکتری در اکثر رشته ها مورد تایید وزارت علوم ایران نمی باشد فقط مقطع لیسانس در چند دانشگاه به طور مشروط مورد تایید می باشد که جهت کسب اطلاعات دقیق به سایت وزارت علوم مراجعه فرمایید. “راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها  “.

17 / 100
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است