کاخ مرمر سنت پترزبورگ روسیه

خیابان کاخ سنت پترزبورگ پر است از کاخ‌های سلطنتی عصر تزارها و دیگر دیدنی‌های روسیه که در کنار رودخانه مشهور نوا قرار گرفته است. کاخ مرمر یا همان کاخ ماربل، مروارید کاخ‌های این خیابان به شمار می‌آید و بسیاری از آن‌ها که با تور روسیه سفر می‌کنند بازدید از آن را در برنامه خود قرار می‌دهند.

 

 

کاخ مرمر سنت پترزبورگ 6

 

 

معماری کاخ مرمر سنت پترزبورگ

نمای طبقه دوم و سوم و اتاق‌های مختلف این کاخ با مرمرهای مختلف که از نقاط مختلف دنیا جمع آوری شده تزئین شده است. مجسمه‌ای از الکساندر سوم سوار بر اسب در محوطه بیرونی و ورودی اصلی کاخ نصب شده است. داخل این کاخ با نقاشی‌های دیواری منحصر به فرد، مجسمه‌های فوق‌العاده و گرانیت و سنگ‌های مرمر متنوع تزئین یافته و پله‌های آن نیز با سنگ‌های مرمرین خاکستری آرایش یافته است.

 

 

کاخ مرمر سنت پترزبورگ 5

 

 

 

مجسمه‌هایی که در جای جای کاخ قرار گرفته‌اند مفاهیمی از اعتدال شب و روز پاییزی و بهاری و همچنین شجاعت و صبر را به نمایش گذاشته‌اند. ظرافت و طراحی فوق‌العاده اتاق‌ها، شکوهمندی یک عمارت را کاملا معنا می‌کند. اصلی‌ترین تالار این کاخ اتاق مرمر نام دارد، جایی که نقش برجسته‌های قربانی کردن در کلیسای اسحاق در آن قرار گرفته‌است. در بالای کاخ، برج ساعتی تعبیه شده و اطراف این برج نیز دو مجسمه به عنوان نماد سخاوت و وفاداری نصب شده‌اند.

 

 

کاخ مرمر سنت پترزبورگ 4

 

 

مالک اولیه کاخ، گریگوری گریگوریچ آرلوف از نزدیکان کاترین دوم بوده است که این کاخ را از ملکه هدیه گرفت اما انقدر زنده نماند تا شکوه کاخش را پس از 17 سال که ساختش به درازا کشید ببیند. کاخ مرمرین به عنوان یکی از زیباترین دینی‌های روسیه اکنون قسمتی از ساختمان‌های مجموعه موزه روسیه به شمار می‌آید و مجموعه‌ای از مجسمه‌های تاریخی و هنری در آن به نمایش گذاشته شده‌است، تندیس‌هایی از غروب، شب، بعدازظهر و صبح که نمادی از 4 فصل زندگی انسان یعنی پیری، بلوغ، جوانی و کودکی به شمار می‌آیند. ایستگاه نوسکی پروسپکت، نزدیکترین ایستگاه مترو به کاخ ماربل (مرمر) است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است