پارک ملی سانجی گاندی بمبئی هند

پارک ملی سانجی گاندی که در گذشته به نام پارک ملی بوروالی معروف بوده است، یک پارک معمولی نیست. این پارک زیبا در شهر بمبئی و در کشور هندوستان واقع شده است. این پارک خارق العاده سالانه بیش از دو میلیون گردشگر را مجذوب خود می‌کند. پارک ملی سانجی گاندی به عنوان یکی از محبوب‌ترین پارک‌های آسیا، دارای جاذبه‌های تاریخی، جغرافیایی، اکولوژیکی و اهمیت هنری می باشد.

 

 

پارک ملی سانجی گاندی 4

 

 

بزرگترین پارک در جهان

پارک ملی هند با مساحت  104 کیلومتر مربع لقب بزرگترین پارک در جهان که واقع در محدوده‌ی شهری است را به خود اختصاص داده است. پوشش گیاهی فراوان در این پارک باعث پاکسازی آلودگی‌های هوا که شهر بمبئی را به خطر می‌اندازد می‌شود و این امر موجب شده تا نام آن را ریه‌های شهر نیز بنامند.

دو دریاچه‌ی بزرگ شهر  با نام‌های ویهار و تولسی در این پارک ملی واقع شده است. دریاچه‌ی ویهار در سال 1860 پس از اعتراضات شهروندان بر اثر مشکل کمبود آب در بمبئی ساخته شد. سال‌ها بعد در سال 1897 دریاچه‌ی تولسی به عنوان پشتیبان دریاچه‌ی ویهار ساخته شد. این دو دریاچه با همدیگر بخش عظیمی از آب مورد نیاز شهر بمبئی را تامین می‌کنند. هر دوی آن‌ها نیز مقصدهای محبوب برای گردشگران هستند، زیرا دارای ویژگی‌هایی از جمله زیبایی و همچنین دارای تمساح می‌باشند.

 

 

پارک ملی سانجی گاندی 3

 

 

تنوع زیستی موجود در پارک ملی سانجای گاندی

در پارک ملی سانجای گاندی بیش از 1000 گونه از گیاهان، 40 گونه پستاندار، 251 پرنده شامل پرنده‌های مهاجر، پرنده‌های معمولی و مرغ‌های دریایی، 38 گونه خزنده، 8 گونه از دوزیستان و تنوع بسیار زیادی از ماهی‌ها زندگی می‌کنند.

برای افرادی که عاشق درختان و گیاهان مختلف هستند، پارک ملی سانجای گاندی یک پیشنهاد فوق العاده است. درختانی که در اینجا هستند در بیشتر فصول سال دارای برگ هستند، در نتیجه زیبایی وصف ناپذیری به محیط بخشیده اند. بعضی از درختانی که در این پارک هستند عبارتند از :

Adina cordifolia (kadam)، Albizia lebbeck (Shirish)، Pongamia pinnata (Karanj)، Tectona grandis (Teak)، Dalbergia latifolia (Shisham) و …

 

 

heron

 

 

 

در ماه های فوریه تا می، درختان که به شعله جنگل معروفند گل می‌دهند و صحنه های بسیار زیبایی را ایجاد می‌نمایند. همچنین درخت Bombax malabaricum (Semal) و درخت Erythrina indica که به درخت مرجانی معروف است نیز گل می‌دهند و زیبایی وصف ناپذیری ایجاد می‌شود. گیاه بامبو را نیز در جای جای پارک ملی سانجای گاندی خواهید دید. گل های ارکیده و طیف وسیعی از درختچه‌های مختلف را نیز خواهید دید. در زمان وزیدن بادهای موسمی، گرد گل‌ها و گلبرگ‌های گیاهان در هم آمیخته می‌شود و به قسمت‌های دیگر برده می‌شود.

 

 

پارک ملی سانجی گاندی 1

 

 

اهمیت تاریخی پارک ملی سانجی گاندی بمبئی

درون این پارک جنگلی سرسبز، غارهای Kanheri با حدود 109 غار سنگ برشی وجود دارد، که قدمت آن به قرن یکم می‌رسد. اعتقاد بر این است که این غارها مقبره‌ی بودایی، و مکانی برای مراقبه و مطالعه‌ی آن‌ها بوده است. این غار‌ها با نقاشی‌های باستانی هندی تزیین شده اند.

قدمت این پارک به قرن چهارم بازمی‌گردد، زمانی که آن بخشی از مسیر حمل و نقل از بندر قدیمی Sopara   و Kalyan بود. در بین تمدن‌های باستانی بین النهرین تجارت می‌کردند.

 

 

پارک ملی سانجی گاندی 2

 

 

چگونه به پارک ملی سانجای گاندی بمبئی برویم؟

از بمبئی تا بوریوالی 30 کیلومتر است که می‌توان با قطار آن را پیمود، این قطار هر 5 دقیقه یکبار قابل دسترس است.

آدرس پارک ملی سانجای گاندی

Borivali East, Mumbai, Maharashtra 400066, India بمبئی, هندوستان

ساعت کار پارک ملی سانجای گاندی

پارک ملی سانجای گاندی Sanjay Gandhi National Park از ساعت 7:30 تا 18:30 برای عموم باز است.
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است