پارک مکعب آبی پکن چین

مرکز ورزش‌های آبی ملی چین (Beijing National Aquatics Center) که با نام مکعب آبی نیز شناخته می‌شود، در پارک Olympic Green پکن و در کنار استادیوم لانه پرنده پکن، در محور شمالی جنوبی پکن، قرار گرفته است. این مرکز به عنوان استخر شنای اصلی بازی‌های المپیک 2008 ساخته شد و به عنوان یکی از سازه‌های نمادین بازی‌ها در تمام دنیا مشهور شد. این استخر جایی است که مایکل فلپس، 8 مدال طلای خود را در المپیک 2008 پکن کسب کرد.

 

 

پارک مکعب آبی پکن 3

 

 

معماری پارک مکعب آبی پکن

پروژه به صورت یک مکعب ساده و شفاف می باشداین ساختمان دارای ابعادی بطول۱۷۷ وعرض ۱۷۷ وارتفاعی به اندازه ۳۱ متر می‌باشد. سازه این ساختمان از جنس فولاد است که با بیش از ۱۰۰۰۰۰متر مربع از بالشتک‌های حبابی با پوششی از جنس ETFE پوشیده شده است و بزرگترین پوشش از این جنس در جهان محسوب می‌شود. طراحی لرزه‌ای سازه، یکی از مهمترین مراحل کل روند طراحی بوده است.بیش از ۱۷هزار تماشاگر را دارد.

 

 

پارک مکعب آبی پکن 4

 

 

پوشش به کاررفته در سطح خارجی مکعب و چگونگی عملکرد آن مسئله آتش‌سوزی و چگونگی مقابله با آن استفاده از انرژی خورشیدی و نیز بازیافت آب مصرفی در استخر با توجه به کمبود بارش و آب در شهر پکن از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خلاقانه این پروژه می‌باشد.طراحی وساخت این مجموعه بیش از سه سال به طول انجامید این ساختمان در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۰۸ میلادی، برای بازی‌های ورزشی المپیک تابستانی ۲۰۰۸ آماده گردید.

 

 

پارک مکعب آبی پکن 2

 

 

سرسره معروف پارک مکعب آبی پکن

سرسره آبی بزرگ این پارک که سرسره کاسه گلوله یا Bulletbowl نام دارد ، سرسره ای هفت طبقه است که شما در آن بصورت دایره وار سر می خورید. محیط این پارک آبی شبیه زیر اقیانوس طراحی شده است.

استادیوم ورزش‌های آبی پکن که برای المپیک ۲۰۰۸ آماده شده، معماری شگفت‌انگیزی دارد. به خاطر نمای حبابی و شفاف، این استادیوم لقب مکعب آبی گرفته است.این ورزشگاه طوری طراحی شده که در مصرف انرژی کارا باشد، پوسته حبابی، انرژی نور خورشید را جذب می‌کند و هوا و آب استادیوم را گرم می‌کند. هر حباب، فیلتری دارد که میزان پراکنده شدن گرما را تنظیم می‌کند. جنس این حباب‌ها از یک ماده شبیه تفلون موسوم به ETFE است. بنابراین این ورزشگاه سازه‌ای «سبز» و سازگار با محیط زیست محسوب می‌شود.

این استادیوم از آب بارانی که روی سقفش می‌بارد بعد از تصفیه، برای تأمین آب ورزشگاه استفاده می‌کند. تخمین زده می‌شود که ۱۵۰ تا ۲۰۰ ملیون دلار هزینه، صرف ساختن مکعب آبی شده باشد. عملیات ساخت این استادیوم از دسامبر ۲۰۰۳ آغاز شد.

 

 

پارک مکعب آبی پکن 1

 

 

رفتن به مکعب آبی در مدت تور چین

هزینه ورودی برای مکعب آبی پکن به این شرح است:

  • ورودی مکعب آبی پکن برای بچه‌های با قد کمتر از 1.2 متر رایگان است (در حالتی که یک بزرگتر که هزینه ورودی را پرداخت کرده باشد همراهشان باشد)
  • 30 یوان برای تنها بازدید از مکعب آبی پکن
  • 200 یوان شامل بازدید از مکعب آبی پکن و استفاده از پارک تفریحی
  • 160 یوان برای کودکان با قد بین 1.2 تا 1.4 متر برای بازدید از مکعب آبی پکن و پارک آبی
  • 50 یوان برای شنا فقط (به مدت 2 ساعت، شامل دوش و کمد لباس)

برای رفتن به مکعب آبی در مدت تور چین، خط 10 مترو پکن را سوار شوید و در ایستگاه Beitucheng خط عوض کنید، به خط 8 مترو پکن رفته و در ایستگاه Olympic Green پیاده شوید. از خروجی A بیرون آمده و و به سمت جنوب 5 تا 8 دقیقه تا ورودی دروازه جنوب شرقی مکعب آبی، پیاده‌روی کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است