کاخ چانگ دیوک گونگ سئول کره جنوبی

یکی از جاذبه های ثبت شده در یونسکو در پایتخت کره جنوبی، کاخ چانگ دیوک گونگ سئول است و به دلیل آنکه در سمت شرق کاخ گیونگ بوک گانگ قرار دارد، «کاخ شرقی» نیز خوانده می شود. این کاخ برای چیزی حدود ۲۷۰ سال، سکونتگاه خانواده سلطنتی کره بوده است و به همین دلیل این کاخ، از نظر زمان، طولانی ترین مکانی محسوب می شود که تا به حال حاکمان کره جنوبی را در خود جای داده است. باغ پشتی کاخ، با نام Huwon، نمونه ای عالی از سبک باغ های کره ای است و تنها باغ پشتی است که در کاخ های کره ای قرار دارد.

 

 

کاخ چانگ دیوک گونگ 3

 

 

تاریخچه کاخ چانگ دیوک گونگ سئول

در ابتدا، این کاخ در سال ۱۴۰۵ به عنوان محل زندگی دوم ساخته شد و زمانی که کاخ گیونگ بوک گانگ (کاخ اصلی سئول) با تهاجم ژاپنی ها در دهه ۱۹۵۰، تخریب گشت، تا سال ۱۸۷۲، به عنوان کاخ اصلی خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت. البته چانگ دیوک گونگ سئول تا قرن ۲۰ نیز کاربرد داشت. مانند دیگر کاخ های جوسون (Joseon palaces)، کوهی پشت آن قرار گرفته و در جلوی آن می توانید رودخانه ای را مشاهده کنید.

 

 

کاخ چانگ دیوک گونگ 1

 

 

بخش های اصلی کاخ چانگ دیوک گونگ سئول

به طور کلی می توان گفت که این کاخ شامل ۳ بخش اصلی است:

  • باغ مخفی | Secret Garden
  • محوطه عمومی کاخ | Palace Building Area
  • سکونتگاه خاندان سلطنتی | Royal Palace

کاخ چانگ دیوک گونگ سئول در سال ۱۹۹۷، به دلیل آنکه چندین ویژگی مورد نظر را داشت، به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد و همین قضیه باعث آن شد که اهمیت آن در کره جنوبی بیش از پیش بیشتر شده و صنعت گردشگری در آن پیشرفت زیادی کند. زمانی که تصمیم دیدن این کاخ را گرفتید، پیشنهاد می شود که برای بازدید از این کاخ، چند ساعتی زمان بگذارید تا بتوانید تمام قسمت های اسرار آمیز و دوست داشتنی آن را ببینید.

 

 

کاخ چانگ دیوک گونگ 4

 

 

باغ مخفی

باغ مخفی (The Secret Garden) توسط پادشاه «تایجونگ» ساخته شده و به عنوان جایی آرام برای لذت و تفریح خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این باغ تا حد ممکن به صورت طبیعی رشد کرده و اصلاحات انسانی بسیار اندکی در آن صورت گرفته است. بازدید از این باغ در پاییز شما را با حال و هوایی اسرار آمیز روبه‌رو خواهد کرد. دیدنی‌ترین فصل‌های این باغ پاییز و زمستان بوده و می‌توان به جرئت آن را جزو زیباترین بخش‌های کاخ به شمار آورد. آلاچیق‌های زیبا و حوضچه کوچک داخل باغ مخفی بسیار آرامش‌بخش و زیبا هستند. با توجه به اینکه گردش در باغ حداقل ۲ ساعت به طول می‌انجامد و در برخی قسمت‌ها باید تپه‌ها و پله‌هایی را بالا بروید توصیه می‌کنیم کفش راحت بپوشید.

 

 

کاخ چانگ دیوک گونگ 2

 

 

ساعات بازدید

بازدید از مجموعه کاخ و باغ مخفی از سه‌شنبه تا یکشنبه ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر امکان‌پذیر بوده و هزینه بلیط ورودی ۳ دلار برای کاخ، ۵ دلار برای باغ مخفی و جمعاً ۸ دلار است. تورهای هدایت شده به زبان‌های انگلیسی، کره‌ای و چینی اجرا می‌شوند. دسترسی به مجموعه از طریق خطوط مترو به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است