پارک عشاق ایروان، ارمنستان

پارک عشاق یکی دیگر از دیدنی‌های ایروان پایتخت ارمنستان به شمار می‌رود. این پارک قدیمی رو به روی اقامتگاه ریاست جمهوری و نزدیک به ساختمان مجلس این کشور قرار دارد. در سال 1949، سالگرد صد و پنجاهمین تولد الکساندر پوشکین شاعر روسی به عنوان یادمان این پارک به نام او نام گذاری شد و در سال 1970 برای احترام گذاشتن به دوستی کشورهای عضو جمهوری شوروی نام این پارک به پارک رفاقت تغییر پیدا کرد.

پارک عشاق ایروان 1

پارک عشاق ایروان چگونه جایی است؟

پارک عشاق یا پارک عاشقان ایروان پارکی است کوچک اما پر از مجسمه های زیبا، مجسمه هایی که هرکدامشان داستانی دارند. چه عاشقی ها که دیده اند،  چه بوسه ها که در مقابل چشمان سنگی شان بر نیمکت های پارک عشاق گرفته شده و چه چشم هایی که از ذوق دیدن معشوقشان درخشیده اند و این مجسمه ها که خود عضوی از این پارک عشاق هستند، شاهد آن بوده اند.

پارک عشاق در  قرن 18 ساخته شده و ابتدا کوزرن و بعد پوشکین نام گرفته.در سال 1995 به تصمیم مقامات، نام آن تغییر می کند و می شود پارک عشاق.

پارک عشاق ایروان

داستان پارک عشاق ایروان

علت نامگذاری پارک عشاق از این قرار است که در نیمه ی دوم قرن بیست، زوج های جوان، دیدارهای نهان و آشکار عاشقانه شان را در این تکه از خاک ایروان می گذاشتند و همین امر باعث می شود که نام جدید آن پارک عشاق بشود.

اکنون پارک عشاق یکی از مکان‌های سرسبز و زیبای ارمنستان به شمار می‌رود که طراحی داخلی آن از سبک محوطه‌سازی سنتی ژاپن القا شده است. علاوه بر فضای سبز زیبای پارک عشاق یک دریاچه مصنوعی با دو جزیره در این پارک ساخته‌ شده است که در نزدیکی این دریاچه یک سالن آمفی تئاتر رو باز قرار دارد.

پارک عشاق 1 1

آچاجور نام کافه‌ای است که در کنار سالن آمفی تئاتر پارک عشاق قرار دارد که باید یک روز تابستانی در این کافه خود را نهار مهمان کنید و نهایت لذت را ببرید. آبشارهای کوچک، مجسمه‌های دیدنی، گوشه و کناره‌های خلوت و دنج از مزیت‌های پارک عشاق محسوب می‌شوند که همگان به خصوص جوانان را به سوی خود می‌کشد.

اگر در شب به این پارک بروید، چیزی از زیبایی‌های آن نسبت به روز کم نمی‌شود بلکه با نورپردازی که در آن صورت گرفته زیباتر و گیراتر به نظر می‌آید.

پارک عشاق 6 1

چگونه به پارک عشاق ایروان برویم؟

متروی مارشال باقرمیان در نزدیکی پارک عشاق، ایستگاه دارد. پس از هر ایستگاه مترویی که در ایروان بخواهید، می توانید به پارک عشاق بروید. اگر هم نخواهید از مترو استفاده کنید، تاکسی ها شما را به پارک عشاق خواهند رساند.

ایروان ارمنستان از آن دسته شهرهایی است که باید سفر به آن را تجربه کرد و از زیبایی‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی آن بهره‌مند شد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است