کاخ شهر جیپور هند

کاخ شهر یکی از مکان های دیدنی در شهر جیپور است که زبانزد خاص و عام است. این کاخ زیبا یکی از بهترین جاذبه های توریستی نیز محسوب می شود که در زمان های گذشته محل زندگی فرمانروایان ماهاراجای جیپور بوده است. در اینجا از بهترین معماری کشور هندوستان استفاده شده است. نمای کاخ زیبا و چشم نواز است و در کنار آن یک باغ بزرگ نیز خودنمایی می کند.

 

 

کاخ شهر جیپور هند 3

 

 

درباره کاخ شهر جیپور

شهر جیپور که به دلیل کاخ‌ها و بناهای صورتی رنگش به شهر صورتی شناخته می‌شود در شمال غربی هند قرار دارد. کاخ شهر مجموعه‌ای از کاخ‌های کوچک و بزرگ به نام‌های کاخ مبارک محل، کاخ چاندارا محل و غیره است و از دیگر قسمت‌های مجموعه می‌توان به دیوان عام، دیوان خاص، میدان مترجم و قصر ماهارانی یا اسلحه‌خانه اشاره کرد. به غیر از “چاندرا محل” بیشتر قسمت‌های مجموعه به موزه یا گالری هنری تبدیل شده‌اند که آثاری از زندگی مهاراجه‌های پیشین هند، صنایع دستی و اشیای قدیمی را به نمایش گذاشته‌اند.

 

 

کاخ شهر جیپور هند 2

 

 

 

ساخت مجموعه کاخ شهر در قرن 18 میلادی به دست مهاراجه ساوای جای سینگ آغاز می‌شود که در دوره‌های دیگر حکمرانان، بناهایی به آن الحاق می‌شود و به عنوان محل زندگی پادشاهان هند مورد استفاده قرار می‌گرفت. ساختمان کاخ‌ها در میان باغی بزرگ قرار دارد که بر زیبایی مجموعه می‌افزاید و شما می‌توانید ضمن گشت‌وگذار و بازدید از کاخ‌های مجموعه، به استراحت در باغی باصفا و سرسبز بپردازید.

 

 

کاخ شهر جیپور هند 1

 

 

معماری کاخ شهر

در کاخ شهر جیپور ترکیبی از سبک معماری هندی، مغولی و اروپایی دیده می‌شود که به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در هند شناخته می‌شود و گردشگران بسیاری برای دیدن جلوه‌های تاریخ و فرهنگ هند از آن بازدید می‌کنند. بناهای مجموعه با رنگ‌آمیزی‌های شاد و متنوع چشمان شما را به خود جذب می‌کند و نقاشی‌های زیبا و حجاری‌هایی با نقوش اسلیمی بر زیبایی بناها افزوده است. در سفر به هند از دیدن دیگر مکان های دیدنی همچون تاج محل، قطب منار، آرامگاه همایون، مقبره اعتماد الدوله و معبد آکشاردام غافل نشوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است