پارک ملی آکادیا ایالت مین امریکا

پارک ملی آکادیا ایالت مین امریکا
پارک ملی آکادیا با مساحت ۱۹۲ کیلومترمربع در ایالت مین آمریکا و نزدیک شهر Bar Harbor قرار دارد. این پارک، جزیره ی Mount Desert و جزایر اطراف آن مثل Schoodic Peninsula را احاطه می کند. نام این پارک را هنگام ساخت در سال ۱۹۱۶، یادبود ملی Sieur de Monts نهادند و درسال ۱۹۲۹ به پارک ملی آکادیا تغییر دادند. بیشتر دره های آن را یخچال های طبیعی دربرگرفته و منظره ی امروزه ی این پارک را تشکیل داده است. جزیره ی اصلی پوشیده از تکه سنگ های گرانیت با خطوط ساحلی ماسه سفید بوده و سواحل آن سنگفرش شده است. تماشای منظره ی فوق العاده ی اقیانوس به همراه مرغان دریایی آوازخوان و آسمان پهناور آن، خالی از لطف نیست.

تاریخچه پارک ملی آکادیا

پارک ملی آکادیا4

در شرق رودخانه ی می سی سی پی، Acadia قدیمی ترین پارک ملی آمریکا قرار دارد. حدود ۵۰۰۰سال پیش، مردم واباناکی(از نخستین بومیان آمریکا) در آن سکونت داشتند که شواهدی دال بر حضور آنها در سواحل موجود است. کاشف فرانسوی، Samuel Champlain، این جزیره را درسال ۱۶۰۴ کشف کرد. سپس در اواسط دهه ی ۱۸۰۰، هنرمندانی برجسته از این جزیره بازدید کردند تا آن را به تصویر بکشند.
بعدها خانواده های ثروتمند آمریکایی مثل Rockefellerها، Dorrها و Eliotها، شروع به ساخت کلبه های تابستانی در جزیره کردند. هنگام رونق گرفتن این ناحیه، تلاش ها برای تبدیل این جزیره به یک پارک ملی(از طریق اهدا و وقف زمین) آغاز شد. امروزه این پارک، میلیون ها بازدیدکننده از سرتاسر دنیا را به خود جذب می کند.

ویژگی های منحصربه فرد پارک ملی آکادیا

پارک ملی آکادیا3

بازدیدکنندگان این پارک می توانند از سواری های مختلف و مهیج لذت ببرند. چند تور جنگل بانی برای بزرگسالان و کودکان در این پارک موجود است. افراد علاقمند به پیاده روی می توانند مسیر ۱۲۰ مایلی پیاده روی و نیز مسیر ۵۰ مایلی ویژه ی ماشین رانی را طی کنند. دو ساحل قابل استفاده برای شنا به نام های دریاچه ی Echo و ساحل ماسه ای وجود دارد که هردو دارای غریق نجات است. دو اردوگاه ۲ بار در سال برای رزرو فعال می شوند که بار دوم آن از روز Memorial تا ۳۰ سپتامبر است. یک مرکز طبیعت محافظت شده هم در این پارک موجود است. موزه ی جزیره ی Little Cranberry هم با استفاده از تورهای قایق رانی قابل دسترس است.

زیستگاه پارک ملی آکادیا

پارک ملی آکادیا2

Acadia سکونت گاه بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری است. این پارک همچنین دارای چندین خط ساحلی، دریاچه، کوهستان و جنگل های کاج است. کوه کادیلاک که در این منطقه قرار دارد، نام گرفته از کاشف فرانسوی، Antoine Laumet de La Mothe sieur de Cadillac، می باشد. گونه ی گیاهی پارک شامل کاج های جوزدار، صنوبر لرزان، توسکا، درخت غوشه، افرا و گیاهان آوندی است. گلسنگ و خزه نیز در درختها قابل مشاهده است. گونه های جانوری غالب نیز شامل موش خرمایی، سنجاب، گوزن، سگ آبی، راسو، جوجه تیغی، گوزن شمالی، روباه، گرگ صحرایی، خرس قهوه ای و موش آبی می باشند. متاسفانه در سال های اخیر، جمعیت گوزن های شمالی به علت شکار بی رویه کاهش یافته است.

خطرات زیست محیطی پارک ملی آکادیا

پارک ملی آکادیا1

سازمان پارک های ملی آمریکا از آنسوی دریاها، خدمات محافظتی از این پارک را فراهم می نماید. ازجمله بخش های تحت پوشش این سازمان می توان به زمین، آب ها، گونه های زیستی و جانوری و متعلقات خصوصی مجمع الجزایر Acadia اشاره کرد. برنامه ی محافظت از زمین، شامل برنامه های فرهنگی، دیدنی و اکولوژی هم می شود. از سایر فعالیت ها نیز می توان به تمیز کردن پارک و تحقیقات بر روی آن اشاره کرد. همچنین با کنترل بخش های خصوصی پارک، از آسیب های احتمالی به محیط زیست و منابع جلوگیری به عمل می نماید و همین امر خود کمکی به زمین داران محسوب می شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است