کاخ جال محل جیپور هند

کاخ جال محل جیپور یکی از دیدنی ترین مکان های تاریخی در شهر جیپور است که در سال 1799 و توسط مادیو سینگ یکم مهراج ساخته شده است. این مکان تاریخی از معماری کاخ دریاچه اودایپور الگو گرفته است. دلیل آن زندگی حاکم جیپور در این کاخ بوده است و از آنجا که به کاخ دریاچه علاقه زیادی داشته، سبک معماری، فضا سازی و نمای آن را برای کاخ جال محل استفاده کرده است.

 

 

کاخ جال محل 2

 

 

چرا بازدید از جال محل جیپور؟

  •  این قصر، تفرجگاهی در میان آب است و منظره بسیار زیبایی را پیش روی تان قرار می دهد.
  • جال محل از مهم ترین بناهای باقی مانده در جیپور است که سبک معماری سنتی هند را به نمایش می گذارد.
  • این قصر نشان دهنده فرهنگ، تاریخ و سبک زندگی در هند است.
  • مناظر اطراف جال محل بسیار زیباست و با بازدید از این قصر، هم از طبیعت لذت می برید و هم از بنای تاریخی باشکوه.

 

 

کاخ جال محل 4

 

 

معماری کاخ شناور

معماری کاخ جال محل (کاخ شناور) دارای سبکی بسیار زیبا و خیره‌کننده است و به سبک معماری مغولی طراحی شده است که یکی از سبک‌های رایج و متداول در راجستان بوده است. عمارت از سنگ و ماسه قرمز رنگ ساخته شده است و تزییناتی که در بیشتر نقاط این کاخ دیده می‌شود به نقوش اسلیمی نزدیک‌تر است.

 

 

کاخ جال محل 3

 

 

 

این قصر در واقع پنج طبقه دارد اما تنها طبقه بالا از آب بیرون می‌ماند (چهار طبقه پایین‌تر  معمولا زیر آب قرار می‌گیرد به دلیل اینکه معمولا آب دریاچه  پر است) در روی بالکن عمارت، باغی با معابر قوسی شکل طراحی شده بود و در چهار گوشه عمارت برج‌هایی با گنبدهای ظریف نیمه هشت ضلعی تعبیه شده؛ همچنین گنبد موجود در میانه بالای سقف مربوط به سبک معماری بنگالی است.نشت و نفوذ آب در طبقات زیرین کاخ بسیار به ندرت دیده می‌شوند و تنها در برخی نقاط کمی رطوبت در دیواره طبقات حس می‌شود. امروزه اثری از باغ و تراس قدیمی باقی نمانده ولی به تازگی تراسی جدید و یک باغ به مانند باغ روی بام کاخ آمر، در آن جایگزین شده است. با قایق‌ها می‌توان از زیر کاخ هم عبور کرد و لذت سفر به تاریخ را به نوعی به دست آورد.

 

 

کاخ جال محل 1

 

 

گردشگری در کاخ شناور جال محل

برای رفتن به این کاخ زیبا باید از قایق سواری استفاده کرد این محل به طور دقیق در جایپور، دریاچه‌ی مانساگار قرار گرفته است و گردشگران زیادی هر ساله برای دیدن این کاخ روی آب سفر می‌کنند. این مکان حتی در فصل زمستان نیز دارای آب و هوایی معتدل و دلپذیر است. ماه‌های فروردین و اردیبهشت هم، زمان خوبی برای سفر کردن به این کاخ است اما  از اواخر بهار تا اوایل پاییز نیز در جایپور فصل باران نامیده می‌شود و زمان مناسبی برای بازدید از این کاخ باشکوه نیست. جال محل هر روز و از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به روی بازدیدکنندگان باز است. بازدید از این بنا حداقل ۳ ساعت زمان می‌برد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است