چگونه سود دهی بیشتری از کسب‌ و کارمان داشته باشیم

هفت راه افزایش سود دهی

یک مشاوره قدیمی در کسب‌وکار می‌گوید:” درآمد خود را متنوع کنید”، اما در زمان‌های سخت اقتصادی، این توصیه باارزش‌تر خواهد بود. کلید موفقیت شما در کسب‌وکارتان این است که از تنوع هزینه‌ها و سود در کسب‌وکارتان اطمینان حاصل کنید، هرچند این سودها کوچک و ناچیز باشند. تمام ایده‌های که در متن زیر آمده است، راه‌هایی هستند که بدون صرف هزینه گزاف، سود دهی کسب‌ و کار شمارا زیاد می‌کنند.

چگونه سود دهی بیشتری داشته باشیم.

1/ بخشی از محل کسب‌وکارتان را اجاره دهید.

اگر شما مالک یک محل اداری هستید یا یک دفتر اداری را اجاره کرده‌اید و به تمام قسمت‌های آن نیاز ندارید، شما می‌توانید بخشی از محل کارتان را اجاره دهید و پول بیشتری به دست بیاورید.

تعدادی زیادی از شرکت‌های کوچک وجود دارند که نیاز به یک‌گوشه یا یک کیوسک دارند. شاید یک اتاق استفاده‌نشده داشته باشید که بتوانید به یک شرکت کوچک به‌عنوان فضای اداری اجاره دهید. شما می‌توانی فضاهای مشترک را اجاره دهید تا سود دهی بیشتری از فضای کاریتان به دست بیاورید، مانند ایستگاه‌های خدمات کامپیوتری یا سرویس‌های اشتراکی (اجاره اتاق کنفرانس، منشی و …)

شما می‌توانید فضای کمتری را به کسب‌وکارتان اختصاص دهید و در عوض فضای اضافی را برای ارتقا متقابل کسب‌وکارتان استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر شما مالک یک گاراژ تعمیرات خودرو هستید می‌توانید قسمتی را به یک شرکت خودروی اتوماتیک اختصاص دهید و با ارتقا خدمات یکدیگر، مشتریان بیشتری را جذب کرده و سود دهی بیشتری داشته باشید

2/ پکیج‌های خدماتی به‌عنوان یک محصول

در درجه اول اگر کسب‌ و کار شما شامل ارائه خدمات می‌شود، شما می‌توانید با بسته‌بندی خدمات خود به‌عنوان یک محصول، به‌جای پول گرفتن ساعتی از مشتریان، پول بیشتری را به دست بیاورید.

خدمات به‌صورت پکیج می‌تواند فروش شما را زیاد کند، زیرا مشتریان تمایل کمتری به استفاده از خدماتی دارند که انتهای آن کاملاً ملموس است.

با تغییر مدل کسب‌ و کارتان می‌توانید افزایش سود خود را مشاهده کنید.

3/ اهداف فروش خود را تغییر دهید.

یکی از ساده‌ترین راه‌های ایجاد پول و سود دهی بیشتر، اغلب نادیده گرفته می‌شود؛ مشتریان فعلی شما بهترین مشتریانتان هستند و آن‌ها می‌توانند بیشتر از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

تمرکز فروش خود را به مشتریان فعلی‌تان اختصاص دهید تا بتوانید مشتریان جدیدتری را جذب کنید. این ایده ازنظر اقتصادی بسیار به‌صرفه‌تر است زیرا مشتریان فعلی شما از شرکت، محصولات و خدمات کسب‌وکار شما اطلاع کامل دارند و میدانند چه چیزی را به فروش می‌رسانید.

هفت راه افزایش سود دهی

4/ کارمندان خود را به شرکت‌های دیگر قرض دهید.

آیا افراد مهم و با استعداد برای شما کار می‌کنند؟ پس شاید بتوانید آن‌ها را به مشاغل دیگر بفرستید تا قراردادهای جدید بیاورند. به‌عنوان‌مثال، اگر شما دارای مدیران استثنایی هستید، می‌توانید آن‌ها را به شرکت‌های دیگر به‌منظور کسب تجربه و تمرین درزمینهٔ های تدوین گروه و مهارت‌های مدیریتی بفرستید.

یکی دیگر از پیچیدگی‌های این ایده آن است که وظایف خود را به کارمندان خود بسپارید تا آن‌ها مجبور به انجام کارها شوند. کارمندان را متقاعد کنید به شرکت‌های دیگر بروند و بعد از مدتی آن‌ها را برگردانید و مطمئن باشید آن‌ها مشتریان جدید با خود برمی‌گردانند.

5/ اضافه کردن خدمات و یا محصولات باارزش افزوده

شما بطری‌های پاک‌کننده فرش را ارائه می‌دهید. می‌توانید از مرکزی که درس‌های آشپزی را ارائه می‌دهد استفاده کنید و محصولات خود را به فروش برسانید.

مزرعه‌ای که خدمات تحویل‌های گیاهی را ارائه می‌دهد مثلاً مزرعه کاشت چای که خود چای را نیز به فروش می‌رساند و خدمات تحویل چای را در سراسر کشور انجام می‌دهد. این‌ها نمونه‌هایی از اضافه کردن محصولات باارزش افزوده هستند که مشتریان ممکن است تمایل به پرداخت پول به ازای این محصولات داشته باشند.

6/ با افزایش دارای های خود، پول بیشتری به دست بیاورید.

محل کسب‌ و کارتان، محصولات و خدمات شما، مشتریانتان، کارکنان شما، تجربه و مالکیت‌های معنوی شما همگی دارایی‌های شما هستند که ممکن است درآمد شمارا افزایش ندهند. پس نگاه دقیقی به کسب‌وکارتان بی اندازید و برخی از دارایی‌های که کمتر مصرف‌شده‌اند را واگذار کنید تا پول بیشتری به دست بی آورید و سود دهی خود را افزایش دهید .

اغلب راه‌های کسب‌ و کار ما می‌توانند پول بیشتری را در مقابل ما قرار دهند؛ فقط باید آن‌ها را تشخیص دهیم و به کار ببندیم.

7/ افزایش سود با کاهش هزینه‌ها

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید سود دهی را افزایش دهید این است که هزینه‌های خود را کاهش دهید.

با نگاهی دقیق‌تر می‌توانید هزینه‌های اضافی خود را شناسایی کرده و آن‌ها را کاهش دهید.

نویسنده: سوزان وارد

تاریخ 09 مه 2017

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است