پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

پزشکی و دندانپزشکی در روسیه
شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه
روسیه از نظر علمی پیشرفت های چشمگیری در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص در رشته هایی همچون پزشکی و دندانپزشکی داشته و مدارک تحصیلی آن ها از اعتباری بین المللی برخوردارند. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های روسیه با امکانات و کیفیتی بسیار بالا و با هزینه هایی کم در اختیار دانشجویان قرار می گیرد؛ از این رو همه ساله افراد بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل در این رشته ها کشور روسیه مهاجرت می کنند. راه های مهاجرت به روسیه و اخذ اقامت این کشور علاوه بر تحصیل راهکارهای دیگری مثل کار در روسیه و یا سرمایه گذاری نیز دارد که برای بسیاری بهترین کار استفاده از روش تحصیلی می باشد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با پزشکی و دندانپزشکی در روسیه بیشتر آشنا بشیم

پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه یکی از محبوب ترین و البته مقرون به صرفه ترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی از اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکا و استرالیا می باشد. شهریه تحصیل پزشکی در روسیه نسبت به دیگر کشورها بسیار کمتر است و استانداردهای آموزشی در سطحی بسیار عالی می باشد از این رو دانشگاه های پزشکی روسیه برای دانشجویان بین المللی بسیار قابل توجه است  و باعث به وجود آمدن رقابت بین سایر دانشگاه های پزشکی بین المللی شده است.
شایان ذکر است، شرایط اخذ بورسیه تحصیلی روسیه نیز برای اکثر رشته ها و در دانشگاه های خوب وجود دارد ولی معمولاً سالانه این بورسیه شامل رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی نمی شوند. بعضاً افراد بورسیه تحصیلی را جایگزین تحصیل رایگان در روسیه تلقی می کنند. همچنین این که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه برای اکثر رشته ها نیز وجود دارد.
متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه می بایست حتما به زبان روسی تسلط داشته باشند زیرا اغلب دروس در دانشگاه های روسیه به زبان روسی ارائه می شود؛ البته برای آن دسته از دانشجویانی که با زبان روسی آشنایی ندارند جای نگرانی نیست زیرا دانشگاه های روسیه برای آن دسته از دانشجویان خارجی که با زبان روسی آشنایی ندارند کلاس های آموزشی زبان روسی برگذار می کند. که دوره ی پادفک یا پاتفک نامیده می شود. دوره یادگیری پادفک 1 سال به طول می انجامد البته دانشجویان می توانند این دوره آموزشی را به صورت فشرده و طی شش ماه به پایان برسانند. هزینه ی دوره های پادفک 3700 دلار می باشد. البته بنا به درخواست دانشجویان در رشته های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه جهت ارائه دروس به زبان انگلیسی، اغلب دانشگاه های روسیه دروس این رشته ها را به زبان انگلیسی نیز ارائه می کنند.
دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی روسیه از سطح علمی بسیار بالایی در جهان برخوردارند و مدارک آن ها در سراسر دنیا تایید شده می باشد. کتاب ها و مقالات منتشر شده در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی روسیه به ده ها زبان ترجمه شده اند و در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده اند. تحصیل پزشکی در روسیه حدود 6 سال به طول می انجامد وتحصیل دندانپزشکی در روسیه حدود 5 سال به صورت تمام وقت به طول می انجامد. البته این زمان با توجه به تلاش و پشتکار دانشجویان متغیر است.
دانشگاه های واجد شرایط تحصیل در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی بر اساس آخرین لیست منتشر شده از طرف وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران:

  • دانشگاه دوستی ملل(RUDN)
  • دانشگاه کازان(kazan)
  • دانشگاه ملی سنت پطرزبورگ
  • دانشگاه نووسیبرسک
  • دانشگاه لومونوسوف( این دانشگاه فاقد رشته های دکترای خانواده پزشکی بوده و فقط علوم پایه پزشکی را ارایه میدهد یعنی لیسانس پزشکی)

مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی روسیه
مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه عبارتند از:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریزنمرات آخرین مدرک تحصیلی
  • کپی و اصل پاسپورت
  • کپی و اصل شناسنامه
  • گواهی پزشکی
  • 12 قطعه عکس 4*3 شامل 6 قطعه عکس رنگی و 6 قطعه عکس سیاه و سفید. تمامی عکس ها باید مات باشند.

 

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است