پنج محل آگرا هند

شهر فاتح‌پور سیکری که حدود 37 کیلومتر از شهر آگرا فاصله دارد در سال های 1571 تا 1585 به دستور پادشاه اکبر بزرگ به عنوان پایتخت شناخته می شود و پادشاه اکبر بناهای تاریخی زیادی در این منطقه ساخته است. یکی از این بنا های ساخته شده توسط اکبر بزرگ که امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری آگرا تبدیل شده است پنج محل می باشد. پنج محل که به زبان محلی به نام بادگیر نیز شناخته می شود، در نزدیکی حرم سرا قرار دارد و به عنوان محلی برای تفریح و سرگرمی امپراتور اکبر از آن استفاده می شد

 

 

پنج محل آگرا هند 3

 

 

درباره پنج محل آگرا

پنج محل، در پنج طبقه ساخته شده که به ترتیب در هر طبقه مساحت آن کوچکتر شده است و طراحی آن از معبدهای بودایی گرفته شده است طبقه های پنج محل روی ستون احداث شده که از نمای بیرونی دیده می شود، طبقه همکف آن که از نظر مساحت از سایر طبقات وسیع تر است از 84 ستون تشکیل شده است و بعد از آن طبقه اول 56 ستون، طبقات دوم و سوم به ترتیب 20 و 12 ستون تشکیل شده است. طبقه فوقانی که به عنوان سایبان از آن استفاده می شود دارای 4 ستون می باشد. ستون های بکار رفته در پنج محل دارای نقش و نگار خاصی است که جلوه ویژه ای دارد. در ساخت پنج محل نیز از سنگ های قرمز استفاده شده است.

 

 

پنج محل آگرا هند 2

 

 

در شهر پر از کاخ فاتح پور سیکری تعداد زیادی از بناهای مهم دیگر وجود دارند و بناهای یاد شده تنها تعدادی از مهم‌ترین موارد این شهر هستند که دیدن آن‌ها در فاتح پور سیکری برای گردشگران یک ضرورت به ‌حساب می‌آید. بدون شک این شهر یکی از پر بازدیدترین شهرهای استان اوتار پرداش است. استفاده از تورهای دارای راهنما برای دیدن از این پایتخت باشکوه دوران مغول‌ها در هند نیز می‌توانند یک تجربه عالی برای درک عمق تاریخی موجود در این منطقه باشد.

 

 

پنج محل آگرا هند 1

 

 

ساعت کار: هر روز از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب

ورودی: 10 روپیه برای هندی‌ها، شهروندان کشورهای اتحادیه منطقه‌ای جنوب آسیا (SAARC) و مناطق حوزه خلیج بنگال (BIMSTEC) و 250 روپیه برای اتباع دیگر کشورها. ورود برای کودکان زیر 15 سال رایگان است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است