پاموک کاله آنتالیا ترکیه

مطمئنا بی دلیل نیست که تور ترکیه تا این اندازه در جهان محبوب شده است، کشوری با دیدنی های فراوان که در هر گوشه ی آن می توانید جاذبه های زیادی را ببنید. یکی از خیره کننده ترین دیدنی های ترکیه جایی به اسم پاموک کاله آنتالیا است. پاموک کاله به قصر پنبه ای هم معروف است، جایی تپه مانند که از تعداد زیادی چشمه های آب گرم و تراس های تراورتن تشکیل شده است.

تقریبا ۴۰۰۰۰۰ هزار سال پیش بود که در آسیا زلزله ای اتفاق افتاد، این زلزله باعث جابه جایی دره ها و بیرون آمدن چشمه های آب گرم از زیر زمین به روی زمین شد. چشمه های آب گرمی که در نتیجه ی رخداد این پدیده طبیعی به وجود آمده بودند، با سرعت باور نکردنی ای سرازیر شدند و روی سطح فلات به وجود آمده جریان پیدا کردند به طوری که گفته می شود در هر ثانیه، صدها لیتر آب به بیرون می آمده است.

 

 

پاموک کاله آنتالیا 3

 

 

 

ریشه کلمه پاموک کاله

خود کلمه ی پاموک کاله در زبان ترکی به معنای «قصر پنبه ای» است و در واقع به این دلیل مردم ترکیه به آن این اسم را داده اند چون شکلی شبیه به پنبه هایی دارد که در مرکز کشور ترکیه کشت می شود. در این منطقه بیشتر از ۱۷ چشمه ی آب گرم وجود دارد که دمای آن ها بین ۳۵ درجه سانتیگراد تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد است و در نتیجه دمای آب بالا در این تراس های تراورتنی، شنا در آن ها را غیر ممکن می کند. پاموک کاله در ترکیه یکی از جاذبه های گردشگری مهم این کشور است، این منطقه به همراه شهر تاریخی هیراپولیس که در نزدیکی آن قرار دارد، در سال ۱۹۸۸ در فهرست میراث های جهانی یونسکو هم به ثبت رسید.

 

 

پاموک کاله آنتالیا 2

 

 

 

 

این جاذبه توریستی گردشگری آنتالیا که در سال 1988 میلادی به همراه ویرانه های باقی مانده شهر رومی هیراپولیس توانسته در لیست سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد وسیع ترین نمونه تشکیل رسوب و املاح آهکی متراکم در سطح جهان می باشد و همچنین خوب است بدانید که آب و هوای منطقه پاموک کاله به سبب قرار گیری در نزدیکی دریا اژه و رودخانه مندرس در اغلب ایام سال ملایم و معتدل می باشد و از این رو توانسته آب و هوایی بسیار عالی را به گردشگران و علاقه مندان خود هدیه دهد .

 

 

پاموک کاله آنتالیا 4

 

 

جاذبه ها و مناطق دیدنی پاموک کاله آنتالیا کدامند؟

وقتی صحبت از جاذبه های دیدنی این مکان زیبا با نام پاموک کاله می شود ، قطعا به یاد چشمه های آب گرم این منطقه و حوضچه های پر از آب آن می افتید ، بدانید که مسافران تور آنتالیا می توانند در این حوضچه ها با آب های تقریبا گرم پاموک کاله شنا کنند و یا بر روی سطح آهکی این منطقه قدم زده و از تماشای ویرانه های تاریخی این مکان کلی لذت ببرند.

توجه داشته باشید که در این منطقه آمفی تئاتری با ظرفیت بالغ بر 9500 نفر که به صورت نیم دایره ساخته شده نیز وجود دارد که به طور قطع تماشای آن خالی از لطف نیست و البته این تمام آن چیزی نیست که در این منطقه شاهد آن هستید ؛ بلکه در پاموک کاله می توان ساختمان ها با ستون های غول آسا بسیار زیبا و جذاب ، معابد متنوع و حمام های تاریخی بی شماری را مشاهده نمایید و همچنین در میان خرابه های شهر مقدس رومی یا هیراپولیس می توانید ساختمان های فوق العاده چشمگیر و تماشایی که به دست طبیعت ساخته شده را نیز مشاهده نمایید .

 

پاموک کاله آنتالیا 5

 

 

امکانات پاموک کاله آنتالیا

گردشگران و توریست ها در این منطقه می توانند در کافه های سنتی و مدرن استراحت کنند و یا در رستوران های آنتالیا پاموک کاله بهترین غذاهای ترکی و بین المللی را تجربه کنند و البته نا گفته نماند که افراد در این منطقه می توانند از دفاتر پست ، فروشگاه های مختلف و اداره پلیس نیز در صورت لزوم بهره ببرند .

 

 

پاموک کاله آنتالیا 6

 

 

راه های دسترسی به پاموک کاله آنتالیا

با توجه به گستردگی سیستم حمل و نقل شهر آنتالیا افراد می توانند برای انتقال از مرکز شهر به پاموک کاله از انواع و اقسام وسایل حمل و نقل مانند تاکسی ، اتوبوس و مینی بوس بهره ببرند اما به نظر می رسد بهترین وسیله برای دسترسی به این جاذبه زیبا و چشم نواز استفاده از اتوبوس باشد چرا که اتوبوس ها در ساعت های مختلف و متفاوت شبانه روز به سمت این منطقه در حرکت هستند و می توانند افراد را به راحتی به پاموک کاله منتقل کنند و البته نا گفته نماند که برای دسترسی به پاموک کاله می توانید از خودرو شخصی نیز استفاده کنید و برای این امر تنها کافی است که از مراکز کرایه ماشین یک ماشین مناسب کرایه کنید و به سمت شهر کرکورتلی و آکیپایام بروید تا به شهر دنیزلی برسید تا بتوانید از تماشای منطقه پاموک کاله لذت ببرید .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است