کاخ های تساریتسینو مسکو روسیه

در نیمه دوم قرن 18 و در جنوب شرق حاشیه مسکو، مجموعه کاخ های تساریتسینو مسکو احداث شد، مجموعه‌ای که امروز از آن به عنوان یکی از مشهورترین دیدنی‌های روسیه در میان مسافران تور روسیه یاد می‌شود. کاترین کبیر، ملکه وقت روسیه این مکان را که چشم‌اندازی فوق‌العاده داشت برای احداث اقامتگاه تزارها خریداری کرده بود.

 

 

کاخ های تساریتسینو 2

 

 

معماری کاخ های تساریتسینو مسکو

باژانف، معمار چیره‌دست و شهیر رو‌سیه، طراحی این مجموعه را بر عهده گرفت و شروع به ساخت کاخی رمانتیک و خیال‌انگیز با تلفیق معماری روسیه باستان و معماری کلاسیک کرد که انقلابی در سبک معماری به شمار می‌آمد. هرچند به زودی سرنوشت غم‌انگیزی گریبانگیر تساریتسینو شد، کاترین کبیر کاخ را قابل قبول نمی‌دانست و دستور به تخریب بخش‌هایی از این کاخ تحسین‌برانگیز و ساخت دوباره آن را داد. گفته می‌شود این بی‌مهری کاترین کبیر به سبب ارتباط باراژنفِ معمار با اطرافیانِ جانشینِ امپراتوری روی داده است.

 

 

کاخ های تساریتسینو 3

 

 

 

کاخ جدید را کازانف معمار، با استفاده از تزئینات به شیوه معمار قبلی می‌سازد. استفاده از نقش و نگارهای روسی باستان و رنگ‌های باستانی از ویژگی‌های این کاخ است. فضای داخلی کاخ‌ها مطلاست و طراحیش متأثر از معماری ترکیبی نئوگوتیک و رنسانس. با وجود تمام تلاش‌ها و ظرافت‌ها نه کاترین کبیر در این کاخ زندگی کرد و نه هیچ کس دیگر، چرا که با مرگ او، ساخت کاخ نیز ناتمام ماند.

 

 

کاخ های تساریتسینو 1

 

 

درباره مجموعه کاخ‌های تساریتسینو

مجموعه کاخ‌های تساریتسینو درون پارک بزرگی قرار گرفته‌اند و هر کدام توسط باغ‌هایی با طراحی رمانتیک احاطه شده‌اند. گذرگاه‌های درون مجموعه تساریتسنو، طاقدار و پل‌ها و چشمه‌ها نیز در ماه‌های آوریل تا اکتبر موزیکالند. زیبایی تزاریتزا سبب شده پس از بازسازی‌های سال 2005، این محل به پاتوقی برای موسکوگردها و اهالی مسکو شود، جایی که تابستان‌ها می‌توان ساعت‌ها در آن قدم زد و زمستان‌ها در آبگیرهایش که تبدیل به زمین یخ می‌شوند اسکیت سواری کرد.

 

 

کاخ های تساریتسینو 4

 

 

مجموعه تزاریتزا که زمانی بزرگترین ملک اشرافی مسکو بود اکنون به عنوان موزه مورد بازدید علاقمندان تاریخ و فرهنگ روسیه است و غنی‌ترین مجموعه‌های صنایع دستی خلاخلاما یا همان ظروف چوبی زراندود با نقش و نگار گل و گیاه در آن نگهداری می‌شود. مجموعه هنرهای تزئینی روسیه و دیگر مجموعه‌های هنری اروپای معاصر نیز زینت‌بخش موزه تساریتسنو هستند. اگر قصد بازدید از این مجموعه 405 هکتاری را دارید بهتر است بدانید که از مرکز شهر مسکو با مترو تنها 20 دقیقه فاصله دارید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است