پارک ها در امارات متحده عربی

پارک ها در امارات متحده عربی
امارات یکی از کشورهایی هست که مدیریت قوی و ایجاد بستر مناسب برای استفاده از بهترین نخبگان جهان موجب شده شاهد عجیب ترین سازه ها و از همه مهمتر طراحی و اجرای فضای سبز در یکی از گرمترین و بیابانی ترین کشورهای جهان موجب شگفتی زیادی شده . در ادامه با سایت 01iran همراه باشید تا با چند تا از این فضاهای سبز باور نکردنی آشنا بشیم .

پارک پروانه ها در دبی

هزاران پروانه لرزان (رقصان) و درخشان،گردشگران و مردم محلی را به باغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden) جذب کرده اند. اولین پارک پروانه  در منطقه در پناهگاه سبز،در جاده شیخ زاید افتتاح شد. پارک پروانه دبی محیطی بسیار زیباست که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.
این باغ دایره ای دارای نه گنبد پوشیده ی ۱۸۰۰ متر مربعی است و ظرفیت میزبانی از ۳۰۰ نفر را دارد. هر گنبد با نمایشگاه های گل تزئین شده است و خانه ایی برای طیف وسیعی از پروانه ها در رنگ ها،اندازه ها و گونه های مختلف است. این گنبد ها کنترل کننده آب و هوا هستند، محیطی آرام برای پروانه ها فراهم می کنند و اجازه می دهند تا گنبد ها در طول سال باز و قابل استفاده باشند.
در طول باغ همچنین یک موزه پروانه و پارک گل پروانه وجود دارد،که در زمینه ی همین موجودات رنگارنگ و پروانه ها ساخته شده است.

 

پارک پروانه دبی

باغ معجزه دبی از ۹ صبح تا ۹ شب در روزهای هفته و ۹ صبح تا ۱۱ شب در روز های جمعه و شنبه باز است. پذیرش عادی ۳۰ درهم به ازای هر نفر است. ورود برای افراد معلول و کودکان سه ساله و زیر آن رایگان است.
بزرگترین مجموعه سرپوشیده پروانه های جهان در دبی دارای گنبد هایی برای پناه دادن به بیش از ۱۵ هزار پروانه و شفیره است،باغ پروانه و باغ معجزه مقصد های رنگارنگی از این شهر بیابانی هستند.
هزاران پروانه از محیط پر گل داخل باغ سرپوشیده با دمای کنترل شده لذت می برند.
سه گنبد به ۱۵ هزار پروانه در سراسر جهان پناه می دهند .خانه ای برای ۲۶ گونه مختلف که به ۴۰ گونه در ماه های آینده افزایش خواهد یافت.
گردشگران و مردم محلی تحت تاثیر باغ قرار گرفتند،این احساس را به دلیل پروانه های رنگی مختلف،رنگ های زیاد و گل ها دارند و به همین دلیل می خواهند اغلب از این مکان بازدید کنند. بیرون گنبدها باغ گل بزرگی وجود دارد و جای تعجب نیست که آن را به شکل یک پروانه درآورده اند. از ویژگی های آن حدود ۱۵ میلیون گل است که در بالای (روی)مجسمه ها و دیگر طراحی ها در جریان هستند(قرار دارند).

میراکل گاردن دبیاین مجموعه ی جذاب به عنوان واحه ایی برای انسان ها و حشرات خدمت می کند. عبدل ناصر رحال (Abdel Naser Rahhal)،مدیر عامل باغ پروانه ی دبی اظهار داشت که پناهگاه پروانه در سطح جهانی گردشگرانی را از سراسر جهان جذب خواهد کرد.
پارک پروانه از بسیاری جهات باور نکردنی است،این مکان بزرگ و دارای پروانه های زیاد است که در اطراف پرواز می کنند.فضایی آرام برای کودکان و بزرگسالان فراهم می کند.باغ پروانه دبی در تمام طول سال باز است،درحالی که باغ معجزه به دلیل دمای گرم تابستان،از آغاز ماه ژوئن بسته خواهد شد.
نکته: روزانه از ۹ صبح تا ۵:۳۰ عصر باز میباشد.هزینه آن ۵۰ درهم است.

پارک دلفین‌ های دبی

پارک دلفین‌ های دبی اولین پارک دلفین دارای تهویه هوای داخلی در خاورمیانه است که زیستگاهی را برای دلفین‌ ها فراهم نموده است و به عموم اجازه می‌دهد تا از طریق برنامه‌ های زنده آن‌ ها را ببینند، با آن‌ ها تعامل داشته باشند و عکس بگیرند. این بخش در سمت نهر دار پارک در بر دبی نزدیک شهر کودکان واقع‌ شده است. پارک دلفین دبی در دوشنبه ۲۱ می ۲۰۰۸ توسط شهرداری افتتاح شد و توسط دولت دبی برای فراهم کردن سرگرمی عمومی و آموزش آن‌ ها در رابطه با دلفین‌ ها و سایر موجودات دریایی حمایت می‌شود. این امر هم‌ چنین منعکس‌ کننده این است که تعامل با این پستانداران دوست‌ داشتنی مانند دلفین‌ ها می‌تواند انگیزه‌ای برای نسل جوان در حفظ زندگی دریایی و محیط‌ زیست باشد.

پارک دلفین دبی

پارک دلفین دبی ۵۰۰۰ متر مربع امکانات دریایی مدرن به همراه حدود ۱۲۵۰ نفر گنجایش دارد. دلفین‌ ها زیستگاه خصوصی خود را با ۶۰۰ متر مکعب آب دریا که به استخر اصلی متصل می‌شود را دارند. یک استخر پزشکی جداگانه و یک استخر مهر و موم شده برای وضعیت خوب این پستانداران دریایی ساخته‌ شده است.
مجموعه پارک دلفین دارای فعالیت‌ های کودکان، مهمانی‌ های تولد برای بچه‌ ها، گردش‌ های علمی مدرسه، فضای مخصوص کودکان، مدرسه رقص عربی،رستوران فراهم‌ کننده و غذای سریع و جالب و سینمای ۵ بعدی کوچک است.
پارک دلفین دبی خانه ۵ دلفین سیاه دریایی، سی نا، سیوشا، فلکا، تتکا و جری و چهار گوساله ماهی شمالی، قوشا، مکس، فیلا و لوشا است. این گوساله‌ های دریایی و دلفین‌ ها بنا به گزارشات از یک کشور متعلق به کشورهای مستقل مشترک‌ المنافع، خریداری‌ شده‌اند.

دلفین دبی

فعالیت‌ های متنوعی مانند کمپ تابستانی کودکان و غافلگیری‌ های تابستان دبی هرسال در تعطیلات تابستان در پارک دلفین دبی برگزار می‌شود.
پارک دلفین دبی به همراه سازمان شهرداری دبی در روز آگاهی از اوتیسم از مراکز مختلف نگه‌داری از بیماران اوتیسم و مراکز تربیت کودکان با نیاز های خاص در روز ۲۸ آوریل ۲۰۰۸ مراسمی را تربیت داد.
این پارک به یک‌ میلیون بازدیدکننده خود در مارس ۲۰۱۲ خوشآمد گفته و فعالیت‌ های تبلیغاتی بسیاری در این دوره صورت گرفته است.
این پارک از طرف فعالان مختلف رفاه حیوانات که در ابتدا گفته بودند این امر منجر به رنج کشیدن و مرگ‌ و میر بالای دلفین‌ ها می‌شود مورد انتقاد قرارگرفته است. فعالیت‌ ها همچنین منبع دلفین‌ های سیاه را مورد سؤال قرار داده، اظهار می‌شود که یکی از آن‌ ها در اسارت به دنیا نیامده ولی از تور ماهیگیری یک ماهیگیر نجات‌ یافته و می‌بایست دوباره آزاد شود.
اما مدیریت با این انتقادها با بیان اینکه دلفین‌ها در این پارک در سه نسل هستند که در شرایط مصنوعی به دنیا آمده‌اند و در این محیط و در این نقش خوشحال هستند و از همتایان وحشی خود در محیط‌ های بیرون سالم‌ تر هستند، مقابله کرده است. آن‌ ها هم‌ چنین اذعان داشته‌اند که عملکرد دلفین‌ ها در نمایش‌ هایی این‌ چنین طولانی حاکی از رفاه حال آن‌ ها است زیرا دلفین‌ های ناراحت به شما می‌فهمانند که خوشحال نیستند.

پارک سافاری دبی

این پارک و باغ وحش باور نکردنی قرار هست در اوایل سال 2018 افتتاح گردد.پیش بینی می گردد پس از افتتاح روزانه 10 هزار نفر از این پارک بازدید کنند . هزینه ورودی برای بزرگسالان 85 درهم و کودکان 30 درهم خواهد بود .افراد معلول و کودکان زیر سه سال و افراد بالای 60 سال رایگان می باشد .

مکان آن در الورقا، در جهت مخالف مارت اژدها، هر روز بیشتر و بیشتر شبیه به نسخه مینیاتوری ساخته دست بشر در پارک ملی کروگر افریقای جنوبی یا چوبه در بوتسوآنا می‌شود. از تراس‌ های کاه‌ گلی گرفته تا کپی‌برداری از فیل عظیم‌ الجثه و زرافه، گویی که دبی به مصاف آفریقا رفته است. نگران نباشید در اینجا حیوانات واقعی نیز حضور دارند.
پروژه یک‌ میلیونی وزارت امنیت که در بالاترین نقطه از الورقا ساخته‌ شده است، بحث بسیار زیادی را از زمان اولین اعلام در چندین سال پیش تاکنون برانگیخته است و مدیر فنی پارک در این هفته اصرار داشته است که اینجا مانند یک سیرک نخواهد بود.

تیموتی هازبند به نشنال گفته است: “آن‌ ها حقه نمی‌زنند و فریبکاری نمی‌کنند، آن‌ ها کاملا طبیعی رفتار می‌کنند”. درحالی‌ که هر کدام از ساکنین اینجا از باغ‌ وحش‌ های دیگر اهدا شده‌اند یا نجات‌ یافته‌اند. ایده کلی نجات این حیوانات از هرگونه سختی است و اینکه به آن‌ ها اجازه بدهیم تا در محیطی امن زندگی کنند و دیگر نیازی نیست که مانند یک بارکش با آن‌ ها رفتار شود.

پارک سافاری دبی

این حیوانات بنا به دلایلی نمی‌توانند به حیات‌ وحش بازگردند.
در ابتدای سال- ۱۱۹ هکتار برای این کار مشخص شد که به سه دهکده عمده تقسیم‌شده است – آفریقایی، عربی، سافاری- که هر کدام دارای ویژگی‌ها، طراحی، حیوانات و گیاهانی منحصر به‌ فرد است که می‌تواند برای بازسازی دوباره حیوانات خانگی که در امارات جایی ندارند باشد.
در ماه‌ های اخیر اعلانات به آهستگی در رسانه‌ های جمعی گفته‌شده است، تازه‌ ترین آن‌ ها در مورد سنگ‌ های تهویه کننده هوا هستند که برای کمک به خنک شدن حیوانات و بازدیدکنندگان در اطراف پارک قرار می‌گیرند.
جزئیات پارک مرکزی، پروژه ساخت‌ و ساز ۱۵۱ میلیون درهمی، نیز آشکارشده است. بخش مرکزی دارای یک تئاتر ۱۰۰۰ صندلی، باغ تولید انرژی پاک و باغ‌ های تعاملی برای کودکان است. می‌بایست در انتهای ۲۰۱۶ به اتمام برسد.
در جای دیگر، می‌دانیم که پارک از انرژی خورشیدی و برای شبکه آبیاری از یک سیستم هیبرید استفاده خواهد کرد که شامل چرخه آب، دفع زباله و سایر امکانات بازیافتی است.
در حقیقت، مکان آلاینده خانه تقریباً ۱۰۵۰۰ حیوان در سراسر جهان است که ۳۵۰ گونه آن‌ ها نادر و در معرض خطر هستند.

سافاری پارک دبی 1

و اگر دارای علم روییدن گل هستید ۱۰۰ گونه مختلف از گیاهان و درخت در هرکدام از پنج ناحیه استفاده می‌شوند.
ممکن است در معماری نیز مواردی را یافت کنید که ذهن شما را قلقلک دهد. شرکتی که مربوط به افریقای جنوبی کپ ریید نیز برای شما همین را آرزو دارد، گروهی که در ۱۵ ناحیه مختلف از پارک هستند از علف‌ های معلق خاصی (که به نام کپ ریید هم نامیده می‌شوند) برای کنترل آب‌ و هوا در ساختمان‌ های سنتی استفاده می‌کنند. این امر در قلب دهکده آفریقایی در میان خانه‌ هایی که در نواحی تغذیه زرافه‌ ها هستند، نواحی مشاهده شدن کرگدن، فیل، برج مشاهده و ایستگاه تراموا دیده می‌شود.

راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر و زندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است