پارک پرندگان جورونگ سنگاپور

در دنیا بسیاری از انسان‌ها دوست دار حیوانات و طبیعت هستند. حیواناتی مانند پرندگان از زیباترین مخلوقات جهان محسوب می‌شوند. باغ پرندگان جورونگ از دیدنی های سنگاپور به شمار می‌آید که از نظر تعداد پرندگان یزرگترین باغ پرنده در جهان است. در این مجموعه بیش از 5000 پرنده جمع آوری کرده‌اند که از 400 گونه متفاوت تشکیل شده‌اند و می‌توان آن‌ها را از نزدیک تماشا کرد.

پارک پرندگان جورونگ 4 1

تاریخچه

باغ پرندگان جورونگ، تاسیس خود را به بینش یک مرد به نام گو کنگ سویی (Goh Keng Swee) مدیون است. در سال ۱۹۶۷ و در دیدار جمعی بانک جهانی بود که گو که در آن زمان وزیر دارایی بود، از تعداد زیادی از باغ ‌وحش‌های ریودوژانیرو (باغ‌وحش شهر ریو یا Jardim Zoológico) دیدار کرد. او در این بازدید به‌شدت تحت تاثیر دیدن پرواز آزادانه پرندگان در قفس بزرگشان شد. در ادامه او ایده‌های خود درباره ساخت چنین باغ پرندگانی در سنگاپور را در دیدار با مسئولان شرکت جورونگ تاون در ماه ژوئن ۱۹۶۸ مطرح کرد.

پارک پرندگان جورونگ سنگاپور

با توجه به روند سریع صنعتی شدنی که در آن زمان در جورونگ در جریان بود، گو احساس می‌کرد که ساخت یک باغ پرندگان می‌تواند به سنگاپوری‌ها و خانواده‌های آن‌ها اجازه بدهد تا بتوانند در جوامع رو به شهری شدن، بیشتر قدر طبیعت را بدانند.

در پایان سال ۱۹۶۸ بود که یک زمین ۲۰٫۲ هکتاری بر روی شیب غربی تپه جورونگ (Bukit Peropok) در منطقه جورونگ به‌عنوان محل ساخت باغ پرندگان انتخاب شد. این پارک توسط یک مسوول پرندگان انجمن جانورشناسی لندن که جان ایه لند (John Yealland) نام داشت طراحی شد. عملیات ساخت‌ وساز در سال ۱۹۶۹ آغاز شد و در سال ۱۹۷۰ به پایان رسید. این پارک با هزینه‌ای ۳ و نیم میلیون دلاری ساخته شد که البته این رقم، تنها هزینه ساخت بوده و هزینه خریداری زمین را در بر‌نمی‌گرفت. این فرایند توسط شرکت جورونگ تاون و با مشاوره مسئولان باغ‌وحش‌های لندن انجام شد.

پارک پرندگان سنگاپور

این باغ از سراسر جهان پرندگانی را دریافت کرد و تا روز افتتاحیه آن، ۱۲ کشور، ۷ باغ‌وحش و ۴۰ اهداکننده شخصی، پرندگانی را به مجموعه‌این باغ هدیه کردند.

آشنایی با باغ پرندگان جورونگ سنگاپور

جورونگ، بزرگ ترین باغ پرندگان آسیاست که در فضایی منحصر به فرد و دوست داشتنی، بیش از 5000 هزار پرنده را در خودش جای داده است. جالب است بدانید که باغ جورونگ به سبب تعداد منحصر به فرد پرندگانش، عنوان بزرگ ترین باغ پرندگان دنیا را نیز به دوش می کشد. وسعت این باغ برابر با 20.2 هکتار است و تعداد گونه های پرندگانش به 400 عدد می رسند. وقتی به درون این باغ زیبا پا می گذارید با بخش های مختلفی رو به رو می شوید که پرندگان رنگارنگی را در زیستگاهی جذاب به نمایش گذاشته است. در مجموع در باغ پرندگان سنگاپور بیش از 20 بخش مختلف به چشم می خورد که پرندگان خاصی چون پنگوئن ها، نوک شاخ ها، توکاها، پرندگان در معرض انقراض و … در میان آن ها دیده می شود. برخی از بخش های جالب این باغ عبارت اند از:

  • ساحل پنگوئن
  • بخش آبشار
  • پرندگان آسیا
  • خلیج پلیکان
  • نوک شاخ ها و توکاها
  • اتاق طوطی ها
  • نگین جنگل
  • مرکز تحقیقات و پرورش پرندگان

باغ پرندگان سنگاپور

خوب است بدانید از میان این ها، 4 بخش این باغ به قفس های بسیار بزرگی اختصاص دارد که اصلا ظاهر قفس ندارند. فضای بسیار وسیع قفس ها این امکان را برای پرندگان فراهم می کند تا آزادانه پرواز کنند و البته بازدیدکنندگان هم می توانند به راحتی به آن ها نزدیک شوند. وقتی در بخش های مختلف باغ پرندگان جورونگ گردش کنید، متوجه خواهید شد طراحان این بوستان ترتیبی داده اند که بازدیدکنندگان طیف متنوعی از پرندگان سرتاسر دنیا را از نزدیک تماشا کنند.

از دیدنی‌ترین بخش‌های باغ پرندگان جورونگ قسمت آبشار است که یک آبشار بسیار زیبا را در درون خود دارد. همچنین یک کلبه درختی و یک پل معلق در آن وجود دارد که می‌توان روی پل راه رفت و از دیدن مناظر اطراف لذت برد. این باغ در روز از ساعت 10:30 صبح الی 14:30 فعالیت می‌کند و درب آن بر روی عموم باز است.

پارک پرندگان جورونگ 1

شاید باور نکنید که در باغ پرندگان جورونگ امکان کمپ زدن وجود دارد و شما در کنار فرزندانتان می‌توانید شبی را در کنار پرندگان بگذرانید، اما باید برای اقامت در باغ ثبت نام کنید. همچنین کافه و رستوران‌هایی برای شما تدارک دیده‌اند که بعد از گشت زدن در باغ زمانی را به استراحت بپردازید.

رفتن به باغ پرندگان جورونگ

باغ پرندگان جورونگ در دامنه غربی تپه جورونگ در غرب سنگاپور قرار گرفته است. قیمت بلیت برای بزرگسالان 30 و برای کودکان 20 دلار سنگاپور است. ورودی پارک برای کودکان زیر 3 سال رایگان است. شما می‌توانید بلیت‌های ترکیبی را با تخفیف‌های ویژه تهیه کنید؛ این بلیت‌ها می‌توانند شامل بازدید از باغ وحش و سافاری شبانه هم باشند. برای رسیدن به این پارک در تور سنگاپور، اتوبوس شماره 194 یا 251 را سوار شوید که از ایستگاه بون لی حرکت می‌کند. برای رسیدن به ایستگاه بون لی هم می‌توانید از مترو استفاده کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است