کاخ فاو بغداد عراق

بغداد یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی در جهان عرب و خاورمیانه است. در بین شهرهای پر فرهنگ و تمدن ، بغداد ، دارای سابقه درخشان و طولانی می باشد. پس از حمله سال ۲۰۰۳ این شهر یکی از ناامن ترین شهر های دنیا شناخته می شود. یکی از آثار تاریخی این شهر قصر الفاو میباشد که به عنوان قصر آب هم شناخته میشود.

کاخ فاو 5

کاخ فاو یکی از کاخ‌های صدام حسین است که در شهر بغداد و در میان دریاچه‌ای زیبا قرار دارد و در حال حاضر از جاذبه‌های گردشگری در این شهر محسوب می‌شود. این کاخ در سال 1988 میلادی پس از کنترل مجدد نیروهای عراقی بر شهر فاو و بازپس‌گیری آن به دستور صدام و به منظور گرامیداشت روز پیروزی عراقی‌ها در جزیره فاو ساخته شده است.

کاخ فاو 4

صدام حسین، نام آن را فاو نامید چون اعتقاد داشت جنگ ایران و عراق بر سر منطقه فاو بوده است. کاخ فاو را به دلیل قرارگیری در کنار رود دجله به نام‌های کاخ آب و قصر آبی نیز می‌شناسند.

کاخ فاو 1

قسمت های مختلف کاخ

از قسمت‌های مختلف این کاخ که با نمایی کاملا سنگی ساخته شده است می‌توان به 62 اتاق، 29 حمام، آشپزخانه‌های متعدد، اتاق پذیرایی، اتاق کار و غیره اشاره کرد. برای بازدید از این کاخ رویایی باید به 5 کیلومتری فرودگاه بین المللی بغداد بروید و نگین زیبای بغداد را در میان دریاچه به تماشا بنشینید.

کاخ فاو 2

قصر آبی از سال 2003 میلادی پس از سقوط نیروهای عراقی به یکی از پایگاه‌های نیروهای ارتش آمریکا تبدیل شده است. همچنین کاخ فاو را برای ایجاد دانشگاه جدید آمریکایی عراق-بغداد (AUIB) در نظر گرفته‌اند که شامل کالج قانون، دانشکده پزشکی، کالج هنر و علوم و کالج کسب و کار است که در سپتامر سال 2018 میلادی افتتاح خواهد شد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است